Moderator: Rhiannon
Ik heb 't in het verleden als lastig evaren omdat ik eigelijk teveel onthoudt. Tijdens gesprekken heb ik vele keren gedaan alsof ik iets niet meer wist kleine tot grotere dingen omdat 't soms raar over kan komen dat je al die dingen nog weet!Is het bij jullie ook zo dat sommige mensen raar opkijken dat je je kleine details herinnert? Ik durf niets meer te zeggen tegen anderen als ik me iets herinner. Ook al wordt het me nog een keer verteld..
Sjorssnors ik heb gelezen dat jij asperger hebt, dat heb ik nl ook plus ik heb ook een fotografisch geheugen. Op wikipedia staat er iets over dat autisten soms zijn uitgerust met zulk geheugen. Kunnen mensen zonder autisme(al dan niet een vorm van) ook een fotografisch geheugen hebben?
ik weet precies wat je bedoeld.Ik weet niet of dat een 'autistische of aanverwante eigenschap' is, maar ik zie een 'fotografisch geheugen' meer als een goedwerkend geheugen dat geen bewuste belemmeringen heeft bij herinneringen, maar ook onthouden is doordat niet bewust op bepaalde kenmerken is gelet. Het onbewuste observeren en opnemen van nieuwe informatie is essentieel voor een fotografisch geheugen. Het moet door het bewustzijn toegelaten worden, zeg maar.
Fotografisch geheugen heb je of je hebt 't niet dat kan je niet trainen. Waar jij 't over hebt is anders dat visuele dat is een onderdeel.
welke andere dingen kunnen mensen met een fotografisch geheugen dan nog ?Fotografisch geheugen heb je of je hebt 't niet dat kan je niet trainen. Waar jij 't over hebt is anders dat visuele dat is een onderdeel.Kjell schreef:
Het auditieve, ik kan hele gesprekken terug halen van 2 jaar geleden. Terwijl ik tijdens dat gesprek niet wist dat ik er veel van terug wilde hebben zeg maar. En dat met een periode van buitensporig blowen ertussen nog ook.welke andere dingen kunnen mensen met een fotografisch geheugen dan nog ?risperdal schreef:Fotografisch geheugen heb je of je hebt 't niet dat kan je niet trainen. Waar jij 't over hebt is anders dat visuele dat is een onderdeel.Kjell schreef:
buiten het visuele ?
Ik heb een fotografisch geheugen. Wat houd dat in dat ik gewoon alles opsla als filmpjes, in mijn hoofd is alles 3D Of 4 D of... Niet te verwoorden dus.jericho schreef:hoi,
ik was benieuwd over ook mensen op dit forum zijn met een fotografisch geheugen.
Er zijn beweringen dat het niet bestaat.