Puzzel Puzzels
Schwartz
Artikelen: 0

Tijdmachine en Cramer

Even dit: (Uit het boek Yoga van het tijdreizen van Fred Alan Wolf bij Hs: 8 De fysica van 'bijzonder' tijdreizen.)

---------------

Een quantummechanicus zal je auto niet kunnen herstellen, maar hij zal WEL je tijdmachine kunnen repareren.

MOTTO van de PHYSICS CONSCIOUS RESEARCH GROUP

---------------

Kan iemand me aan goede internet links helpen inzake tijdmachinen en John G. Cramer.

Cramer heeft ideeen die met mijn visie van de wereld overeenkomen.

Ook discussie is mogelijk....
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Schwartz

Re: Tijdmachine en Cramer

Dit is een leuke link inzake 'Wat je al niet tegenkomt op zoek naar informatie omtrent bepaalde zaken': http://stardrive.org/Jack/nextforce.pdf

Het inladen duurt even.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Elmo

http://en.wikipedia.org/wiki/John_G._Cramer

http://faculty.washington.edu/jcramer/cramer.html

Verder zie ik hier niet echt een theorie, en ook geen ontwikkeling....
Never underestimate the predictability of stupidity...
Schwartz

Het colloquium 'The Transactional Interpretation of Quantum-Mechanics' van Cramer is zeer leuk en geeft mij een nieuw inzicht in de problemen.

Het 'verleden' en 'toekomst' zijn 1 geheel.

De waves gaan zowel naar de 'toekomst' als 'verleden' en andersom.

Ik ga ervan uit dat er geen 'verleden' is en ook geen 'toekomst'.

De hemelen vormt een onderdak voor alle 'tijden' en mengvormen van die 'tijden'.

Het mengen van twee tijden:

(als er niets gemengd wordt dan is het geheel onzinnig geheel van tijden waarin niets gaande is)

Uitgaande van het feit dat informatie een drager nodig heeft kan een systeem met zeg 100 informatie-elementen niet worden gekopieerd in een 2e set indien er geen dragers aanwezig zijn.

Wanneer 2 systemen met 100 informatie-elementen met elkaar samengaan hebben we 200 informatie-elementen beschikbaar.

Indien een informatie-drager zich kan opsplitsen ontstaat er informatie door de opsplitsing in twee eenheden (verschil in deze).

Hierdoor kan een informatie eenheid meer of minder informatie bekomen.

Als tijd A en B met elkaar samengaan bekomen we:

AB en A-verandert en B-verandert.

De informatie van A is verandert en ook die van B.

We hebben nieuwe informatie bekomen in de vorm AB.

Deze AB reagereert zowel met de nieuwe A als weer met nieuwe B etc.

Dit gaat net zolang door totdat de informatie-dragers er een balans aangeeft.

Badkraan open en de afvoer open.

Er ontstaat een balans tussen de aanvoer van water en de afvoer van water.

Ik, de geest, bevindt zich in het systeem van de 'tijden'.

Ik ben geen God dus bevindt ik me in het systeem in plaats van in het gehele systeem.

Ik bevindt me 'ergens' in het systeem.

Ik heb geen teleporter met een regelknop dus ik zwem als het ware in de zee van die informatie-dragers die met elkaar nieuwe tijden vormen.

Waar bevind ik me?

Bovenaan of geheel onderaan. (visiewijze: bovenaan een trechter: meer mogelijkheden, weinig waarschijnlijkheden; onderaan de trechter: geen mogelijkheden, alles is waarschijnlijk)

Bovenaan is niets te zien... tijd A verarmt en tijd B ook.

Onderaan is niets te doen: het splitsen gaat niet verder omdat er geen informatiedragers beschikbaar zijn; maar er is wel een hoop te zien.

Of pulseer ik als een jojo tussen al die subsets van A en B.

Is het leven van wakker worden tot slapen gaan 1 trechter of beleef ik er meerdere.

Bij het beleven van meerdere is mijn geest geen 'continu' verschijnsel maar gaat telkens even op off om de volgende trechter te bewandelen.

Als ik ga slapen ga ik de trechter uit en wandel ik over het plateau van de Quantum-mechanica (om het zo maar te zeggen).

Onbewust val ik in een trechter en beleef daar de waarschijnlijkheden.

En dan wordt mijn lichaam wakker en spoed ik over het quantum-mechanica plateau huiswaarts terug naar mijn trechter of nieuwe trechter.

Mijn trechter heeft 'kans' om de informatie van die trechter waarin ik zat mee te nemen zodat deze informatie tot 'mij' gekomen is.

Samenvattend:

A) het 'zien van de wereld' ontstaat doordat het systeem van de quantum-mechanica een grens heeft in de vorm van informatiedrager tekort.

B) het quantum-mechanica systeem is een geheel dat zichzelf uitwerkt tot een doorgaande balans tussen mengen en 'vastlopen'.

(het 'vastlopen' wordt opgeheven indien het gehele systeem weer een nieuwe balans vindt)

Notitie:

De trechter van mij op vandaag de 29 augustus 2006 is dus een trechter die niet verandert wordt opdat deze reeds is samengesteld.

