Je begrijpt me verkeerd; begrippen hanteren = hokjesdenken.Assassinator schreef:met die begrippen is niks mis, je moet het beestje toch een naam geven, dat heeft slechts te maken met taal.
met dat hokjes heb je wel gelijk, in hokjes denken is altijd slecht (is om de boel makkelijker te maken, weg van de minste weerstand)
Een begrip is een kader.
Verder beweer ik niet dat hokjesdenken slecht is, au contrair, het is de enige mogelijke manier van denken.
Kun je dit uitleggen, ik begrijp niet wat je bedoelt.die eenheden die wij bedacht hebben (als er ander intelligent leven is zullen die andere eenheden hebben voor dezelfde fenomenen) zijn er dan nog steeds alleen ze zijn oneindig.
Hoe bedoel je ze zijn oneindig?
Google zelf maar eens om erachter te komen wat het verschijnsel is dat bij ons de kleur blauw of geluid veroorzaakt.geef eens een voorbeeld van die andere verschijnselen?
Dat is niet wat ik bedoel.en de werkelijkheid is voor iedereen anders dus hij is altijd verkapt, in je 1ntje kun je dus nooit de echte werkelijkheid benaderen, des te meer mensen (die ieder dus in ieder geval een beetje andere werkelijkheid hebben) je hebt des te beter je de echte werkelijkheid kan benaderen.
Met hoeveel mensen je ook de werkelijkheid benadert, het blijft een verkapt beeld van de werkelijkheid.
We blijven de werkelijkheid zien in geuren en kleuren.
Dit zijn bewustzijnseigenschappen (qualia), geen eigenschappen die buiten ons bewustzijn in de werkelijkheid bestaan.
Fout.jij, kleurenblindheid is een afwijking aan de ogen dus zie je fout dus de rode tomaat is de "echte", kleuren hebben te maken lichtabsorptie en zijn overal hetzelfde.Om nog iets helderder te maken: Stel ik zie een rode tomaat en een voorbijganger die nogal kleurenblind is die zegt; "dat is een groene tomaat".
Wie ziet de tomaat dan zoals hij werkelijk is?
Beiden zien de tomaat niet zoals hij werkelijk is.
De kleurenblinde ziet de tomaat niet in de verkeerde kleur, hij ziet de tomaat in een andere kleur dan de meeste mensen hem zien.
De tomaat bezit niet de eigenschap 'kleur', 'kleur' is een eigenschap die slechts in ons bewustzijn bestaat....
Puzzels