Alles = 1; tijd is een door ons gecreëerde en in stand gehouden illusie. Gregoriaanse tijdsindeling is totaal onlogisch. Het is logischer om 13 maanden te hebben met 28 dagen --> 364 dagen. Hou je ook 1 dag over, maar dan valt elk jaar dagen op dezelfde dag. Iets logischer dan het huidige systeem.
Bij de maya's heet deze dag Day out of Time en is dus itt onze kalender wel geintegreerd.AIL schreef:Ohhh weet je wat? Dan doen we gewoon elk jaar een schrikkeldag, en dan elke vier jaar nog één erbij!
Hihi, dat wilde ik even kwijt hoor, verder heb je wel gelijk
PNCO schreef:Verleden, Heden en Toekomst vormen 1 lijn, het kruispunt is daar waar wij zijn. en dat is het Nu, oneindig. Wij creëren onze wereld. Maar we zijn dit gedeelte vergeten, daarom klinkt dit raar. Maar uiteindelijk komt het hier op neer:
There's only 1 instant, it's right now. God invites us into eternity. There's only one story: moving from the No to the Yes!
Als ik als mens vertel hoe ik leef en waarom ik zo leef begrijpen ze het ook niet. Ethisch moralisme van Steiner is wat mij betreft een term die de lading prima dekt. Humanisme, Existentialisme daar komen mijn ideeën op neer.Dat kun je natuurlijk wel zeggen, het is zo en het klinkt wel mooi. Maar je hebt daar als mens niet zoveel aan. Het is inderdaad iets wat je moet doen, right here right now. Probleem is dat het niet gemakkelijk is om "los te laten". Daarvoor is een methode nodig die werkt. Het belangrijkste is mensen die methode aanreiken, de theorie boeit niet zo denk ik.
Het los laten is voor mij niets anders dan het los laten van de verlangens, van je ego(istische gedachten) en gewoon leven in het nu. Gewoon zijn zonder tussenkomst van je verstand. Zonder ons verstand zouden we niet kunnen weten, maar door ons verstand weten we nog te weinig. We kunnen veel meer en daarom is het imho niet verkeerd om te laten zien waar mensen precies naar zoeken. De geest gek maken met nieuwe ideeën. Radicale subjectiviteit..
Al met al is mijn verhaal niets meer en niets minder dan mijn eigen samenvatting van de film Waking Life die het proces prachtig omschreven heeft. Go Linklater Go! 8)
Puzzels