Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Hoornvlies

evenaar schreef:Dat kan wel zijn maar als ik een week later weer in de lamp/of zonlicht kijk, zie ik toch weer diezelfde streep met van die bolletjes/puntjes, deze zouden dan toch allang afgevoert moeten zijn?  

Volgens mij zijn het gewoon krasjes op het hoornvlies sommigen herstellen wel andere niet.

Die puntjes en bolletjes die je ziet, noemt MOUCHES VOLANTES. Dat zijn zwevende weefsels elementen. Regulier bestaat er geen remedie waarmee het probleem kan worden opgelost.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Wouter_Masselink

Seppe, je bent een beetje te laat :wink:
Nog even voor de googlelaars onder ons: de benamingvan de vertroebelingen is "mouches volantes".
"Meep meep meep." Beaker
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

In Belgie worden hiervoor 850 behandelingen gedaan per jaar in het ziekenhuis van Leuven door dr Plasmans!

Wil je meer info hierover mail dan XXXXXXXXXX

Moderator (Elmo): Het is volgens regels van het wetenschapsforum verboden om e-mail adressen te plaatsen. Als je van een onderwerp op de hoogte gebouden wil worden, kan je jezelf registreren en een abonnoment op het onderwerp nemen.
Goldberry

als je hier last van hebt moet je een paar keer snel achter elkaar verschillende richtingen opkijken en dan gaat het weer weg (althans, dit heb ik ergens gelezen)..

Dat is waarschijnlijk omdat je dan die eiwitdeeltjed die in de vloeistof in je glasachtig lichaam zitten dan naar de zijkant wordt 'geschud' net als een centrifuge. Dit is omdat die eiwitdeeltjes zwaarder zijn.
Wouter_Masselink

Om een eiwit uit een suspensie te centrifugeren zijn er flink wat meer g krachten nodig dan je kan opwekken door je ogen heen en weer te bewegen.
"Meep meep meep." Beaker
Goldberry

Mjah, ik noemde het als voorbeeld.

Ik kan me wel enigzins indenken dat als je je ogen paar keer van links naar rechts beweegt, dat de deeltjes wat naar de zijkant gaan ofzo.

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

oktagon

Ik heb hier ook last van gehad,zag in beide ogen spinrag dat bewoog.

Na een staaroperatie in mijn linker oog werd de lens schoon gestofzuigd en een kunstlens geplaatst in de aanwezige lenshuls.

Hierna zag ik geen spinrag meer door dat oog ,alleen door mijn niet behandeld oog,dus....

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Menselijke anatomie en fysiologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!