Puzzel Puzzels
Keihan
Artikelen: 0

Re: Het doel van god

Mensen

Ten eerste hallo ik ben keihan ik ben nieuw hier

Ten tweede : antwoordt op de vraag of God en doel heeft

Ik GELOOF dus MIJN MENING dat God een doel heeft om ons te testen ,hij is eigenlijk een soort van scout die mensen zoekt die voor Zijn paradijs gemaakt zijn,

en het verdienen om daar te blijven na de Hiernamaals(oftewel voor sommige mensen :DE DOOD)

Als je niet leeft zoals de BEDOELING is,is het ook DOELLOOS om te leven terwijl

God een DOEL voor jullie heeft geschapen.Dus zijn DOEL was en is nog steeds jullie een DOEL te geven om te leven zoals Hij het wou en nog steeds wil.

Het doel van God is eigenlijk een wegwijzer in je leven. Hij wijst je de weg naar de beste plek om te leven: Het paradijs

ps:paradijs is niet alleen voor gelovigen maar voor alle mensen die dat DOEL van God volgen.
Do you believe that I am God?NO

But why believes some people that there ISN'T any God.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

p__

Keihan schreef:Het doel van God is eigenlijk een wegwijzer in je leven. Hij wijst je de weg naar de beste plek om te leven: Het paradijs

ps:paradijs is niet alleen voor gelovigen maar voor alle mensen die dat DOEL van God volgen.

En wat is dan het doel van het paradijs?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Keihan

Het DOEL van het paradijs kun je pas ondekken en waarnemen als je HET DOEL VAN HET LEVEN DUS DE DOEL VAN GOD HEBT VERVULD EN GEVOLGD

Keihan

Eigenlijk is dat een award voor jou van God dat jij in Hem en in Zijn DOEL hebt geloofd.

Assassinator

God is vrij van enige zwakheid, is een examinator een mislukkeling omdat sommige studenten zakken?
oja joh? nou dan moet god dus ook iets kunnen maken wat hij/zij/hen niet kun/nen optillen, zo ja: dan heeft hij een zwakheid want hij kan het niet optillen, zo nee dan heeft hij/zij/hun een zwakheid omdat ie dat niet kan maken.
Ik GELOOF dus MIJN MENING dat God een doel heeft om ons te testen ,hij is eigenlijk een soort van scout die mensen zoekt die voor Zijn paradijs gemaakt zijn,  

en het verdienen om daar te blijven na de Hiernamaals
goed, waarom geloof je en hoe komt het dat je gelooft (en vooral zo zeker van bent)
Als je niet leeft zoals de BEDOELING is,is het ook DOELLOOS om te leven terwijl  

God een DOEL voor jullie heeft geschapen.Dus zijn DOEL was en is nog steeds jullie een DOEL te geven om te leven zoals Hij het wou en nog steeds wil.
ok, waarom heeft het leven een doel? iedereen kan een doel voor zichzelf maken, bijv, ik wil de ruimte heel graag in, nou dan is dat mijn doel, snappie?

en laten we even aannemen dat het allemaal waar is, er is een god zoals jij het voorsteld (ik denk: een almachtig opperwezen, zeg maar de standaard god) die mensen selecteerd om bij hem/haar/hun te komen en samen, ja eigenlijk wat te doen? laten we even voorstellen dat ik dood ga, ik heb een zeer goed leven geleid want ik wil graag in het universum komen (warom, geen idee), dus ik komin dat paradijs: en nu dan??

ik snap trouwens wel waarom mensen steeds een doel willen, het is beangstigend om echt doelloos te zijn, daar kan ik inkomen. daar hebben ze lang geleden wat op gevonden: religie, deze behoefte zal verdwijnen wanneer rationeel denken meer de overhand krijgt in samenleving, dat doort alleen nog wel ff :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
p__

Eigenlijk is dat een award voor jou van God dat jij in Hem en in Zijn DOEL hebt geloofd.

Kan best zijn, maar dat beantwoordt de topicvraag helaas niet.

Waarom zou god allerlei wezentjes in een paradijs willen stoppen?
Keihan

Ik geloof het en hoe ik daarop kom weet ik niet want het kwam bij me op dat het wel zo moest.

En waarom het leven een doel heeft?

Jij weet het nu nog niet maar je hebt wel een doel niet fantasie of kinder sprookjes doel om in universum te komen ofzo. Maar een doel die al van je geboorte in je is en gegeven is door God. En om die doel te vinden in jezelf moet je eerst in God en Zijn bestaan geloven. En DAT bewijst weer dat je een DOEL hebt om in God te geloven,daarna weer dezelfde DOEL om verder te kunnen in je leven zoals goede dingen dat is het algemene DOEL van het leven.

