Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
zpidermen
Artikelen: 0
Berichten: 1.623
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 14:27

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Heel vaak worden de Windows installatie-cd's met de computer meegeleverd.
Maar daar betaal je indirect wel voor...
prijs/kwaliteit/onderhoud/look-and-feel en ik koop liever hardware en OS samen dan dat ik zelf moet proberen het er op te zetten (zelf doen = onderhoud = tijd = euros).
Onderhoud heb je ook als je hardware en OS samen koopt, dus dat argument gaat niet op.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

albert davinci
Artikelen: 0
Berichten: 3.165
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 17:25

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik heb vroeger nog een XT en een 3.86 gehad, antieke bakken die echt niets konden.

Ik heb 3 of 4 jaar geleden mijn huidige Pentium 4 (2.4 GHz. 512 RAM) gekocht en wist op dat moment helemaal niets over de de huidige computers.

In het begin vond ik Windows best wel gebruiksvriendelijk maar ik heb toch ook bepaalde problemen ondervonden met mijn Windows. Af en toe gebeuren er gekke dingen:

Ik heb een paar keer meegemaakt dat mijn computer uit zichzelf Windows afsloot om schade te voorkomen :P , dat is nogal creepy garandeer ik je.

Laatst heb ik 2 keer meegemaakt dat Windows niet wilde starten, mijn computer bleef haken bij het blauwe scherm :P

Na een infectie met een trojaans paard (waar ik nu al lang van af ben) bleef ik zo'n gruwelijk irritante DLL-foutmelding krijgen bij het opstarten, dat virus zorgde er blijkbaar voor dat bij het opstarten iets geladen werd :P :P :) .

Dat op zich is natuurlijk al zeer fout van Windows, dat zonder mijn nadrukkelijke toestemming zo'n virus in mijn register kan komen (kan nu gelukkig niet meer). Mijn virusscanner heeft dat foute bestand opgespoord en verwijder dus kreeg ik bij het starten de foutmelding dat het DLL-bestand niet kon worden gevonden. Elke keer bij het starten geconfronteerd worden met het feit dat een ander met zijn poten aan jou computer is geweest (via dat virus) en elke keer dat scherm moeten sluiten bij het opstarten is geen pretje.

Als gevolg hiervan had ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Windows had de ouder versie er van af geflikkerd en kwam er toen pas achter dat er te weinig ruimte was voor een nieuwe installatie. Ik heb mijn harde schijf er uit moeten halen om ruimte vrij te maken. :roll:

Ik vond het nogal moeilijk om er achter te komen hoe je Windows vertelt welke programma's wel en niet automatisch mogen starten bij het starten van Windows.

Niet gebruiksvriendelijk op dat punt dus.

Ik stoor me soms aan het feit dat Windows zo kan zagen. Als ik weer eens minder dan 200 MB over heb op mijn veel te kleine harddisk (60 gig) en ik ben relaxed naar een video aan het kijken dan komt dat icoontje en blijft het storen net zo lang totdat ik ruimte vrijmaak. Als ik TV kijk op mijn computer en het scherm always on top zet dan blijft dat maar oranje kleuren op de taakbalk wanneer ik ondertussen wat typ of zo.

Zo zijn er allemaal kleine ongemakjes met Windows waar ik me wel wat aan stoor. Wellicht zijn dit kinderziektes omdat de geavanceerdere PC nog zo jong is. Ik kan Window helaas niet vergelijken met de gratis besturingssystemen maar ik ben niet 100% tevreden met Windows.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

gmlk schreef:prijs/kwaliteit/onderhoud/look-and-feel en ik koop liever hardware en OS samen dan dat ik zelf moet proberen het er op te zetten (zelf doen = onderhoud = tijd = euros).
Onderhoud heb je ook als je hardware en OS samen koopt, dus dat argument gaat niet op.
Ik heb nog nooit een unix gehad waar ik zo weinig onderhoud aan had als mijn huidige Mac. It just works. Dit is echt een kwaliteit die de open source gemeenschap wel zou mogen overnemen.

Vooral applicatie beheer op de mac is veel eenvoudiger. Geen lastiger installeren/deinstallers of package managers. Gewoon een disk image mounten, drag and drop wherever, disk image unmounten, en het werkt. Verwijderen is net zo eenvoudig: drag and drop de applicatie naar de trash, klaar.

