Zolang ze zich maar niet aan kinderen gaan vergrijpen, heb ik er geen problemen mee...
Moderator: Rhiannon
Hoi Sandeman en anderen hier,Sandeman schreef:Ik ben blij dat ik geen pedofiel ben zeg.
Lijkt me verschrikkelijk, ik vraag me dan ook weleens af wat er omgaat in de hoofden van pedofielen, hoe gaan ze er zèlf mee om, met die afwijkende seksuele gevoelens?
Ook moet ook vaak denken aan de ouders van pedofielen, hoe ga je in vredesnaam om met het feit dat je zoon een pedofiel is?
Maar goed, ze bestaan, en iemand is niet voor de lol pedofiel, of omdat dat zo spannend is ofzo. Kweet zelf niet zo goed hoe je nou het beste om zou kunnen gaan met deze mensen en hun afwijkende seksuele gevoelens.![]()
Wat ik gelezen heb over de op te richten partij, nou laat ook maar, moesten we maar niet doen, klaar.![]()
![]()
In deze woorden lees ik een boel pessimisme, en dat is begrijpelijk voor iemand in jouw positie, maar ik geloof niet dat je gelijk hebt. Is het niet altijd zo dat de 'volksmening' soms radicaal is door het eenzijdige beeld wat mensen voorgeschoteld krijgen via de media? Toen ik op het forum van de NVD trachtte normale discussies op gang te krijgen, om rechtstreeks van de bron te weten te kunnen komen wat men ertoe zette om deze partij op te richten, werden al mijn reacties overrompeld door stromen 'pedohaters' en 'deze-site-uit-de-lucht-halen-mensen'. Je begrijpt wat ik bedoel. Dit is het gevolg van eenzijdigheid.De mens hoort wat hij wil horen en velt zijn oordeel.. Tel daarbij op dat er tegenwoordig een sterke tendens heerst naar het oplossen van alle problemen binnen de maatschappij door uitzetting, zo lang mogelijke opsluiting, en steeds meer mensen zijn voor de doodstraf. Oftewel de ver-Amerikanisering van de samenleving (ook wel ver-Operanisering): pedofiel=potentieel kinderverkrachter en zelfs kindermoordenaar, dus moet ie dood of weggehouden worden uit de maatschappij. De pedofiel heeft geen recht om gewoon te leven, zoals ieder ander. Zo, weer een probleem opgelost.
Vooral dit laatste is denk ik waar het om gaat. Er zijn sterke wetenschappelijke aanwijzingen dat geaardheid zowel genetisch als sociaal wordt bepaald, en kennelijk gaat dit laatste in het bijzonder op voor pedofilie. Immers, 40% tot 50% van de plegers is ooit zelf misbruikt, en het komt 'vaak' (vage term) voor dat de plegers kenmerken bezitten van een pedofiel, een gelegenheidspleger en een antisociale pleger.dr. mr. M. Moerings schreef:Pedofielen: Dit zijn volgens deze indeling volwassen mannen die zich uitsluitend seksueel aangetrokken voelen tot jongens (of soms meisjes) die nog niet in de puberteit zijn gekomen. Ze hebben steeds terugkerende seksueel opwindende fantasieën en een intense seksuele drang gericht op kinderen. Ze vallen op de kinderlijke gestalte, houden van de belevingswereld van kinderen en willen het liefst kind met de kinderen zijn. Pedofilie wordt gezien als een gestoorde seksuele gerichtheid die gewoonlijk in de puberteit begint. Pedofielen gebruiken hun overredingskracht om kinderen tot seksuele contacten over te halen. Eigenlijk manipuleren ze hen gewoon. Met deze kinderen hebben ze vaak een langdurige relatie. Onderkend wordt voorts dat er ook pedofielen zijn die geen uiting geven aan hun seksuele gerichtheid. Zij hebben geen seksuele contacten met kinderen. Nota bene: ik heb er wetenschappelijke maar ook ethische bezwaren tegen dat onder een term zulke
uiteenlopende aspecten kunnen vallen. Of concreter geformuleerd: onder de term pedofielen vallen zowel diegenen die kinderen manipuleren en misbruiken voor hun eigen seksuele genoegens als diegenen die zich weliswaar seksueel aangetrokken voelen tot kinderen maar daar geen uiting aan geven. Zulke uiteenlopende, zelfs tegenstrijdige aspecten mogen nooit deel uitmaken van een zelfde begrip, omdat daarmee het onderscheidend vermogen verdwijnt. Bovendien is door de uiteenlopende aspecten de term pedofilie zeer stigmatiserend voor hen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen maar daar op een toelaatbare
manier mee omgaan. Ik ben van mening dat er nog veel uitvoerig en gedegen onderzoek moet plaatsvinden naar het fenomeen van zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen en de wijze waarop daarmee wordt omgegaan.
