God is vrij van enige zwakheid, is een examinator een mislukkeling omdat sommige studenten zakken?
oja joh? nou dan moet god dus ook iets kunnen maken wat hij/zij/hen niet kun/nen optillen, zo ja: dan heeft hij een zwakheid want hij kan het niet optillen, zo nee dan heeft hij/zij/hun een zwakheid omdat ie dat niet kan maken.
Ik GELOOF dus MIJN MENING dat God een doel heeft om ons te testen ,hij is eigenlijk een soort van scout die mensen zoekt die voor Zijn paradijs gemaakt zijn,
en het verdienen om daar te blijven na de Hiernamaals
goed, waarom geloof je en hoe komt het dat je gelooft (en vooral zo zeker van bent)
Als je niet leeft zoals de BEDOELING is,is het ook DOELLOOS om te leven terwijl
God een DOEL voor jullie heeft geschapen.Dus zijn DOEL was en is nog steeds jullie een DOEL te geven om te leven zoals Hij het wou en nog steeds wil.
ok, waarom heeft het leven een doel? iedereen kan een doel voor zichzelf maken, bijv, ik wil de ruimte heel graag in, nou dan is dat mijn doel, snappie?
en laten we even aannemen dat het allemaal waar is, er is een god zoals jij het voorsteld (ik denk: een almachtig opperwezen, zeg maar de standaard god) die mensen selecteerd om bij hem/haar/hun te komen en samen, ja eigenlijk wat te doen? laten we even voorstellen dat ik dood ga, ik heb een zeer goed leven geleid want ik wil graag in het universum komen (warom, geen idee), dus ik komin dat paradijs: en nu dan??
ik snap trouwens wel waarom mensen steeds een doel willen, het is beangstigend om echt doelloos te zijn, daar kan ik inkomen. daar hebben ze lang geleden wat op gevonden: religie, deze behoefte zal verdwijnen wanneer rationeel denken meer de overhand krijgt in samenleving, dat doort alleen nog wel ff