Puzzel Puzzels
Boaz
Artikelen: 0
Berichten: 717
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 16:44

Re: PDD NOS

zijn Autisten echt inteligenter dan (Normaal begaavte) !!!!!!! of zijn dat maar mensen die weinig kunen.
Voor zover ik weet heeft zo'n 10% van de autisten een speciale gave. Ze zouden ook erg intelligent kunnen zijn (hhogbegaafd). Dat komt bij zo'n 2% van de mensen voor dus ik zou niet raar staan kijken als ook 2% van de autisten hoog begaafd is.
want ik vind persoonlijk dat alle mensen niet normaal begaavt zijn en ik lieg niet
:shock: Helemaal gelijk! Want wat is normaal? Alles wat de massa heeft of doet is normaal (de norm), de rest is niet normaal. Dan kun je uiteindelijk concluderen dat iedereen wel iets heeft of doet of kan dat niet normaal is... hihi...
sommige Autisten zijn heeeeel Eerlijk is dat over het algemeen ook zo
Ongetwijfeld.
kunen Autisten ook Auto rijden !!!!!!!!!!
Als leek zou ik zeggen, waarom niet?
hebben sommige autistich mensen meer herzenen dan (normaal) begafte mensen
Ik heb van geen onderzoek gehoord waar dat uit zou blijken...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Ok!!!. ik weet wel dat 40% 50% van de autisten dat ze gemiddeld autist zijn . want dat heb ik ergens gelezen

ik denk ook dat de zware gevallen tussen de 30% & de 40% gevallen voorkomen.

-----------------------------------------------------------------------

ik heb wel pdd-nos maar en helleboel dingen kan ik wel

mijn moteriek B.v. was veeel minder maar nu is het wel wat beter geworden

ik ben heeeeel Creatief B.v.

ik weet veeeel van Hardware in de computer

Technich ben ik een beetje maar ik weet wel wat er in Tv,s & radio's zitten

en ik weet ook hoe de onderdelen heten

jaren geleden toen ik klein was wist ik ook op mijn manier hoe den mens werk e.t.c en ik von het Mediche onderdeel , ik keek ook in boeken over het menselijk Lichaam, heel mooi ik wou toen ook Dokter worden!!!!

ik heb ooit op latere leeftij dook met Cursussen electronica van de NTI debk in 1x een 10 gehaald 1x 9 & 1x een 8½ gehaald maar m'n ouders hebben me een beteje geholpen om uit te leggen!! en dat begreep ik wel

ik kan vroeger niet tegen me verlies dat is gelukkig veel minder geworden

ik kan ook wel's 2 dingen tegelijk b.v. tellefooneren en tekenen tegelijk & veter strikken en tv kijken , scheren en tv kijken , terwel een helleboel Autisten zijn die dat niet kunen

nu weet ik het hoe ik inelkaar zit

ik ben een beetje Egoistich. niet tegen andere mensen dat doe ik niet. nee ik doe dat wel's bij m'n moeder als zu niks trug zegt dan zeg he zeg je alweer niks b.v. dat komt om dat ik het niet snap dat m'n moeder niks trug zegt.! hoe dat komt dat ik dat bij m'm moeder heb weet ik niet

Vriendschap / Relaties lukt wel maar met veeel moeite want ik vind het moeilijk om zomaar op iemand die ik mag naar toe te gaan . ik heb wel een relatie gehad bijna 2 jaar met alles er op en er aan !!! en dat liept heel goed geen ruzies e.t.c het was wel een fijne vriendin met jongens gaat dat ook wel goed maar zoms niet want ik heb een kamaraad die ook anders begaavt is ik weet niet wat ie heeft,. maar daar mee heb ik wel's mening's verschillen & zoms ruzie dat komt omdat ik en hellboel leuke dingen weet die hij weer kinderachtig vind of niks aan ik heb dat ook wel maar dat zijn dingen die we allebij wel leuk vinden Computeren , Films, & eten maar ik vind ook andere dingen leuk b.v fietsen ,schilderen , kinderachtige dingen zoms en die vind hij niet leuk of je kunt hem b.v. met het schilderen er niet bij hebben.... en dat pakt wel's raar uit ik denk omdat we allebij beetje zwak begaaft zijn. ik heb in het verleden veel vrienden of vriendinen gehad !!! zoms wel's woorden maar dat heeft iedereen wel's maar het komt altijd goed . dus op een of andere manier kan ik wel goed met vriendschap of relaties omgaan

Hoog begaaft / zwak begaaft zoals ik eerder verteld heb ben ik in sommige dingen goed en in sommige dingen niet

