niburu schreef:Ik las recent een artikel dat ons universum misschien verpletterd zou kunnen worden door een ander groter universum. Ze gaan er dan vanuit dat er meerdere universa bestaan. Dat er meerdere universa zijn gaat toch de gedachte van een oneindig heelal tegen omdat er bij een oneindig heelal(universum) juist maar één universum kan zijn.
Of bevinden deze andere universa zich in een andere dimensie?
Of zit het nog anders in mekaar?
het kan zijn dat wij in een groter universum crashen.
daar wil ik mee zeggen dat ons universum een deeltje is van het heelal, dat rond een ander centerpunt draait, we zijn geneigt van grenzen proberen te trekken tussen deze universa welk onmogelijk is omdat ons universa deel uitmaakt van het grotere, je kan uiteraard wel grenzen trekken in de rotatie en baan in, en tegenover elkaar.
je vind hetzelfde principe terug in ons universum, 2 stages waar we zicht op hebben omdat ze niet teklein of tegroot zijn om waar te nemen.
stage 1- atomen, de balletjes draaien rond het centerpunt, en roteren mogelijk rond hun as, rotatie weet ik niet zeker.
stage 2- de planeten draaien rond de zon.
stage 1 maakt deel uit van stage 2, stage 2 is opgeboud uit stage 1
je kan geen grens trekken tussen universa, alleen een voorstelling maken.
nu stage 3 is uiteraard het punt waar alles wat wij zien om roteerd, alles wat wij aanschouwen en waar het licht niet opvalt door de rotatie snelheid. als je een draaiende frisbee voorsteld zitten wij ergens naar het midden, het licht heeft genoeg snelheid om zich terug te bewegen naar ons, licht dat verder naar de rand van de frisbee-voorstelling beweegt zal niet kunnen terugkeren, door de rotatie snelheid.
natuurlijk maakt deze frisbee of bal, in 3d deel uit van een andere aantrekkingsbron.
stage4 enzenz tot in oneindigheid
dit schept een beeld hoop ik, niet te verwarrend
o ja die licht theorie is eigenlijk slecht geplaats in het topic, maar niet onjuist
nou het crashen zou gewoon gebeuren als de baan rond een centerpunt trager gaat draaien of dat de massa van het centerpunt hoger wordt zodoende meer aantrekking op hetzelfde punt, zodat veel massa op het centerpunt crasht.
stel je voor dat de snelheid van de aarde rond de zon, wordt vertraagt door bvb een comeet, dan zal ze uiteindelijk in de zon terecht komen. dit kan ook op grotere schaal gebeuren.
fini pfff
Wie niet slim is moet sterk zijn.