Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Marco van Woerden
Artikelen: 0

Re: Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit

Eerlijkheid is prima, maar niet altijd (inhoudelijk) positief. Daar verschillen onze meningen niet volgens mij. Onze visies splitsen op het punt van de consequenties van eerlijkheid. Wanneer gaan we maatregelen nemen?

Ik realiseer me wel degelijk dat het verwijderen van een student een van de meest extreme maatregelen is die een opleidingsinstituut kan nemen, daar moet iets extreems tegenover staan. Zou iemand natuurkunde mogen blijven studeren, wanneer hij zich op televisie profileert als iemand die vóór een atoomoorlog is? Nee, waarschijnlijk niet.

Maar wat doen we met studenten die zich op televisie fascistisch voordoen, en zeggen dat boekverbrandingen acceptabel zijn? Mag een seksverslaafde gynaecologie studeren, als hij publiekelijk te kennen geeft opgewonden te worden van zwangere vrouwen? Mag een pedoseksuele student stagelopen op een basisschool? Zomaar voorbeelden. Waar trekken we de streep?

Ik wil hier aan toevoegen dat ik niet vóór censuur, onnodig overheidsingrijpen en ongelijkheid ben (en nee: ik stem niet rechts). Diversiteit is een goed principe, en ik vind dat we dat zeker in stand moeten houden. Als iemand anti-darwinistisch wenst te zijn, dan moet hij dat vooral zijn; niets is minder interessant. Onze maatschappij behoeft echter wel bescherming, daar gaat het me om.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

ArjenvS

Ik zal me niet teveel mengen in deze discussie. Ik ben altijd een anarchist geweest. Mensen kunnen niet omgaan met het nemen van verantwoordelijkheden en daarom verandert dit in het nemen van macht (ofwel: het geven van leiding). Ik heb het hier niet zo op dus.

De eerste maal dat ik werkelijk besefte dat er inderdaad mensen zijn die te ver gaan wanneer je ze met rust laat (en daarmee de staat en de politie van een bestaansrecht voorzien) waren zedendelicten. Moorden zijn nog redenen voor te geven. Iemand bedreigt je geliefde ofzo..

Zeden delicten zijn altijd verkeerd. Iemand tegen zijn of haar wil in iets laten doen om jezelf van genot te voorzien is niet recht te praten. Nu is het onderwerp pedofielie gerezen. Al zouden deze kinderen wel deze daden willen verrichten; is het dan ethisch om een kind dat nog niet eens mag stemmen dit toe te staan?

Hoe vaak heb je een jonger familielid of een jongere bekende al iets kunnen leren waardoor een beslissing van deze jongere persoon anders uitviel? Als je de wereld zo gaat bekijken zijn dit soort gedachten heel erg kwalijk. Deze gedachte daargelaten zijn er dus mensen die voor die jongere en onervarene mensen willen besluiten dat dit wél ok is. Dit is zo mogelijk nog kwalijker. Want hoe bescherm je iemand wanneer je die persoon geen reden tot bedenkingen geeft of tot wachten tot een bepaald moment?

Het vormen van een partij in dit kader zou, net zoals een partij in het kader van rascisme zwaar bestraft moeten worden en verboden moeten zijn.

Arjen
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Marco van Woerden

Het vormen van een partij in dit kader zou, net zoals een partij in het kader van rascisme zwaar bestraft moeten worden en verboden moeten zijn.
Mee eens. Ik sluit me bij jouw redenering aan.

Edit: In dat kader beweer ik ook, dat een NVD-aanhanger op z'n minst uitgesloten moet worden van een opleiding met kinderen.
1207

Eerlijkheid is prima, maar niet altijd (inhoudelijk) positief. Daar verschillen onze meningen niet volgens mij. Onze visies splitsen op het punt van de consequenties van eerlijkheid. Wanneer gaan we maatregelen nemen?
ik denk dat ik moet nuanceren. In die zin dat een pedofiel iemand is die enkel opgewonden kan raken van kinderen. dat betekent dus dat ik het niet over kinderverkachters als dusdanig heb.

deze kerel zegt dat hij deze gevoelens heeft. Niet dat hij al kinders misbruikt heeft.

kindermisbruikers mogen/moeten op de hardstmogelijke manier gestraft worden

maatregelen neem je door preventie. hoop geven op werk of leven tout court. Psychologisch/psychiatrische hulp aanbieden bvb. afdwingen dat je bepaalde jobs niet mag uitoefenen (pyromaan/brandweerman)

maatregelen hebben niet enkel het doel om te straffen
Zou iemand natuurkunde mogen blijven studeren, wanneer hij zich op televisie profileert als iemand die vóór een atoomoorlog is?
zoals ik al stelde. hij mag geen opleiding specifiek naar kinderen/jongeren gericht afmaken. Met orthopedagogie kun je ook aan de bak bij gepensioneerden.