Gelegenheidsplegers: Dit zijn mannen (soms vrouwen) die weliswaar een seksuele voorkeur hebben voor een volwassen partner maar die onder invloed van tijdelijke ingrijpende gebeurtenissen in hun leven seksuele contacten aangaan met (eigen) kinderen of afhankelijke jongeren. Hun leven is uit balans doordat ze bijvoorbeeld een partner moeten missen, huwelijksproblemen hebben of zijn ontslagen. De seksuele contacten zijn een compensatie. Hun slachtoffers zijn veel vaker oudere meisjes dan jongens. Vaak gaat het om incestplegers of om mannen die door hun beroep in contact komen met meisjes. Ze zijn zelden eerder
veroordeeld voor seksuele of andere delicten.
Antisociale plegers: Het gaat om mannen die geen (duurzame) liefdesrelaties kunnen aangaan. Zij kunnen zich niet inleven in de gevoelens van anderen en zijn meestal gewetenloos. Ze zijn vaak al eerder veroordeeld voor seksuele delicten begaan tegen vrouwen en voor andere misdrijven. Vaak willen zij met hun misbruik hun boosheid op de maatschappij uitdrukken of wraak nemen op een vrouw die hen heeft verlaten of op alle vrouwen. Ze hebben geen seksuele voorkeur voor kinderen maar misbruiken ze omdat ze een gemakkelijke prooi vormen. Ze zoeken een onbekend slachtoffer en gebruiken bij weerstand veel dwang. De meest extreme plegers doden het kind. Deze categorie krijgt veel aandacht in de media. Het extreem antisociale type komt overigens heel weinig voor.
Het komt vaak voor dat plegers kenmerken bezitten van meerdere typen. Uit onderzoek blijkt dat zij in hun jeugd vaak in de steek zijn gelaten, gebrek aan warmte hebben ervaren in het gezin, mishandeld zijn door ouders en zich nooit veilig hebben gevoeld. 40 tot 50 procent van alle plegers is zelf in de jeugd zelf misbruikt.
Ik begrijp goed dat je tegengas wilt geven, en dat juich ik ook erg toe. Ik ben blij dat je je wilt mengen in deze discussie. Maar ik denk dat je hier de bovenstaande redenering hebt weggelaten, vooral bij dit gedeelte:Het overgrote deel van al het kindermisbruik komt van de heteroseksuele kant. Hetero's met een machtsprobleem, of die gewoon doorgeschoten zijn. Hetero's die kinderen hebben en die zelf mishandelen (zowel seksueel, geestelijk, als lichamelijk).
Ik las gister nog een verbazingwekkend verhaal van een man die in het oerconservatieve Amerika streed voor het homohuwelijk (http://www.bidstrup.com/marriage.htm). Hij werd vervolgd door de CIA en moest uiteindelijk het land verlaten, zonder een misdaad te hebben gepleegd. Het is een van de vele voorbeelden die te geven zijn op het gebied van 'meerderheid versus minderheid'. In Amerika, maar niet zo lang geleden (of nog steeds) ook in Europa, heerst(e) er een trend dat discriminatie van allochtonen is toegestaan, en het idee dat zwarte mensen minder zijn dan blanken.Veroordelen we alle hetero's, omdat er een aantal zijn die vrouwen verkrachten?
Een scherpe hypothese. Ik vind het een mooie.NB.: Overigens zijn er ook vrouwelijke pedofielen die ik ken, het hoeft dus niet persé een man te zijn. Alleen is logisch waarom er zo weinig vrouwelijke pedofielen lijken te zijn: van vrouwen wordt goed geaccepteerd (ook door henzelf) dat ze van kinderen houden en er dichtbij mogen zijn. Ik ben er van overtuigd dat er veel vrouwen zijn die niet door hebben dat ze eigenlijk pedofiel zijn.
Uiteraard. En dat is bij eigenlijk alles zo! Het ligt alleen niet in de aard van veel mensen om die gradaties te onderscheiden: dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld, en daar houden mensen niet van. Velen zien alles wat ze niet snappen het liefst zwart-wit (meestal zwart). Uit onbegrip, desinteresse of stoerdoenerij (vee; mensen houden dan ook van aandacht en die krijg je vanzelf wanneer je iets lomp gechargeerd uitdrukt. Sommigen noemen dat "zeggen wat de rest denkt", ik noem het kortzichtigheid).kennelijk zijn er dus ook verschillende vormen
Hoezo? Een van mijn favoriete quotes: "Sometimes a majority only means that all the fools are on the same side". Dat iemands hersenen anders werken wil niet zeggen dat ze defect zijn! Misschien hielden alle mensen vroeger wel van kinderen, en heeft een besmettelijke ziekte dat veranderd. Het is niet zozeer een kwestie van een fout ergens: het gaat hier om de maatschappij die sommige dingen wel en andere niet tolereert/wenselijk acht. Stel je maar voor: Als de meerderheid van de mensen schyzofreen was geweest hadden we nu waarschijnlijk medicijnen gehad om ervoor te zorgen dat de mensen met een enkele persoonlijkheid er (minstens) 1 bij krijgen.ik denk wel dat het een klein defect in de hersenen of de genen misschien is
Niet dat het iets met het onderwerp te maken heeft, maar jammer dat je een compleet verkeerd beeld hebt van schizofrenie.Als de meerderheid van de mensen schyzofreen was geweest hadden we nu waarschijnlijk medicijnen gehad om ervoor te zorgen dat de mensen met een enkele persoonlijkheid er (minstens) 1 bij krijgen.