Hoog

-------------

ik kan sommige dromen onthouden die ik jaaren geleden heb gedroomd

ik kan codes/cheats onthouden van sommige computer spellen

ik kan heel goed schilderen

ik kan systeem talen onthouden b.v. onder msdos het config.sys bestand configureren

ik kan constructies van editoren van spellen waar je levels mee maakt kan ik ook onthouden raak ik nooit meer kwijt

dingen die me echt intresseren kan ik ook wel onthouden

ik kan digen herineren in van jaren gelden toen ik 12 was b.v. iemand heeft wel's een cassette bandje gepikt op een false manier met een spelletje kaarten. en die koste 25 gulden toen

ik heb een betje verstand van electronica

ik kan een computer in elkaar zetten

tekenen

creatif

Laag

----------------------------------------------------------------------

iq van 87

moeilijk met sommige situwaties omgaan

druk maken over de kleinste dingen

regelmaatig naar dingen heen of toe gaan word ook wel's ernstig verstoord b.v. naar m'n werk gaan

het moeite hebben om te luisteren komt allen bij kleine dingetjes voor dit gebeurt niet altijd

aanpassen aan de mensen vind ik ook moeilijk

snel boos

ik praat te intens met iemand komt zoms voor niet altijd

dwangmattige denk patroon b.v. als ik denk die dit ander word je ziek

ik wil alles te snel

ik heb moeite om dingen te doen de ik niet leuk vind

schrijfen

---------------------------------------------------------

Emotioneel

----------------------------------------------------------------

lacherige buien soms gepaard door slappe lach!!!!!

Huilen doe ik soms wel snel omdat ik zoms in een dip zit

liefferige uitingen

snel Suxueel opgewonden

ik vind gewone aanrakingen & knuffelen lekker

-----------------------------------------------------------------

dat was het zo'n betje hoe ik in elkaar zit
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Remco,

Hoe gaan je broer(s)/zus(sen) hier allemaal mee om?

Groeten Driek
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Driek schreef:Remco,

Hoe gaan je broer(s)/zus(sen) hier allemaal mee om?

Groeten Driek
gaat gewoon goed !!!!!! :shock: ik ben trouwens verder wel normaal hoor

ik schreef aleen m'n gevoelens op verder niet
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

iq van 87
Het is niet te merken.
flapperd
Artikelen: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 13:35

Re: PDD NOS

ik heb nog een vraag, meer een stelling

zou er misschien een verband zijn tussen, hoe hoger het IQ hoe lager en EQ en visa versa.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Een vraag kan geen stelling zijn.

Verder ben ik van mening dat er geen verband is.

Voorbeeld:Zoals je kunt lezen is bij Remco zowel zijn IQ als EQ laag ontwikkeld.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Hoi, ik voeg me ook even bij dit gesprek!

Ik ben Berry, 15 jaar, en weet al vanaf mijn 10e dat ik PDD-NOS (het Asperger Syndroom om precies te zijn) heb. Ik kwam in de puberteit en het ging gewoon niet meer goed. Toen heb ik een jaar in een instelling gezeten. Daar heb ik een hoop geleerd. Daarna ben ik weer naar groep 8 gegaan, en nu doe ik 4 Havo :shock: ;)

Ik herken een hoop dingen van je Remco! Ik ben ook erg handig met computers, zo programmeer ik soms programmajtes enzo. Ook elektronica vind ik supergaaf! Verder heb ik nog wel een paar hobbies, wat raar is dat de meeste mensen niet snappen wat leuk is aan mijn hobbies...

Ik kan dingen van jaaren geleden ook nog wel herrineren. Misschien ben ik wel creatief (mooie schilderijen maak je trouwens!) maar ik kan niet goed tekenen enzo door mijn grove motoriek. Volgens mij had ik een IQ boven de 100, maar die test was zo lang terug dat ik het niet meer weet... Ik kan me ook heel erg druk makne over kleine dingen, zoals dat ik precies wil weten waarom een grafiek bij een bepaalde formule er zo uit ziet. Daar ben ik dan de hele wiskunde les mee bezig om het uit te zoeken. Ja wiskunde en natuurkunde vind ik leuke vakken :?: Kan ook moeilijk met lastige situaties omgaan, zo moet ik volgende week met school op kamp, dat lijkt me erg moeilijk en lastig worden... Ik kon snel boos worden, maar ik kan er steeds beter mee omgaan. Dat intens praten heb ik ook. Tenminste dat zij mijn moeder. Ik kan heel dicht om iemand gaan staan, en dan bijna in hun gezicht hijgen. Dat gaat ongemerkt... Ik heb ook dwangmatig gedrag. Ik heb een beettje last van smetvrees ;)

Ik kan ook de slappe lach krijgen als jongens droog aan het doen zijn, erg leuk en erg vervelend tijdens de les ;) Ik vind aanraken en knuffelen ook heel fijn. Soms krijg je daar wel problemen mee ;)

Ik herken dus een hoop dingen van jou! Als iemand nog vragen heeft, stel ze maar :?:
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

hoezo niet dan denkt u (je) dat ik een lager iq heb
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Anonymous schreef:Een vraag kan geen stelling zijn.

Verder ben ik van mening dat er geen verband is.

Voorbeeld:Zoals je kunt lezen is bij Remco zowel zijn IQ als EQ laag ontwikkeld.
hoezo heb ik geen emoties of een iq ofzoiets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb alles hier geschreven e.t.c daar kun je al aan zien hoe ik ben

of snap ik dat verkeerd
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Berry schreef:Hoi, ik voeg me ook even bij dit gesprek!

