Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

wat kun je doen aan een ganglion?

hallo,

ik heb sinds een paar maanden een bult aan de binnenkant van m'n hand op m'n pols. Na enig speurwerk op internet ben ik er achtergekomen dat het waarschijnlijk een ganglion is. Ik heb er vrij veel last van doodat er waarschijnlijk een zenuw wordt afgekneld (tintlingen in m'n vingers).

Op internet vond ik ook dat het kan worden verholpen met rust (spalken of een brace) of kan het gangloin worden leeggezogen. Als dat niet helpt kan het worden weggehaald.

Probleem is echter dat ik op het moment in Botswana zit en dat ik die artsen hier voor geen ene centimeter vertrouw. Weet iemand of het kwaad kan om te lang met dit probleem rond te lopen?

Ik zag op internet dat het vroeger wel eens werd verholpen door hard tegen iets aan te slaan, zodat het ganglion knapt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er iets anders dat ik zelf kan proberen?

Hopelijk heeft iemand raad,

groeten Linda

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Gamer

Re: wat kun je doen aan een ganglion?

Volgens mij staat hier wel wat nuttigs:

http://www.med.und.nodak.edu/users/jwhitin...ng/ganglia.html

First, it is possible to leave it alone if it isn't causing any discomfort; ganglia are harmless[/quote]
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

bammbamm

3 mogenlijkheden: 1/ kapotslaan deden ze vroeger wel.. nu iets te pijnlijk voor de hedendaagse geneeskunde, maar 2/ een naaldje erin en leegzuigen geeft hetzelfde effect, daarna een beetje corticosteroiden erin en dan afwachten. volgens mij zo'n 20-30 % kans dat het verdwijnt

3/ opereren, ook met hogen recidiefkans, ligt zo tussen 30-40%.

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Runen

weet je zeker dat het geen een of ander insect is dat zich in jou wilt voortplanten. Je zit immers in botswana.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!