Daar zit wat in. en ik hou ook niet van het geschreeuw, het zwartmaken van mensen, pedofiel of niet.Zelf vind ik dat mensen zich nogal aanstellen. Deze partij krijgt toch nooit invloed en als ze dat wel krijgen, vinden we het blijkbaar wel best.
Een stuk "rustiger" en "gematigder", met uiteindelijk welk doel???? Toch wel om uiteindelijk de sexuele voorkeur in praktijk te kunnen brengen, of niet?Jammergenoeg blijkt dan ook dat het overgrote deel van de reacties in Nederland negatief van aard is. Nogal wiedes, met zulke extreme standpunten. Persoonlijk had ik gehoopt dat ze een stuk 'rustiger' en gematigder wilden beginnen, of liever zelfs helemaal niet.
Is het niet zo dat je hier impliciet betreurt dat je geen seks met kinderen mag hebben? Uiteindelijk. Als dit je "geaardheid" is, dan kun je niet anders dan uiteindelijk je seksuele behoeften te willen bevredigen toch? En dat mag niet volgens de wet. Dus NU heb je geen keus. En dus zou je die keus uiteindelijk wel willen hebben en eventueel op een partij willen stemmen die dat mogelijk maakt. Daar gaat het om. Niks spreekbuis, niks vertegenwoordiging als hoofdredenen, dit is en blijft waar het uiteindelijk om gaat. Nee, zul je zeggen, dat is niet waar, want je hebt ook dit geschreven:Waar we ooit vandaan hebben gehaald dat we onderscheid moeten maken in leeftijd waarop je valt, weet ik niet.
Dat siert je. Maar: Als het nu niet illegaal zou zijn, zou je dan toch maar genoegen nemen met volwassenen? Of kiezen voor een leven zonder seksuele gemeenschap? Stel dat de NVD in de tweede kamer zou komen en een wet door zou krijgen om de leeftijdsgrens te verlagen (via een referendum bijvoorbeeld, ook een agendapunt van hun). Stap je dan ineens af van je overtuiging dat kinderen levenslange trauma's kunnen krijgen?Praktijk, nee natuurlijk niet. Omdat de kans op levenslange traumatische schade bestaat. Er zijn gevallen bekend van kinderen die er later geen last van hebben en er met plezier op terugkijken. Sommigen gaan er later echter compleet aan onderdoor. Van tevoren weet je nooit wat de uitkomst zal zijn. Alleen al daarom zal ik nooit, maar dan ook nooit, iets doen bij een kind.
Ten eerste zie ik niet zo wat het onderscheid tussen hetero's en homo's met deze discussie te maken heeft behalve dat jij zelf homo bent. Als het al waar is wat je zegt, komt dat niet gewoon omdat er gewoon meer hetero's dan homo's zijn?Vinnepin schreef:Het ligt zo anders. Het overgrote deel van al het kindermisbruik komt van de heteroseksuele kant. Hetero's met een machtsprobleem, of die gewoon doorgeschoten zijn. Hetero's die kinderen hebben en die zelf mishandelen (zowel seksueel, geestelijk, als lichamelijk).
Slechts een paar procent (helaas heb ik geen exacte getallen voorhanden) komt van mensen met pedofiele gevoelens. Een paar procent teveel, dat wel.
Dat kan zijn, maar deze stelling is niet te bewijzen. De blijkt in ieder geval niet uit hun partijprogramma of op hun forum.de grijze muis schreef:Het zou zo hebben kunnen zijn, dat de oprichters eventueel zouden gedacht kunnen hebben, pedofilie is heden nog steeds geaccepteerd in de Islam, zowel binnen de Sunni als binnen de Shia, waarom zou het dan niet geaccepteerd kunnen worden binnen de westerse wereld? We doen de kleintjes toch geen kwaad?
Een volstrekt verkeerde gedachte nmm.
Marco van Woerden schreef:Dat kan zijn, maar deze stelling is niet te bewijzen. De blijkt in ieder geval niet uit hun partijprogramma of op hun forum.de grijze muis schreef:Het zou zo hebben kunnen zijn, dat de oprichters eventueel zouden gedacht kunnen hebben, pedofilie is heden nog steeds geaccepteerd in de Islam, zowel binnen de Sunni als binnen de Shia, waarom zou het dan niet geaccepteerd kunnen worden binnen de westerse wereld? We doen de kleintjes toch geen kwaad?
Een volstrekt verkeerde gedachte nmm.