Puzzel Puzzels
Goldenlastra
Artikelen: 0

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

Het verhaal over meerdere universa (vele typen universums :roll: ) vind ik ongeloofwaardig. Men concludeert iets zonder het bewijs te hebben. Men moet wachten op de volgende 100 jaar wanneer de wetenschap wijzer is geworden
Wie A zegt moet ook nus zeggen

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

floris

als 2 melkwegstelsels botsen, dan botsen de sterren onderling niet, of toch in zeer kleine mate, want tussen 2 sterren zit wel enkele lichtjaren, en ik denk niet dat er sterren zijn die zo groot zijn om er niet tussen te kunnen passen,

je kan botsingen simuleren met deze site:

http://burro.astr.cwru.edu/JavaLab/GalCras...shWeb/main.html

die hebk ergens in een topic op dit forum gevonden...

mss is het niet echt zo ontopic, maar ik denk dat je een botsing van universa toch een beetje met een botsing van melkwegstelsels kan vergelijken
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Kjell

niburu schreef:Ik las recent een artikel dat ons universum misschien verpletterd zou kunnen worden door een ander groter universum. Ze gaan er dan vanuit dat er meerdere universa bestaan. Dat er meerdere universa zijn gaat toch de gedachte van een oneindig heelal tegen omdat er bij een oneindig heelal(universum) juist maar één universum kan zijn.

Of bevinden deze andere universa zich in een andere dimensie?

Of zit het nog anders in mekaar?
het kan zijn dat wij in een groter universum crashen.

daar wil ik mee zeggen dat ons universum een deeltje is van het heelal, dat rond een ander centerpunt draait, we zijn geneigt van grenzen proberen te trekken tussen deze universa welk onmogelijk is omdat ons universa deel uitmaakt van het grotere, je kan uiteraard wel grenzen trekken in de rotatie en baan in, en tegenover elkaar.

je vind hetzelfde principe terug in ons universum, 2 stages waar we zicht op hebben omdat ze niet teklein of tegroot zijn om waar te nemen.

stage 1- atomen, de balletjes draaien rond het centerpunt, en roteren mogelijk rond hun as, rotatie weet ik niet zeker.

stage 2- de planeten draaien rond de zon.

stage 1 maakt deel uit van stage 2, stage 2 is opgeboud uit stage 1

je kan geen grens trekken tussen universa, alleen een voorstelling maken.

nu stage 3 is uiteraard het punt waar alles wat wij zien om roteerd, alles wat wij aanschouwen en waar het licht niet opvalt door de rotatie snelheid. als je een draaiende frisbee voorsteld zitten wij ergens naar het midden, het licht heeft genoeg snelheid om zich terug te bewegen naar ons, licht dat verder naar de rand van de frisbee-voorstelling beweegt zal niet kunnen terugkeren, door de rotatie snelheid.

natuurlijk maakt deze frisbee of bal, in 3d deel uit van een andere aantrekkingsbron.

stage4 enzenz tot in oneindigheid

dit schept een beeld hoop ik, niet te verwarrend

o ja die licht theorie is eigenlijk slecht geplaats in het topic, maar niet onjuist

nou het crashen zou gewoon gebeuren als de baan rond een centerpunt trager gaat draaien of dat de massa van het centerpunt hoger wordt zodoende meer aantrekking op hetzelfde punt, zodat veel massa op het centerpunt crasht.

stel je voor dat de snelheid van de aarde rond de zon, wordt vertraagt door bvb een comeet, dan zal ze uiteindelijk in de zon terecht komen. dit kan ook op grotere schaal gebeuren.

fini pfff
Wie niet slim is moet sterk zijn.
Kjell

Huflind

Misschien 'crashen' we wel voortdurend met andere planeten, zonnestelsels, of andere universa die t.o.v. van ons dergelijk hoge snelheden hebben dat ze dwars door ons heen gaan zonder dat we het merken. Beetje het neutrino idee.
Kjell

Misschien 'crashen' we wel voortdurend met andere planeten, zonnestelsels, of andere universa die t.o.v. van ons dergelijk hoge snelheden hebben dat ze dwars door ons heen gaan zonder dat we het merken. Beetje het neutrino idee.
dit zero point energy fenomeen wat alles draaiende houd wordt veroorzaakt door 2 dingen die zich op dezelfde plaats bevinden.

dit is de drijvende kracht die alles in beweging houd.

Wat is Zero Point Energie, korte uitleg

donderdag, 18 mei 2006

De Quantum Mechanica beschouwt deeltjes niet als kleine bolletjes, maar meer als golven van waarschijnlijkheid. Een belangrijke troef van de QM is dan ook Heisenberg's onzekerheids principe: Dat wil zeggen dat je per definitie niet tegelijkertijd zowel de plaats als de snelheid van een deeltje kan weten.