Unix/opensource software compileer ik zelf en dit komt onder /usr/local te hangen. Dit begint min of meer de conventie te worden hoewel /sw ook populair schijnt te zijn.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Ascension
Artikelen: 0
Berichten: 107
Lid geworden op: di 10 jan 2006, 02:06

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

De enige reden waarom ik nog geen Mac of Linux is is dat het niet compatible - of vrijwel niet compatible - is met .exe. Je kan veel programma's gespecifieerd op Windows dus niet gebruiken.
This old world still looks the same.
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

De enige reden waarom ik nog geen Mac of Linux is is dat het niet compatible - of vrijwel niet compatible - is met .exe. Je kan veel programma's gespecifieerd op Windows dus niet gebruiken.
Dat probleem is dus wederzijds :roll:
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Gebruikersavatar
J.E.T
Artikelen: 0
Berichten: 36
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 16:21

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ascension schreef:De enige reden waarom ik nog geen Mac of Linux is is dat het niet compatible - of vrijwel niet compatible - is met .exe. Je kan veel programma's gespecifieerd op Windows dus niet gebruiken.
Dat probleem is dus wederzijds :roll:
Toch is het aantal gebruikers van windows ten opzichte van andere OS-en veel groter.

Dus het probleem zou dus groter zijn voor de andere os-en, omdat ontwikkelaars zich vooral op windows richten.
If you expect the unexpected, doesn't that make the expected unexpected?
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

albert davinci schreef:Ik heb een paar keer meegemaakt dat mijn computer uit zichzelf Windows afsloot om schade te voorkomen :) , dat is nogal creepy garandeer ik je.  

Laatst heb ik 2 keer meegemaakt dat Windows niet wilde starten, mijn computer bleef haken bij het blauwe scherm   :P

Na een infectie met een trojaans paard (waar ik nu al lang van af ben) bleef ik zo'n gruwelijk irritante DLL-foutmelding krijgen bij het opstarten, dat virus zorgde er blijkbaar voor dat bij het opstarten iets geladen werd   :P   :roll:   :P .

Dat op zich is natuurlijk al zeer fout van Windows, dat zonder mijn nadrukkelijke toestemming zo'n virus in mijn register kan komen (kan nu gelukkig niet meer). Mijn virusscanner heeft dat foute bestand opgespoord en verwijder dus kreeg ik bij het starten de foutmelding dat het DLL-bestand niet kon worden gevonden. Elke keer bij het starten geconfronteerd worden met het feit dat een ander met zijn poten aan jou computer is geweest (via dat virus) en elke keer dat scherm moeten sluiten bij het opstarten is geen  pretje.

Als gevolg hiervan had ik Windows opnieuw geïnstalleerd.
Dit hele verhaaltje, van dat afsluiten, niet kunnen opstarten en DLL fout heb ik ook helemaal achter de rug. Gelukkig was dat nog met mijn oude pentium 2 op windows 98. Met die pc heb ik niets anders dan leed gehad.

Met mijn andere 2 pc's (pentium 4's) heb ik nog nooit problemen ondervonden, beiden draaien op Windows XP home.

Ik ben, op dit moment, tevreden over home en ook windows in het algemeen, maar ik hoor vaak klachten van mensen die hun XP home NIET alleen gebruiken voor muziek downloaden, msn, surfen, games en school. Voor de standaard internetgebruiker zit het allemaal goed denk ik, maar voor de pc (-sorry voor het woord maar ik weet geen ander-) freaks zullen er wel vele irritaties in het systeempje zitten.
Gebruikersavatar
kombelpeter
Artikelen: 0
Berichten: 752
Lid geworden op: za 17 sep 2005, 16:18

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Windows heeft onder andere meer last van trojan horses, omdat het overgrote deel speciaal op windows is gericht.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Assassinator
Artikelen: 0
Berichten: 4.546
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 21:42

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

logisch als het meerendeel van de computers op windows draait.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -
Arn0
Artikelen: 0
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:19

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Vooral applicatie beheer op de mac is veel eenvoudiger. Geen lastiger installeren/deinstallers of package managers. Gewoon een disk image mounten, drag and drop wherever, disk image unmounten, en het werkt. Verwijderen is net zo eenvoudig: drag and drop de applicatie naar de trash, klaar.
Ieder OS heeft zijn voor en nadelen, maar rond OS X bestaan nogal wat hoaxes. Het verwijderen van programma's zoals je het omschrijft, laat dan ook verschillende bestanden achter in je systeem. Kijk bijvoorbeeld maar eens in je biblotheek map bij de voorkeuren. Wat betreft het verwijderen van programma's is het in Windows een stuk beter geregeld.