Het is net dit dat men moet opvolgen op zowel korte als lange termijn.

je moet ervoor zorgen dat die kerel zich goed voelt en met z'n gebrek kan omgaan en niemand schade toebrengt. Dit doe je niet door mensen die er openlijk voor uitkomen (al bijna een hulpkreet) te marginaliseren of hun toekomst af te pakken. In dit geval heb je quasi zeker prijs dat ze in hun uitzichtsloosheid/frustratie op kinders zullen kruipen. + de kans is reëel dat in toekomst dit soort mensen gewoon zwijgen.
ArjenvS

Een vraag: zou een vrouw die valt op jonge jongens op dezelfde wijze behandelt worden door jullie?

~Albert Einstein
Marco van Woerden

Ik heb hier over nagedacht, en ik vind dat het antwoord "ja" moet zijn. Ik zie geen reden om pedofiele vrouwen een andere behandeling te geven.
ArjenvS

Dank je wel voor het herstellen van een gedeelte van mijn vertrouwen in de mens.

~Albert Einstein
nabz

Ik vind het jammer dat er zo een ophef is over pedofielen mensen.

Is toch normaal.

De een houdt van billen.

De ander houdt van slagroom.

De een houdt van sterke machtige vrouwen.

De ander houdt van kleine onschuldige meisjes.

Ik hou van SM en ik zeg je eerlijk, als dat niet zou mogen zou ik het toch gedaan hebben. Dusz ik heb respect voor al die pedofielen die het aankunnen niks te doen.
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!
Assassinator

nee dat is niet hetzelfde, kleine onschuldige meisjes hebben geen echte sexuele kenmerken (zijn ook niet geslachtsrijp) en men kan er dus niet mee voorplanten (ik dek dat dat het nu van sex is) dus het is een afwijking, hetzelfde met homofilie alleen dat gaat met 2 slimme goed nadenkende (hoop ik) volwassen die weten wat ze doen en met overeenstemming, met pedofilie niet zo. maar je hebt wel gelijk dat ze er (nu dan, misschien ooit wel) niets aan kunnen doen, velen weten zichzelf ook uitstekend in de hand te houden.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
ArjenvS

Is het niet zo dat we moeten proberen te achterhalen waarom we doen wat we doen om zo met "maximale" efficiëntie dit te kunnen doen? Ook is het daardoor mogelijk om in te schatten wanneer het verandtwoordelijk is om ons in te houden.

~Albert Einstein
nabz

nee dat is niet hetzelfde, kleine onschuldige meisjes hebben geen echte sexuele kenmerken (zijn ook niet geslachtsrijp) en men kan er dus niet mee voorplanten (ik dek dat dat het nu van sex is) dus het is een afwijking, hetzelfde met homofilie alleen dat gaat met 2 slimme goed nadenkende (hoop ik) volwassen die weten wat ze doen en met overeenstemming, met pedofilie niet zo. maar je hebt wel gelijk dat ze er (nu dan, misschien ooit wel) niets aan kunnen doen, velen weten zichzelf ook uitstekend in de hand te houden.

We hadden het over de pedofielen zelf. Natuurlijk zijn hun handelingen heel anders, omdat ze het kind kwaad kunnen doen.

Maar dat betekent niet dat hun opeens ziek of gek zijn en bijvoorbeeld homoseksuele mensen niet.
Het is kiezen en delen,

nabz

Is het niet zo dat we moeten proberen te achterhalen waarom we doen wat we doen om zo met "maximale" efficiëntie dit te kunnen doen? Ook is het daardoor mogelijk om in te schatten wanneer het verandtwoordelijk is om ons in te houden.

Ja een pedofiel wordt eerst een tijd lang in een psychiatrisch instituut geplaatst, waar wordt gekeken of de persoon in kwestie vrijgelaten mag worden.
Het is kiezen en delen,

gewoon

ArjenvS schreef:Is het niet zo dat we moeten proberen te achterhalen waarom we doen wat we doen om zo met "maximale" efficiëntie dit te kunnen doen? Ook is het daardoor mogelijk om in te schatten wanneer het verandtwoordelijk is om ons in te houden.

Ja een pedofiel wordt eerst een tijd lang in een psychiatrisch instituut geplaatst, waar wordt gekeken of de persoon in kwestie vrijgelaten mag worden.

Ja en na een tijdje hervallen ze met ale gevolgen van dien...ik denk dat er hier veel nederlanders reageren maar als je in Belgie zou wonen en meemaken wat er hier allemaal gebeurd...
ArjenvS

Zo bedoelde ik dat niet. Het ging mij om de de werkingen in de persoon zelf. Dat is de keerzijde van dit verhaal. Wanneer men de vrijheid krijgt om zichzelf te bestuderen komt alles veel beter voor elkaar lijkt me. Dus dit onderwerp in het verdom hoekje stoppen is misschien ook niet alles.

~Albert Einstein

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Assassinator

Maar dat betekent niet dat hun opeens ziek of gek zijn en bijvoorbeeld homoseksuele mensen niet.
ik zeg ook niet dat ze ziek of gek zijn, ze hebben een lichte afwijking maar dat maakt eigenlijk niet uit. het is gewoon een kleine afwijking, maar voor homo's geeft dat echt totaaaal niet, voor pedo's wel eits meer want (zoals je al zei) zij kunnen kinderen pijn doen. maar het leeuwendeel weet zichzelf uitstekend in de hand te houden dus dan maakt het nog niet veel uit.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📊 Politicologie en Economie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!