Het onzekerheids principe heeft verregaande gevolgen: Zou je de snelheid van een deeltje exact weten, dan zou dat deeltje overal tegelijk moeten zijn. Maar zou je z'n plaats exact bepalen, dan moet z'n snelheid, oftewel z'n energie(!), van nul tot oneindig zijn..!

de directe link http://www.vrijeenergiemachine.nl/

dit sluit ook aan bij mn stage theorie elke stage is opgeboud uit kleinere stage groepen, doordat dit alles samenhangt heb je oneindige stabiliserende keten die net zoals zn oneindigheid een energetische beweging maakt zonder weerstand van buitenaf.

met kleine voeding kan deze beweging meer energie opleveren in het gecontrolleerd medium water.

bekijk ook de foto onder "Joe Cell, Het is er tijd voor" op deze link http://www.vrijeenergiemachine.nl/ je ziet de verschillende fases die elkaar tegenwerken en toch niet gescheiden kunnen worden deze opbou van energy in het medium water dat tussen de fases zit zorgt voor de gekende reactie die de energie uit het water scheid, deze energie is waterstof, ingewikkeld proces maar geloof me het werkt.
Marco van Woerden

die net zoals zn oneindigheid een energetische beweging maakt
Vaag taalgebruik is niet goed. Wat bedoel je hiermee? Hoe kan 'zn oneindigheid' iets doen? En wat is een energetische beweging?

Hoe relateer je dit precies aan andere universa?
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.
wHiTeHaT

ik heb het filmpje bekeken hij duurt wat meer dan anderhalf-uur maar mijn verbinding hield er na 1 uur mee op om het verder af te spelen.

Maar ik heb er toch iets over te vertellen , en wat ik wil zeggen is ... OPEN UW OGEN , vooral de skepcis (of hoe je dat ook typt , en ja er zal wel weer iemand rond lopen die denkt .... ach man whitehat ... leer je eerst eens fatsoenlijk nederlands voor je wat progandeerd ... zal ook wel weer fout getypt zijn... maar ach who cares).

Ik heb in dit filmpje al TIG ... voor mij bewijzen ... gezien dat het grotendeels gaande forums/topics geheel schoonveegt omdat de antwoorden op de meeste vragen in dit filmpje beantwoord worden.

Zoals de wetenschapper moeite heeft met het aanvaarden van "iets" zonder hiervoor een waterdicht bewijs te kunnen weerleggen.

Zo heb ik moeite om u intelaten zien dat er helemaal niks te bewijzen valt.

Het is helemaal niet nodig.

Het aan het verstand brengen waarom zulke technologieën nog niet veelvoudig toegepast/gebruikt worden ... al dan niet om TV te kunnen kijken , uw was te kunnen wassen , het u brengen van A naar B..... Dat is des te moeilijker,Toch weten wij allemaal dat DATGENE de belangrijkste lessen zijn en wij .. of je het geloofd of niet , aan onze kinderen meegeven.

Wij leren ze niet te stelen,liegen,moorden

Wij leren ze zuinig te zijn op wat ze hebben in matrieel en lichaamelijk

Wij leren ze met elkaar om te gaan en OOK her recht te hebben op de keuze als zij zich al dan niet met "dingen" inlaten die niet goed voor hun zijn .... maar zelfs DAT is relatief , want je zult eerst moeten vallen om weer op te kunne staan bwz van spreken dan he ... niet flauw doen en zeggen.... ja maar ik hoef toch niet te vallen.. ik kan toch ook zelf gaan ZITTEN ..... laat uw hersenen dan eens OPSTAAN ... en laat dit bericht de hand zijn die u optrekt , voor wie zijn/haar pad het KRUIST.....

Ja ja .... zo gaat dat... of je het nu wilt of niet ... da's pas wetenschap :wink:
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX
Kjell

Kjell schreef:die net zoals zn oneindigheid een energetische beweging maakt
Vaag taalgebruik is niet goed. Wat bedoel je hiermee? Hoe kan 'zn oneindigheid' iets doen? En wat is een energetische beweging?

