Dus het het is goed om gemiddeld te zijn, is het meest efficient, en je hebt het meeste plezier. De samenleving is immers voor jou geschapen, dus waarom zouden we meer denken dan nodig is.
Moderator: Rhiannon
Intelligentie heeft niet perse iets van doen met het maken van goede keuzes. Hitler zelf had een IQ van 140, dat is zeker niet laag. En ik ken mensen die zeker niet dom zijn, maar toch heel gevoelig zijn voor leugens/onwaarheden omdat die passen binnen hun eigen wereldbeeld.Je zwemt helemaal niet tegen de richting in. Je zwemt in de goede richting terwijl de rest het fout doet en zichzelf bijvoorbeeld het ravijn instort, of op Hitler stemt, terwijl jij vlucht naar een veilige plek.
Dan gebruik je je intelligentie dus niet goed.Het is ook vaak interessant om intelligent te zijn, maar dit niet altijd te laten zien. Zeker niet wanneer je geconfronteerd wordt met bureaucratische structuren. Dan kan intelligentie tegen je gaan werken.
Newton had aan het einde van zijn leven nog nooit een vrouw aangeraakt, terwijl Feynman een echte levensgenieter was.

Pas op met wat je zegt. Ik denk dat je Hitler's keuzes niet kan begrijpen, wanneer je je alvorens niet een aantal jaren in de eugenetica hebt verdiept en deze getoetst. Ik haat sowieso het absolute onderscheid tussen goed en slecht dat vele mensen maken. Of iets goed of slecht is, is een mening, geen feit.Intelligentie heeft niet perse iets van doen met het maken van goede keuzes. Hitler zelf had een IQ van 140, dat is zeker niet laag.
Als je zeer hoog intelligent bent, denk ik dat een Frans Bauer je wel begrijpt als je een biertje wil, maar niet als je een intelligent gesprek met hem aanwil. Stel nu, je wilt liever dat laatste en er zijn alleen maar Frans Bauers in de buurt. Dan heb je dus een probleem en dat is waar deze discussie grofweg over gaat, of zit ik nu op een andere golflengte?Het feit dat je vaak onbegrepen wordt, heeft dit werkelijk te maken met een zeer hoge intelligentie?, of ben je dan mischien erg onbekwaam geweest in het verduidelijken van je bevindingen?
Tot hoeverre fantasierijkheid i.v.m. intelligentie te stellen is, is ook een goeie!Verder zou ik het bijvoorbeeld wel weer interessant vinden wat fantasie ons te bieden kan hebben als het aankomt op zelfontwikkeling en intelligentieontwikkeling
Als deze chaos met je intelligentie te maken heeft, dan heb je een groot probleem. Ik denk echter dat het helder formuleren van je standpunten nu juist intelligentie vereist. Mijn tip is om iets minder informatie te posten, maar hetgeen dat je post goed uit te kristalliseren. Ook is het een mogelijkheid wat minder moeilijke woorden te gebruiken, dan wordt je sneller begrepen en maak je het makkelijker voor jezelf.djamidin schreef:ik ben mijn eigen draad kwijt.
ik lees dit strakkies mischien nog even door en dan hoop ik dat ik mijn chaos wat kan inperken.
Maar toch staat het deels wel in verband. De grote hersenen kunnen we grofweg indelen in (uit m'n hoofdAls je slim bent, ben je nog niet creatief. Als je slim bent heb je nog geen goed geheugen.
Die conclusie kan ik niet helemaal volgen.Iemand die slim is heeft dus een 'sterk' (veel synapsen) Wernicke's gebied
Ik ook niet geheel, ik heb mijn verhaal nu een beetje aangepast.Die conclusie kan ik niet helemaal volgen.