Ik ben Berry, 15 jaar, en weet al vanaf mijn 10e dat ik PDD-NOS (het Asperger Syndroom om precies te zijn) heb. Ik kwam in de puberteit en het ging gewoon niet meer goed. Toen heb ik een jaar in een instelling gezeten. Daar heb ik een hoop geleerd. Daarna ben ik weer naar groep 8 gegaan, en nu doe ik 4 Havo   :shock:   ;)

Ik herken een hoop dingen van je Remco! Ik ben ook erg handig met computers, zo programmeer ik soms programmajtes enzo. Ook elektronica vind ik supergaaf! Verder heb ik nog wel een paar hobbies, wat raar is dat de meeste mensen niet snappen wat leuk is aan mijn hobbies...

Ik kan dingen van jaaren geleden ook nog wel herrineren. Misschien ben ik wel creatief (mooie schilderijen maak je trouwens!) maar ik kan niet goed tekenen enzo door mijn grove motoriek. Volgens mij had ik een IQ boven de 100, maar die test was zo lang terug dat ik het niet meer weet... Ik kan me ook heel erg druk makne over kleine dingen, zoals dat ik precies wil weten waarom een grafiek bij een bepaalde formule er zo uit ziet. Daar ben ik dan de hele wiskunde les mee bezig om het uit te zoeken. Ja wiskunde en natuurkunde vind ik leuke vakken :?: Kan ook moeilijk met lastige situaties omgaan, zo moet ik volgende week met school op kamp, dat lijkt me erg moeilijk en lastig worden... Ik kon snel boos worden, maar ik kan er steeds beter mee omgaan. Dat intens praten heb ik ook. Tenminste dat zij mijn moeder. Ik kan heel dicht om iemand gaan staan, en dan bijna in hun gezicht hijgen. Dat gaat ongemerkt... Ik heb ook dwangmatig gedrag. Ik heb een beettje last van smetvrees :?:

Ik kan ook de slappe lach krijgen als jongens droog aan het doen zijn, erg leuk en erg vervelend tijdens de les ;) Ik vind aanraken en knuffelen ook heel fijn. Soms krijg je daar wel problemen mee ;)

Ik herken dus een hoop dingen van jou! Als iemand nog vragen heeft, stel ze maar ;)
je hebt wel een hoog iq ;) en dat is mooi. maar heb je ook emoties e.t.c

ik heb een hoop dingen geleerd maar er moeten wel wat dingen veranderen zoals schrijfen, met dingen omgaan in moeilijke situaties e.t.c

& niet snel geloven wat mensen zeggen want dat doe ik zoms niet altijd gelukkig.. ik kan best wel goed met emoties van andere aan maar zoms los ik dat op m'n eigen manier op en dat kan beter vind ik wat ik gelukkig niet meer heb is dat ik continu dwangmatige tikken heb enzo dat is gelukkig over pfffff ben ik daar blij mee ach je bent noch jong je kan veel leren toen ik 15 was . was ik ook niet zo'n makelijke perzoon

trouwens leuk berichtje welkome op mijn forum ;)
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Oh dankje, zo slim ben ik ook weer niet hoor :shock:

Emoties is idd wel wat lastiger, maar ik probeer het goed te doen... Als iemand het moeilijk heeft, probeeren te troosten...
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

problemen of niet

ik wil amper stappen waarom omdat ik geen contact kan maken het wil wel maar ben daar te verlegen voor denk ik . en ben bang dat ik vaal

dat wil zeggen dat ik bang ben dat ik iets verkeerd's doe maar ik praat niet over het zelfde voorwerp e.t.c dat niet maar het is niet makkelijk om naar iemand toe te stappen ... ik denk maar als ze wat te vragen hebben komen ze maar naar mij toe maar zo zit de wereld niet inelkaar

ik kan me om dit term zo deprie of boos ;) omaken :shock:

ik heb ook moeite met m'n gevoelens want soms denk ik dat ik een ziellige perzoon ben , en zoms denk ik dat ik een baksteen ben..

b.v. als ik niet lekker in m'n vel zit wil ik me stoer gedragen enzo .. omdat ik verdriet heb e.t.c .. en als ik lekkerder in me vel zit wil ik wel gevoeligger zijn maar dat heeft geen reden omdat ik me niet prettig voel ofzo maar omdat ik me goed voel en levenachtig ben dan lach ik ook veel

dat kan zoms uitkomen tot een kleine probleem want dab maak ik me te druk .
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

ohh ja netjes schrijven dat kan ik ook niet echt !!!!!!!!! :shock:

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Ik kan ook niet netjes schrijven... Het was zelfs ter sprake gekomen dat mijn cijfers omlaag moesten vanwege mijn handschrift :shock: ;) Maar ik begrijp wat je schrijft, al zitten er wel wat spellingsfoutjes in. Maakt toch niet uit? :?:

Met contact maken heb ik ook wel last. Ik ben bang dat ik faal, zoals jij al beschrijft. Daarom sta ik in de pauzes meestal een beetje bij een groepje vrienden, maar echt praten doe ik niet...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!