Ik heb vroeger nog een XT en een 3.86 gehad, antieke bakken die echt niets konden.
Ik heb 3 of 4 jaar geleden mijn huidige Pentium 4 (2.4 GHz. 512 RAM) gekocht en wist op dat moment helemaal niets over de de huidige computers.
In het begin vond ik Windows best wel gebruiksvriendelijk maar ik heb toch ook bepaalde problemen ondervonden met mijn Windows. Af en toe gebeuren er gekke dingen:
Ik heb een paar keer meegemaakt dat mijn computer uit zichzelf Windows afsloot om schade te voorkomen

, dat is nogal creepy garandeer ik je.
Laatst heb ik 2 keer meegemaakt dat Windows niet wilde starten, mijn computer bleef haken bij het blauwe scherm
Na een infectie met een trojaans paard (waar ik nu al lang van af ben) bleef ik zo'n gruwelijk irritante DLL-foutmelding krijgen bij het opstarten, dat virus zorgde er blijkbaar voor dat bij het opstarten iets geladen werd

.
Dat op zich is natuurlijk al zeer fout van Windows, dat zonder mijn nadrukkelijke toestemming zo'n virus in mijn register kan komen (kan nu gelukkig niet meer). Mijn virusscanner heeft dat foute bestand opgespoord en verwijder dus kreeg ik bij het starten de foutmelding dat het DLL-bestand niet kon worden gevonden. Elke keer bij het starten geconfronteerd worden met het feit dat een ander met zijn poten aan jou computer is geweest (via dat virus) en elke keer dat scherm moeten sluiten bij het opstarten is geen pretje.
Als gevolg hiervan had ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Windows had de ouder versie er van af geflikkerd en kwam er toen pas achter dat er te weinig ruimte was voor een nieuwe installatie. Ik heb mijn harde schijf er uit moeten halen om ruimte vrij te maken.
Ik vond het nogal moeilijk om er achter te komen hoe je Windows vertelt welke programma's wel en niet automatisch mogen starten bij het starten van Windows.
Niet gebruiksvriendelijk op dat punt dus.
Ik stoor me soms aan het feit dat Windows zo kan zagen. Als ik weer eens minder dan 200 MB over heb op mijn veel te kleine harddisk (60 gig) en ik ben relaxed naar een video aan het kijken dan komt dat icoontje en blijft het storen net zo lang totdat ik ruimte vrijmaak. Als ik TV kijk op mijn computer en het scherm always on top zet dan blijft dat maar oranje kleuren op de taakbalk wanneer ik ondertussen wat typ of zo.
Zo zijn er allemaal kleine ongemakjes met Windows waar ik me wel wat aan stoor. Wellicht zijn dit kinderziektes omdat de geavanceerdere PC nog zo jong is. Ik kan Window helaas niet vergelijken met de gratis besturingssystemen maar ik ben niet 100% tevreden met Windows.