Ik ga nu verder niet OS X 'bashen', want het is over het algemeen een prettig OS om mee te werken (zolang er geen problemen optreden) en het is zeker gebruiksvriendelijk. Qua mogelijkheden en stabiliteit gaat mijn voorkeur toch echt uit naar Windows XP Pro. Het grootste probleem van Windows is eigenlijk de hoeveelheid aan virussen, trojans, adware e.d. waarmee je in aanraking komt. Als slechts 5% van de pc-gebruikers Windows zou gebruiken, zouden deze weer voor het OS gemaakt worden dat dan het populairste is.
Het antwoord is 4
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik ben ook zeker niet blij met de overstap van Apple (mac) van de powerpc naar de intel chip.

Een voorspelbare buffer overrun forceren op een powerpc of sparc chip is vrijwel onmogelijk, de hardware voorkomt het. Helaas heeft intel nooit zulke hardware aan hun chips toegevoegd en zal dat ook niet gaan doen omdat dit vrijwel alle windows software zou opbreken. Dit soort beveiligingen moeten nu in software worden uitgevoerd en daar heb ik net iets minder vertrouwen in.

Marketing technisch is het waarschijnlijk een goede zet geweest...

Vergelijk eweek's Is a 'Perfect Storm' of Mac Sales on the Horizon? voor een paar zeer interesante opmerkingen
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Gebruikersavatar
Schwartz
Artikelen: 0
Berichten: 691
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:14

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Waarom gebruikers ontevreden zijn over windows?

Er wordt niet met gebruikers getest.

In vorige berichten las ik dat iemand stroom uitval kreeg en daardoor de installatie geheel opnieuw moest doen...

ook dit is niet uitgetest... men moet bij software en hardware rekening houden dat de stroom uit kan vallen.

Na de stroom uitval dient windows te bekijken welke activiteiten er geweest zijn en moet deze dan netjes gaan afhandelen met de gebruiker.

Maar omdat ze bij windows schijt hebben aan de gebruiker is hiervoor niets aanwezig.

Als ik software installeer van windows of van andere rotbedrijven zie ik allemaal vreemde filenamen.

Het wordt hoogtijd dat elke file die een bedrijf op MIJN COMPUTER zet een handtekening bekomt men hun bedrijfsnaam.

i.p.v. W600_76863476867_534534584357585.LSD

Microsoft_mei2006_serial_datafile_100.LSD

Ik kan bij problemen met zo'n file dan het bedrijf bellen en dan ............

Ik heb mijn windows al 8 jaar op enkelklik staan i.p.v. dubbelklik.

Scheelt RSI en het bedient de PC gemakkelijker.

Je start programma's snel op.

Waarom is deze enkelklik methode zo moeilijk toegankelijk?

De reden dat men dubbelklik heeft is dat men GEEN gebruikersonderzoek heeft verricht met ouderen en kinderen.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.
doeternietoe
Artikelen: 0
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 11 aug 2006, 23:25

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Over dat windows instabiel, onstabiel of log/traag zou zijn, is wel wat te zeggen. Of Windows eigenlijk op deze punten wel zo slecht scoort is ga ik even aan voorbij. Wat wel zo is, is dat Microsoft een aantal moeilijkheden heeft, die Linux en Mac niet hebben. Van Windows wordt backwards compatibility verwacht, oudere software moet ook op een nieuwe Windows versie kunnen draaien. Automatisch brengt dit met zich mee dat nieuwe beveiligingsfuncties moeilijk door te voeren zijn. De stabiliteit van Mac OS kun je vooral toewijzen aan het feit dat dit besturingssysteem de mogelijkheid heeft voor vergaande optimalisaties. Windows moet support bieden voor duizenden soorten hardware, Mac kan zich specifiek richten op de eigen hardware die wordt geleverd.

@Schwartz: Dat dubbelklikken is duidelijk verwant aan het eerste probleem wat ik opnoemde. Je zou het backwards compatible met gebruikers kunnen noemen. Miljoenen Windowsgebruikers zijn nu eenmaal dubbel gewent, en zo'n overstap is dan heel moeilijk. Dat geld op tal van dingen. Natuurlijk kijkt Microsoft wel naar gebruikersonderzoek, maar het doorvoeren van iets nieuws is heel lastig.
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Normaal gebruik je volgens mij "enkel klikken" voor selecteren en "dubbel klikken" om te activeren.

Als je "enkel klikken" gebruikt om te activeren, hoe kun je dan nog iets selecteren?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

doeternietoe
Artikelen: 0
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 11 aug 2006, 23:25

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

slepen Bij veel Linuxdistro's werkt het ook zo hoor :)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!