johan2: OK, Arjen, dus we moeten aan de "feiten" tornen om tot nieuw inzicht te komen. Is er een "feit" waarvan je zegt dat er op dit moment op dusdanige wijze aan getornd wordt dat je denkt dat nieuw inzicht nabij is?
johan2:Arjen, je zegt de "spelregels" (wetenschappelijk methode) niet kortzichtig te vinden, maar de toepassing ervan door sommigen. Maar kom dan eens met een concreet voorbeeld, want op theoretisch vlak komen we er kennelijk niet uit.
Johan2 schreef:
Geef dan eens een voorbeeld waarbij je dat ziet en waarvan je denkt dat je je niet bij de eerste kritische noot terug moet trekken.
antwoord:
@ Johan: Ik geloof dat er niet zo heel erg veel zijn waar ik echt problemen mee heb, behalve dan dat ik vele veel te beperkt geïnterpreteerd vind. Je ziet dat de wereld vele facetten kent en daarin vele itingen van zichzelf kent. Dus een fenomeen dat je bijvoorbeeld in de electrotechniek ziet komt terug in de economie.
Zo zie je dat veel bewijsmateriaal op volledig andere vlakken verkregen kan worden. Als je maar kunt bevatten wat echt is en wat niet. Wanneer je na verloop van tijd voldoende van die geometrieën gevonden hebt kun je een model opzetten van de werkelijkheid die heel aardig klopt en ook valt te staven aan allerlei bestaande (en geaccepteerde) theorieën en feiten. Pas nadat je dit gedaan hebt zul je zien hoe beperkt je visie was van de woorden van sommige wetenschappers en theorieën.
Snap je nu wat ik bedoel Johan?
De enige die het snapt ben jij arjen...
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.