Doel voor een oorlog is macht in de breedste zin van het woord.Oellie schreef:Kunnen jullie mij helpen ik wil graag weten wat het doel van oorlog is.
1. Economische reden.
2. Politieke reden.
3. Terroristische reden.
4. Elektronische reden.
Moderator: Rhiannon
Doel voor een oorlog is macht in de breedste zin van het woord.Oellie schreef:Kunnen jullie mij helpen ik wil graag weten wat het doel van oorlog is.
1. Economische reden.
2. Politieke reden.
3. Terroristische reden.
4. Elektronische reden.
Kijk wie er het meest wint bij een oorlog, dat zijn van mutinationals, wapenindustrie en dergelijken, een handje vol dus. De financiele schade wordt betaald door de burger in de vorm, het land dat aangevallen wordt betaalt de grootste prijs, maar ook de aanvaller (b.v. de VS). Door de enorme sommen geld die naar een oorlog gaan blijft er weinig over voor dijkverzwaring, onderwijs, gezondheidszorg, zorg voor het milieu en noem maar op.Oellie schreef:Kunnen jullie mij helpen ik wil graag weten wat het doel van oorlog is.
1. Economische reden.
2. Politieke reden.
3. Terroristische reden.
4. Elektronische reden.
Nooit zo'n bundel drogredenen bij elkaar gezien.
http://www.sonshi.com/learn.htmlSUN TZU THE ART OF WAR
Sonshi.com's Sun Tzu "The Art of War" took over a year to complete. Countless hours were required to meticulously translate each individual character from the original Chinese text, cross referenced with more than six major English editions.
Finally, an Art of War version you can feel good about reading! Tell a friend.
Also enjoy our translation using the auto scroller by clicking on any of the "S" items located to the right of each corresponding chapter below. A new window will open. To stop midway or when finished, close the window.
Mogen wij dan hopen dat men eerst von Clausewitz en Sun Tzu doorgrond heeft alvorens hier weer een boel onzin bij elkaar geschreven wordt? Eerder: zodat hier weer geen boele onzin bij elkaar gefantaseerd wordt?... Inderdaad echt een aanrader!