Geloven jullie dat het mogelijk is om geesten op te roepen?
Ik zelf heb dit al enkele keren geprobeerd maar dit is nog nooit gelukt, daarom denk ik persoonlijk dat dit grote onzin is en onmogelijk is.
Of hebben jullie andere ervaringen
"Dokter, het is nu wetenschappelijk bewezen: God is een voortbrengsel van de menselijke geest" Waarop Sigmund zegt "Maar dat is verschrikkelijk, dan bestaat hij dus toch!"
Maar nee, donker en kaarsjes zijn juist absoluut noodzakelijk!! En wel om de volgende redenen:ik heb er geen ervaring mee, omdat het mij op zich niet interesseert. als ze al zouden bestaan, dan moet je ze zo kunnen zien en niet spooky rond wat kaarsjes gaan zitten in de donker.
Je hoeft er niet in te geloven, net als hypnose. Ook een skepticus kan verbaasd staan kijken. Het belangrijkste is dat je je er niet voor afsluit.Een persoon gelooft in de mogelijkheid van geesten oproepen, het zal hem "lukken" om geesten op te roepen
Ach dat hele gedoe met een potje of ouija-bord waar ze dan met een heel troepje mensen met hun fikken aanzitten. Voor ik daar enige waarde aan hecht zou ik dat potje toch eens willen zien bewegen zonder dat er iemand aan komt. En vanzelfsprekend moet het met een potje, lettertjes en een tafeltje die door een skepticus gekozen zijn.Het kan ook op klaarlichte dag hoor... Des te enger als er inderdaad wat gebeurt. De overige 'rommel' is ook niet nodig, een alfabet en cijfers zijn voldoende. En het glaasje natuurlijk.
Dit is belangrijk. Daarmee dat ze je ook altijd zeggen dat je "open minded" moet zijn. Zie mijn quote waar de grens van open-mindedness soms ligt.Je hoeft er niet in te geloven, net als hypnose. Ook een skepticus kan verbaasd staan kijken. Het belangrijkste is dat je je er niet voor afsluit.Een persoon gelooft in de mogelijkheid van geesten oproepen, het zal hem "lukken" om geesten op te roepen
Ja het is inderdaad een taaie misvatting dat alleen zweverige new-age types zich door hun zintuigen in de luren laten leggen. Iedereen kan het voorhebben, het heeft ook absoluut niets met intelligentie ofzo te maken!De spookervaringen die ik heb gehad, deel ik met zo'n 30 anderen. Allemaal doodnormale mensen waarvan het gros eerst heel hard staat te lachen om de idiotie van de verhalen. De 'getuigen' waren geen vage zwevers maar instructeurs van de sportacademie en wat managers op een 'ontspannen' vakantie in het zuiden van Frankrijk.
Ik geloof graag dat je iets waargenomen hebt maar of er iets was? Natuurlijk was er "iets", maar iets bovennatuurlijk? Dat blijft de vraag.Wat het precies was, is nog steeds onduidelijk, maar dat er iets was stond buiten kijf.
Om met het laatste te beginnen. Het is natuurlijk natuurlijk. Als het bovennatuurlijk zou zijn, is het niet natuurlijk. En als het niet natuurlijk is, bestaat het in mijn wereld niet. Ik ben wel van de natuurwetten. Daarmee zeg ik niet dat wij de natuur tot op heden hebben kunnen doorgronden. Maar we zijn een eind op weg.Ik geloof graag dat je iets waargenomen hebt maar of er iets was? Natuurlijk was er "iets", maar iets bovennatuurlijk? Dat blijft de vraag.
Het gaat niet alleen maar om zintuigen. Spiegels die spontaan van de wand vallen, dingen die omvallen. Deuren die open en dicht gaan. Er is een zeker punt waarop ik toeval laat varen en aanneem dat er iets anders aan de hand is.Ja het is inderdaad een taaie misvatting dat alleen zweverige new-age types zich door hun zintuigen in de luren laten leggen.
Open-minded in de juiste zin van het woord is idd belangrijk. Vooral voor wetenschappers. Iemand die niet open staat voor de relativiteitstheorie, zal ook niet in de ruimte-tijd relatie geloven. Dus op voorhand afsluiten is zinloos. Je moet dus open-minded zijn. Wat niet betekend dat je er ook maar iets van hoeft te geloven. Voor mijn part vind je het bullshit, als je je er maar niet voor afsluit is er een kans dat je op een dag de RT begrijpt en de consequenties overziet.Dit is belangrijk. Daarmee dat ze je ook altijd zeggen dat je "open minded" moet zijn. Zie mijn quote waar de grens van open-mindedness soms ligt.
Daar heb je natuurlijk een punt. Wat ik heb begrepen is dat dat glaasje niet uit zichzelf over de tafel schuift. Dus daar zal een sterke mate van beïnvloeding zijn.Voor ik daar enige waarde aan hecht zou ik dat potje toch eens willen zien bewegen zonder dat er iemand aan komt.
Onzin...En vanzelfsprekend moet het met een potje, lettertjes en een tafeltje die door een skepticus gekozen zijn.
dus je gelooft niet dat het daadwerkelijk geesten zijn?Om met het laatste te beginnen. Het is natuurlijk natuurlijk. Als het bovennatuurlijk zou zijn, is het niet natuurlijk. En als het niet natuurlijk is, bestaat het in mijn wereld niet. Ik ben wel van de natuurwetten.
dus je gelooft niet dat het daadwerkelijk geesten zijn?
de geest is toch bovennatuurlijk (valt niet onder de natuurwetten maar is vrij) ?
je bent/hebt toch zelf ook een geest?
volgens mij zijn geesten personen, al dan niet "in" een lichaam.
Ik zeg dus dat als er geesten zijn, dat dat dan een natuurlijk verschijnsel is. Dat ik kan denken is niet bovennatuurlijk, wat boedistische monniken presteren met suggestie/harmonie/controle is ook natuurlijk. Dus als een geest vrij kan komen van een lichaam, dan is ook dat een natuurlijk principe. Ik zie niet in waarom dat specifiek opeens bovennatuurlijk zou moeten zijn. Mensen zien zichzelf graag als iets bijzonders, als de unieke creatie van God, maar ik denk dat we onszelf daar een beetje teveel credits toeschuiven. Als ik al aan een god wil dan noem ik de natuur met al zijn wetten God. En in die zin is god inderdaad een creeerende kracht.dus je gelooft niet dat het daadwerkelijk geesten zijn?Boaz schreef:Om met het laatste te beginnen. Het is natuurlijk natuurlijk. Als het bovennatuurlijk zou zijn, is het niet natuurlijk. En als het niet natuurlijk is, bestaat het in mijn wereld niet. Ik ben wel van de natuurwetten.
de geest is toch bovennatuurlijk (valt niet onder de natuurwetten maar is vrij) ?
je bent/hebt toch zelf ook een geest?
volgens mij zijn geesten personen, al dan niet "in" een lichaam.
vraag is dan met wie je in contact komt als je geesten oproept.
overledenen? buitenaardse wezens? God/goden? engelen? demonen? ...?