Hoe relateer je dit precies aan andere universa?
goede vraag het is nogal vaag beschreven.

om zero-point energie te verklaren heb je een boel factoren nodig.

de oneindigheid in uitgespreide materie maakt een kracht mogelijk die niet onderhevig is aan frictie gevoed en versterkt door zn eigen oneindigheid, ook mede gevoed door nutrino zoals Huflind hierboven zegt: Misschien 'crashen' we wel voortdurend met andere planeten, zonnestelsels, of andere universa die t.o.v. van ons dergelijk hoge snelheden hebben dat ze dwars door ons heen gaan zonder dat we het merken. Beetje het neutrino idee.

ditzelfde nutrino proces vinden we terug in het maken van waterstof waar deeltjes zich op eenzelfde plaats kunnen bevinden door hun hoge snelheid, op zijn beurt weer gegenereerd door hoge frecuentie stroom, waardoor het water zn kracht aflaat in de vorm van waterstof.

het is moeilijk om heel het proces te bekijken dus nog moeilijker om het te beschrijven, maar ik zal proberen.

de relatie die ik maak tussen universa en 0point energie, is vrij duidelijk, de verschillende universa stages worden gevoed door de grotere stages, net zoals de inelkaar passende buizen in de machine, deze kunnen elkaar niet wegdrukken aangezien ze in elkaar zitten en 1 geheel vormen dus het beetje energie die de buizen afgeven veroorzaakt een proces een drukkende of trekkende kracht in het medium water, aangezien water niet samendrukbaar is krijg je een opbouw van kracht in het water die groot genoeg is om het te splijten.

de kracht van waterstof komt uit het water zelf en het design van het toestel + een beetje electriciteit.

nog altijd vaag he wel hou gewoon deze proefjes en projecten in de gaten, volgns mij hebben ze HET gevonden.

nog een heel belangrijk gegeven.

de energie die waterstof uit water maakt is de hoogte van frequentie niet het wattage vandaar het lage stroomverbruik.

dus de interferentie van de frecuentie doet het water splijten.

Deze V8 loopt op een autobatterij en water.

http://video.google.com/videoplay?docid=59...955237392650390

er worden hummers ontwikkeld voor het americaanse leger die op brandstof of als beschikbaar water kunnen rijden.

je kan zeggen allemaal filmpjes, je kan niet verwachten dat je bewijs krijgt bij je voor de deur, voor je het zelf doet.

bij veel proefjesz door amatuers zie je dat het water pulseert, dit is te wijten aan een slechte watertoevoer tussen de buizen.

http://www.vrijeenergiemachine.nl/componen...pper/Itemid,36/
heusdens

tjah schreef:Even een rare theorie

Laten we zeggen er bestaan meerdere universums, elk universum bevind zich in minimaal 4 dimensies ( ruimte en tijd )......we kunnen de andere universums niet zien, voelen of met wat voor soort apparatuur waarnemen omdat ze in andere ruimte en tijd dimensies bevinden

het leuke hieraan is dat ik het onmogelijk kan bewijzen en jullie onmogelijk kunnen zeggen dat ik het fout heb omdat ook het tegendeel niet bewezen kan worden 8)   [rr]
En DUS is het klinklare nonsense, omdat er geen enkele reden kan zijn om het aan te nemen.
sjonnie

Is bij jullie nooit de vraag opgekomen dat die zogenaamde donkere energie die verantwoordelijk is voor de versnelde uitdijing van het heelal weleens niets anders kan zijn als de zwaartekracht van ons omringende universa?
krollie

Is bij jullie nooit de vraag opgekomen dat die zogenaamde donkere energie die verantwoordelijk is voor de versnelde uitdijing van het heelal weleens niets anders kan zijn als de zwaartekracht van ons omringende universa?
Als omringende universa zoiets als een zwaartekracht zouden kunnen uitoefenen, is het dan nog wel een ander universum? Of behoort het dan niet tot hetzelfde universum?
qrnlk
Lorentziaan

Dat zou ook kunnen verklaren waarom zwaartekracht relatief zo zwak is: een deel van de kracht 'lekt' weg tangent op dit universum naar andere universa.

(Natuurlijk is dit allemaal speculatie, etc.)

Wellicht het overwegen waard: Hoewel wij niet in staat zijn om die andere universa te zien, wil dat niet zeggen dat wij niet te zien zijn vanaf daar?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
sjonnie

Als omringende universa zoiets als een zwaartekracht zouden kunnen uitoefenen, is het dan nog wel een ander universum? Of behoort het dan niet tot hetzelfde universum?
Ik beperk met tot de definite van ons huidige universem en als je die hanteert kunnen er nog andere universa zijn,maar je hebt gelijk dat de huidige definitie van het universum niet klopt dan.

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

psymike

ik ben het eens met die stelling. op dit moment is onze theorie gebaseerd op tastbare feiten. terwijl we weten/ontdekt hebben dat er een massa is die wij nog niet kunnen onderkennen. wie weet wat de reactie van bv licht of geluid heeft op die materie..... misschien is dat al een nieuwe dimensie.

oftewel.... we nemen aan wat we op dit moment kunnen verklaren.

morgen kan het ineens heel anders zijn...........

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!