Rogier

oja joh? nou dan moet god dus ook iets kunnen maken wat hij/zij/hen niet kun/nen optillen, zo ja: dan heeft hij een zwakheid want hij kan het niet optillen, zo nee dan heeft hij/zij/hun een zwakheid omdat ie dat niet kan maken.
Drogredenering.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Keihan

De antwoord voor de gast met die roze poppetje:

Wat weet jij in hemelsnaam wat God wil ?

Het is zijn manier om je te begunstigen en soms heeft hij ook een eigen manier om je te waarschuwen.(laat dit maar voor later)

En ten tweede want na de dood is je lichaam dood maar niet je ziel, religieus gezien mensen.

Dus je ziel moet een plek hebben om te rusten of om te ??leven??leven past niet echt bij een ziel maar jullie snappen me wel. En dat plek heeft God voor ons gemaakt wat sommige mensen niet inzien.

Assassinator

En waarom het leven een doel heeft?  

Jij weet het nu nog niet maar je hebt wel een doel niet fantasie of kinder sprookjes doel om in universum te komen ofzo. Maar een doel die al van je geboorte in je is en gegeven is door God. En om die doel te vinden in jezelf moet je eerst in God en Zijn bestaan geloven.
duh, nogal wiedes he, als dat doel gewoonweg een onderdeel is van dat geloof. en nee, sorry ik heb geen doel opgekregen, ik heb mijn eigen doel gemaakt (wat iedereen doet, ik denk dat niemand of bijna niemand echt 100% doelloos is)

ik zie net je post (jij was net iets eerder) alleen wil je dat zeggen: wat is dan de ziel volgens jouw, een precieze beschrijving van de ziel volgens jouw, dan kunnen we verder.

en ja ik weet dat dat vaak door meerdere mensen is gezegt Rogier, maar het klopt wel toch.

- Robert Heinlein -
Keihan

Wie zegt dat je je doel al kent mijn vriend?

(ik weet het is een vage vraag)

En ja DOEL om te leven is een onderdeel van een geloof maar dat leer je automatisch als je een geloof bij hebt geleerd van je ouder en voorouders.

En hoe jij nu spreekt en denkt dat is tenminste 80% doelloos want je weet het niet eens .

Fujaro

Atheïsten zijn nihilisten die zichzelf voor de gek houden. Je kan geen betekenis toekennen aan iets dat geen grond heeft (alles is immers een gevolg van toeval). Ik vergelijk het altijd met iemand die zichzelf af probeert te zetten tegen lucht, zonder muur kan je jezelf niet afzetten.
Informeer jezelf eens wat beter. Atheïsten zijn niet per definitie nihilisten. Kijk naar humanisme, een beweging die zingeving zoekt in de mens zelf.

Verbreedt je horizon. Een surfer, vogel en vliegtuig zetten zich allemaal af tegen lucht, gaat prima. Zonder creativiteit van denken is de wereld overzichtelijk maar klein.
Skeptic by nature
Ihsan

abdel_malik schreef:God is vrij van enige zwakheid, is een examinator een mislukkeling omdat sommige studenten zakken?
God is hier niet slechts de examinator, maar de leraar of zelfs de schepper van de studenten.
Die fout ligt bij de mens,
En de mens is een schepping van God (toch?) dus ligt de fout en de eindverantwoordelijkheid bij God.

Als ik een robot maak en die doet niet wat ik wil, wiens fout is dat? Van de robot, of van mij?
Mensen zijn geen ROBOTS, want ze hebben nl. een VRIJE WIL. Kinderen worden ook "geschapen" door de ouders. Worden opgevoed met liefde door de ouders. Als ze uiteindelijk verkeerde dingen gaan doen is dat de schuld van de ouders??
Er is een Waarheid die onafhankelijk is van iedere perceptie. Zoek deze waarheid en die zal je bevrijden.
Assassinator

net zeg je nog dat iedereen een doel heeft gekregen? hoe kan ik dan voor 80% doelloos zijn?

en het feit dat je het leert van je voorouders is het probleem, zo mis je een hele hoop kennis en je krijgt zeker geen objectieve kijk op de wereld.

en nee vor 100% ken ik mijn doel nog niet, want een doel van iemand kan steeds veranderen, ligt aan wat je allemaal tegenkomt in je leven.

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Ihsan

Ihsan schreef:Als God bestaat wat is nadelig voor de ongelovigen? ALLES!
Hoezo?

De enige zonde dat per definitie niet te vergeven is in alle geloven is ONGELOOF in de schepper van de hemelen en aarde.
Er is een Waarheid die onafhankelijk is van iedere perceptie. Zoek deze waarheid en die zal je bevrijden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!