Hoi, ik voeg me ook even bij dit gesprek!
Ik ben Berry, 15 jaar, en weet al vanaf mijn 10e dat ik PDD-NOS (het Asperger Syndroom om precies te zijn) heb. Ik kwam in de puberteit en het ging gewoon niet meer goed. Toen heb ik een jaar in een instelling gezeten. Daar heb ik een hoop geleerd. Daarna ben ik weer naar groep 8 gegaan, en nu doe ik 4 Havo
Ik herken een hoop dingen van je Remco! Ik ben ook erg handig met computers, zo programmeer ik soms programmajtes enzo. Ook elektronica vind ik supergaaf! Verder heb ik nog wel een paar hobbies, wat raar is dat de meeste mensen niet snappen wat leuk is aan mijn hobbies...
Ik kan dingen van jaaren geleden ook nog wel herrineren. Misschien ben ik wel creatief (mooie schilderijen maak je trouwens!) maar ik kan niet goed tekenen enzo door mijn grove motoriek. Volgens mij had ik een IQ boven de 100, maar die test was zo lang terug dat ik het niet meer weet... Ik kan me ook heel erg druk makne over kleine dingen, zoals dat ik precies wil weten waarom een grafiek bij een bepaalde formule er zo uit ziet. Daar ben ik dan de hele wiskunde les mee bezig om het uit te zoeken. Ja wiskunde en natuurkunde vind ik leuke vakken

Kan ook moeilijk met lastige situaties omgaan, zo moet ik volgende week met school op kamp, dat lijkt me erg moeilijk en lastig worden... Ik kon snel boos worden, maar ik kan er steeds beter mee omgaan. Dat intens praten heb ik ook. Tenminste dat zij mijn moeder. Ik kan heel dicht om iemand gaan staan, en dan bijna in hun gezicht hijgen. Dat gaat ongemerkt... Ik heb ook dwangmatig gedrag. Ik heb een beettje last van smetvrees
Ik kan ook de slappe lach krijgen als jongens droog aan het doen zijn, erg leuk en erg vervelend tijdens de les

Ik vind aanraken en knuffelen ook heel fijn. Soms krijg je daar wel problemen mee
Ik herken dus een hoop dingen van jou! Als iemand nog vragen heeft, stel ze maar
