wie kan er een dier opnoemen dat meer gelijkenissen met ons vertoont dan de mensapen? (ps zeemeerminnen tellen niet mee
Homo erectus, maar dat krijg je ervan als de genus hetzelfde is.
Homo erectus is geen Homo sapiens Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat Panthera leo (leeuw) hetzelfde is als een Panthera pardus (luipaard). De mens is Homo sapiens. Om precies te zijn zelfs Homo sapiens sapienshmmm....een dier? Ik bedoelde eigenlijk een dier in de zin van ... niet mens!!
Zelf zie ik de mens ook als een dier. Maar voor mij is zowel de Neanderthaler evenals de erectus en australopithecus een mens (zelfs parantropus). Dus elke bipedale aap noem ik een mens. In de zin van apen, lagere mensapen, hogere mensapen en mensen.Homo erectus is geen Homo sapiens Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat Panthera leo (leeuw) hetzelfde is als een Panthera pardus (luipaard). De mens is Homo sapiens. Om precies te zijn zelfs Homo sapiens sapiensDimevil schreef:hmmm....een dier? Ik bedoelde eigenlijk een dier in de zin van ... niet mens!!
Zelf zie ik de mens als een dier, dat moet ook wel aangezien de mens duidelijk valt onder de Animalia. Zelfs al zou je een dier in de zin van niet een mens willen hebben, dan is Homo erectus correct. Zeggen dat dit een mens is, is hetzelfde als zeggen dat een leeuw en een luipaard hetzelfde zijn.
Flauw... Wie kan er een dier opnoemen dat een religieuze kant heeft?wie kan er een dier opnoemen dat meer gelijkenissen met ons vertoont dan de mensapen?
Mensen verbouwen in principe ook geen voedsel, kenden geen cultuur en geschiedenis...Flauw... Wie kan er een dier opnoemen dat een religieuze kant heeft?Dimevil schreef:wie kan er een dier opnoemen dat meer gelijkenissen met ons vertoont dan de mensapen?
Waar het mij om gaat is, waarom de mens taxonomisch bij de primaten wordt gerekend. Ik zie een hoop overeenkomsten, maar ook een hoop verschillen. Als ik de mens vergelijk met de hond, zie ik ook een hoop overeenkomsten, en ook een hoop verschillen. Dus waarom wordt de mens dan niet tot de honden gerekend?
Primaten verbouwen geen voedsel, ze kennen geen cultuur, ze kennen geen geschiedenis, enz. De mens is een primaat? Waarom dan? Puur op DNA code? Of zijn er naast DNA nog andere aspecten die ertoe hebben geleid, dat de mens tot de primaten worden gerekend? Welke aspecten zijn dat dan?
Tja, dan zal je eerst moeten definieren wat een 'religieuze kant' is en hoe je er achter komt dat iets zo'n kant dan heeft.Wie kan er een dier opnoemen dat een religieuze kant heeft?
Zoals al eerder gezegd zul je meer overeenkomsten vinden tussen mensapen onderling dan tussen mensapen en honden. Er is overigens wel een groep waarin zowel de mensapen als honden zitten: de zoogdieren.Waar het mij om gaat is, waarom de mens taxonomisch bij de primaten wordt gerekend. Ik zie een hoop overeenkomsten, maar ook een hoop verschillen. Als ik de mens vergelijk met de hond, zie ik ook een hoop overeenkomsten, en ook een hoop verschillen. Dus waarom wordt de mens dan niet tot de honden gerekend?
Dit zijn echter geen van allen biologische eigenschappen. En zelfs al waren het biologische eigenschappen dan is het nog niet een noodzakelijk gegeven om op in te delen. Je zou ook een taxonomische indeling kunnen maken waarbij je eerst alle organismen opdeelt op het aantal ogen, dan op het aantal poten, enz. De indeling die je dan krijgt is echter minder bruikbaar dan een indeling gebaseerd op onderling verwantschap (Stel er wordt een hond geboren met twee koppen, die heeft dan vier ogen. Hierdoor zou hij op een volledig andere plek worden ingedeeld).Primaten verbouwen geen voedsel, ze kennen geen cultuur, ze kennen geen geschiedenis, enz.
Ja (dit is gewoon zo).De mens is een primaat?
Omdat het eigenschappen deelt met de andere leden uit de groep primaten.Waarom dan?
De mens zit al langer in de groep primaten dan dat bekend is dat er zoiets is als DNA. Enkele aspecten: Ogen voor in het gezicht, vlakke vingernagels, duimen, kunnen kleur zien.Puur op DNA code? Of zijn er naast DNA nog andere aspecten die ertoe hebben geleid, dat de mens tot de primaten worden gerekend? Welke aspecten zijn dat dan?