daddycool schreef:Ik kwam hier eigenlijk om informatie in te winnen en meningen te peilen over dit onderwerp. Het is niet aan mij om iets te promoten. Het is niet mijn theorie. Als het al werkt snapt volgens mij niemand hoe precies, juist omdat het niet wordt onderschreven door de huidige stand van de wetenschap.
Ik constateer dat er redelijk veel over te vinden is op internet, inclusief instructies en bouwtekeningen. Er zijn claims van werkende proto-typen. Ik zal het in ieder geval met belangstelling blijven volgen tot vast staat of het echt of niet echt is.
The Joe Cell revisited.
De Joe cell is niet zo een zweverig concept als de verschillende beschrijvingen doen vermoeden.
Het is een combinatie van natuurkunde /kernfusie. Cold fusion to be more precise.
Helemaal geen Orgone energie of andere dubieuze krachtvelden. Het geheim, dat geen geheim is, schuilt in de kleine hoeveelheid "Deuterium" als Deuterium Oxcide aanwezig in het water dat in eerste instantie wordt gebruikt om de cell te activeren. Een cell die de verschillende activerings fasen doorlopen heeft
bestaat uit > 95% D2O en non magnetic ferro materiaal als houder. De constante negatieve spanning van het medium heeft tengevolge dat het electron uit het H atoom wordt verwijderd. De Proton vervolgens vult het tekort aan "by
any means possible". So, soft low velocity fusion.
Gordon