Ik heb zonet effe met mijn telescoop die ik laatst bij de Lild heb gekocht naar Venus gekeken maar het enigste wat ik zag was een gele bol met 4 puntjes eromheen..
Dat was niet Venus, maar Jupiter, met de vier helderste maantjes.
Ik heb zonet effe met mijn telescoop die ik laatst bij de Lild heb gekocht naar Venus gekeken maar het enigste wat ik zag was een gele bol met 4 puntjes eromheen..

Ik ben zelf ook in het bezit van de aldi versie. Het is niet zozeer dat de telescoop slecht is (wat verwacht je ervan?). Het is enkel zeer moeilijk om de juiste opstelling te vinden , en dan bedoel ik dat het bijna niet te doen is om bv de orion nevel te vinden. Als amateurastronoom kan je je beter een telescoop met computer aanschaffen waar vooraf al een heleboel instellingen zijn geprogrammeert. Voor mij werkt het aldiding perfect aangezien ik enkel de maan is observeer.
Dat is heel normaal en dat is even wennen. Lastig focussen is een van de redenen waarom een grote vergroting je beeld verslechterd.loxerium schreef:Hallo iedereen
Ik heb vandaag eindelijk mijn 2de hands bresses galaxia ontvangen!
De spiegeltelescoop is zo goed is als nieuw en werkt prima. Nu heb ik een paar vragen.
Ik heb zonet naar Jupiter zitten kijken en is het normaal dat hoe groter ik de vergroten zet, hoe moeilijker ik kan scherpstellen?
Je kan altijd proberen je lens voor je oculair te houden, maar dat is niet echt mijn ding.loxerium schreef:Wat is de beste manier om een digitale camera zoals op deze foto te zien is =>
http://www.dpchallenge.com/images_camera/1...nepix-2600z.jpg
aan te sluiten op mijn telescoop?
Sorry, niet gezienloxerium schreef:Ja dat is goedkoop!
Wel jammer dat ik niet in Canada of the USA woon![]()
"We ship to addresses in the U.S. and Canada only."
m.v.g
Daar jij afkomstig zijt van Brugge zijn deze misschien interessant .loxerium schreef:Dank u voor de link.
Nu vraag ik mij af wat goedkoper zal zijn. ( met de verzendkosten erbij)
De universele mount van jou link of deze => klik
m.v.g.