Puzzel Puzzels
Runen
Artikelen: 0

Alcohol en Suikerpercentage bepalen

Ik moet voor mijn profiel werkstuk praktijk doen. Nu weet ik hoe het moet alleen mis is 2 dingen. :shock: Hoe kan je het suikerpercentage in een vrucht(ensap) bepalen en hoe bepaal je het alcohol percentage in een wijn? En van het etiket aflezen "mag" niet, want dat zou de leraar niet genoeg vinden aan scheikundige handelingen. Alvast bedankt ;)

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

i-D

Re: Alcohol en Suikerpercentage bepalen

alcoholpercentage?

Met destillatie, gewoon de fractie alcohol opvangen en kijken hoeveel procent het van het totaal is (v%)
may the force be with you
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Runen

En met de suikerbepaling kan het net zo? Ik zat daarnet zelf te denken dat het alcohol percentage dat ik heb ook kan worden bepaald dmv titratie. Dat is misschien wat naukeuriger

Dan zou ik alleen nog ff de oxidator moeten bedenken. Best stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht...
Runen

Ik heb nu een oplossing voor het alcohol percentage bepalen. (titratie met kaliumpermanganaat) nu moet ik alleen nog weten hoe je het suikerpercentage kan bepalen. Heeft iemand nog een suggestie? (ook eventueel een titratie (lijkt me onlogisch maar toch))...
Anonymous

Suiker meten doe je met een refractometer, hierop staat meestal ook een BRIX % schaal die overeen komt met het % suiker!

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Runen

He thnx, ik ga dan eens op school vragen of zij zo'n apparaatje hebben :shock:

Ik ben nu al een heel stuk verder!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!