Miels schreef:OneStepForward schreef:Ik vraag me af, ben ik hier de enige halve zool?
Of zijn er hier mensen die er minstens even lang over zullen doen of gedaan hebben.
ZO lang studeren kan ik niemand aanraden, maar als je op je 26e klaar bent, is daar mijns inziens niets mis mee (helemaal niet als je je vertraging niet alleen met bier drinken hebt opgelopen)
Als ik dat zou doen zal ik wel 30 zijn denk ik.
Bij 26 ga ik er vanuit dat ik geen vertraging op loop.
Het komt omdat ik mavo gedaan heb, vervolgens mbo, toen een jaar verknald door een hbo studie die ik niks vond, nu al een paar jaar hbo en als het leven me meezit wil ik (dmv zo'n verdiepingsproject) de master op de uni instromen. Daar ben ik dan 2 jaar nog mee bezig denk ik, en dan heb ik 2x master. en ben ik 26. Dus als ik snel ben nog 4 jaar tegaan.
Zorg gewoon dat je tijdens je studie genoeg leert (natuurlijk niet per se alleen op het vlak van je studieonderwerp zelf!), dan zul je achteraf echt niet vinden dat je je tijd hebt verspild denk ik!
Wees alleen geen kansloze bankhanger, maar zorg altijd dat je iets doet waarmee je jezelf ontwikkelt
Mja, dat begint wel een heel klein beetje een probleem voor me te worden, dat "niks doen". 8)
Het gevaar als het allemaal wat simpel is en er weinig druk is terwijl ik het iets moeilijker had ingeschat.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer