Moderator: Rhiannon
Wat is dit voor een oppervlakkig gel*l ?Kwel schreef:Als leugens en roddels bestaansrecht hebben en gewicht in de schaal leggen , zal er ook wel een God zijn.
Wat moet je anders geloven ?
God is ooit bedacht als tegengewicht voor de leugen en de roddel.
Je motivatie is geheel duidelijk.Dat je op een wetenschapsforum zit
Mij ookJe motivatie is geheel duidelijk.Dat je op een wetenschapsforum zit
Het was me een genoegen.
het idee 'god' bestaat zeker in de geest van mensen, en dat idee (of eigenlijk zijn het meerdere concepten) is van een enorme invloed (geweest) op de geschiedontwikkeling van allerhande culturen.
eens, ik kan 'god' ook alleen maar als idee erkennen. Uitwendig is er geen enkele aanwijzing voor 'zijn' bestaan, maar wel doet de invloed van die idee zich op een enorme wijze gelden.
Ja ja , aapje ziet , aapje doet.Heel veel mensen op dit forum zeggen dat God niet bestaat omdat de meeste van dit forum dat zeggen.
moet je dus niet doen, niet te snel conclusies trekken. mensen willen graag antwoorden, vaak wordt in die drang te snel conclusies getrokken.Soms gebeuren er dingen die op een dusdanige onverklaarbare manier in elkaar vallen op het moment dat je het eigenlijk niet (meer) verwacht , dat de neiging bestaat om in het bestaan van een God te gaan geloven.