Moderator: Rhiannon
Dit lijkt me niet iets waar de expertise van een strafpleiter ligt. Deze expertise lijkt me eerder onder te brengen bij een socioloog.
oh, dus al zijn slachtoffers leken op die Stephanie. Nee, dan is hij niet gestoord, want het is te verklarenVincent1976 schreef:Ted Bundy was verliefd op een ene Stephanie (als ik het me goed herinner)
en al zijn slachtoffers leken op deze vrouw.
Je zou misschien denken dat Bundy gewoon gestoord was, maar psychologisch valt dus wel het een en ander te verklaren.
Ik heb geen bronnen daarvoor, dus het is mijn eigen mening. Ik moet de hele tijd wel denken aan het beroemde experiment van Milgram in de jaren 50.gewoon schreef:Heb ik eens gelezen in een boek van Vermassen...een bekende advocaat en strafpleiter in Belgie...en hij kan het weten want hij komt constant in contact met moordenaars...Veertje schreef:Is dat gewoon een mening van jezelf, of heb je hier onderbouwing/argumenten/bronnen voor?gewoon schreef:In iedereen van ons schuilt een moordenaar...als de juiste omstandigheden zich voor doen zal jijzelf ook in staat zijn om te moorden...
De ene persoon heeft weinig nodig om de moorddrang te laten overwinnen...de andere zal enkel kunnen moorden uit zelfbehoud...
Wat dacht je van geld.nabz schreef:Moordenaars
Er worden veel moorden gepleegd, elk jaar weer en in elk land op aarde. Hoezo doen mensen dit naast haat. Ik bedoel dus niet iemand die een slecht verleden heeft meegemaakt en die in oorlogs gebied heeft geleeft.
Hoe komt het dan sommige mensen willen moorden.
Is het lust?
Is het drang?
Is het mss seksuele voorkeur (net als iemand die van SM houd alleen dan in extreme vorm)
Ik weet niet veel over moordenaars, mss jullie wel??
De dader van deze moord bleek van Poolse origine te zijn.evilbu schreef:ik dacht even dat je het over dit had, maar daarvoor is je post te vroeg denk ik
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.asp...DMF14042006_030
In het kort : een 17-jarige jongen is in Brussel Centraal, al wachtend met een vriend op een vriendin, aangesproken door twee mannen die aanwijzingen vroegen. Toen ze grepen naar zijn MP3 speler, verzetten ze zich en werd hij vijfmaal neergestoken,waarna ze vluchtten met de MP speler. De jongen is gestorven.
Deze zaak schokt Belgie erg. Een 17jarige jongen is tijdens het spitsuur in een van de belangrijkste stations van de stad zomaar vermoord voor een prul, ie had nog zeventig jaar ouder kunnen worden.
Tja, de daders waren van Noord Afrikaanse origine. Dit zal zeker opnieuw de spanning verscherpen, net zoals de naar hier uitgezaaide Parijse rellen, zal dit zeker in de Belgische gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 een ruk naar extreem rechts betekenen.