Morgen bestaat deze trechter nog steeds maar kan door de quantum-mechanische deeltjes worden verandert waardoor er een nieuwe trechter ontstaat die een ietwat andere diepgang kan hebben.

Doordat de quantum-mechanica deeltjes geen benul hebben wie IK ben veranderen ze alles wat mij dierbaar is en wat ik onbelangrijk vind.

Zou de aarde ook een trechter hebben en ons universum.

Dan hebben we trechters in trechters in trechters etc.

De aarde-trechter loopt dan ook vast waardoor deze 'realiteit' wordt.Dit is een waanzinnig idee...

De Transactional Interpretation of Quantum-Mechanics zegt dat observeren niet nodig is.

Onze zintuigen geven geen beeld maar zorgen ervoor dat de mogelijksheidsgolven meer waarschijnlijk worden!!!!

'Observeren' ontstaat dan in een visie pas als de quantum-mechanica vastloopt door tekort aan informatiedragers.

De aarde trechter ondervindt net zo goed een tekort waardoor de aarde zichzelf ervaart. Hoe dat is zullen we niet weten...

Ik zal wel commentaar bekomen maar een 'interactie' is beter dan niets doen...

een tijdreiziger zal moeten weten hoe het observeren verloopt om te weten wat het gaat zien als ie gaat reizen.
psymike

Mijn visie op tijdreizen baseert zich op de ervaring van de reflectie van licht.

Quantummechanica is volgens mij ook een aangenomen theorie van massa verplaatsen met de snelheid van de reflectie van licht. Iets wat ik ook niet kan verklaren trouwens.

Licht bepaald de menselijke perceptie van de tijd die we ervaren.

Ik denk ook dat tijdreizen lichaamelijk niet kan. Het is dan in strijd met de samenhang van ons moleculair systeem.

Waarschijnlijk is de onderkenning van de reflectie van licht de 4de dimensie. Je kan de tijd van het vormen van een beeld voor zijn. Tijd verliest dan ook zijn waarde.

Reizen in die tijd van vorming is weer heel anders. Op het moment dat je de vorming van de reflectie onderkend, is de tijd die wij een waarde hebben gegeven nutteloos.
Schwartz

Je kunt tijdmachinen opdelen in 3 categorieen.

A) machinen die alleen een andere tijd, oftewel wereld, kunnen bekijken.

B) machinen waarmee je naar die andere tijd, oftewel wereld, kunnen gaan.

C) machinen waarmee je naar een subtijd kan gaan.

De eerste categorie A bestaat reeds maar heeft geen instelbare keuze om die wereld te bekijken die je graag zou willen.

Je bekomt wat voorgeschoteld, is wel geheel in 3d en full-color met geluid en zelf zintuigelijke prikkels.

De tweede categorie B moet om zich te verplaatsen in tijd, oftwel werelden, vechten tegen de quantum-wereld werking.

Hoe dit 'gevecht' moet weet ik niet maar het kost volgens mij bakken met energie.

Omdat tijdens de reis van tijd-wereld A naar tijd-wereld B al deze energie afgegeven wordt aan alle tussenliggende werelden zal elke tijd-wereld een beetje energie bekomen.

De categorie C is een verhaal apart.

Het verplaatst zich niet in de tijd maar kiest de tijd tussen twee tijden in.

In feite zit men altijd tussen twee tijden in.

Het is eigenlijk een tijdbevriezerapparaat waardoor men de tijd-wereld aan je voorbij laat gaan.

Als je terugreist met deze is alles haast hetzelfde.

Advies aan Psymike: Lees het boek Parallel Universes van Fred Alan Wolf en ook andere boeken van deze schrijver om wat meer inzicht te bekomen van de wereld van de natuurkunde en quantum-mechanica.

WIE bouwt de tijdmachine???

Vanuit het principe van de interpretatie van Cramer is de toekomst en verleden reeds bestaand.

De tijdmachine die een groep wetenschappers gaat bouwen bestaat al in de matrix van het multiversum voordat er gebouwd gaat worden.

Wie heeft dan de tijdmachine gebouwd als ie klaar is en functioneert?

De groep wetenschappers of alle groepen wetenschappers die in alle tijden 'leefden'.

De laatste vormt een zeer groot team....

Het is een grappige vraagstelling die ook opgaat voor andere voertuigen, uitvindingen en andere zaken.

Het nut van de tijdmachine is gelijk aan die van het foton; voor het multiversum zal het een worst wezen.

Het multiversum heeft het foton geschapen waarom dan ook niet na een 'tijd' een tijdmachine. (note: met behulp van autonoom werkende wetenschappers, onbewuste waarnemers, die hun taken verrichten)

Het maken van een foton is kansmatig en logisch bezien wel sneller voor elkaar te bekomen. (misschien kan ik beter een proton als voorbeeld nemen ,maar het gaat om het principe)

De tijdmachine vergt meer logica en wisselwerkingen tussen de logica's e.d..

Maar het multiversum bestaat 'eeuwig' en kan dus een tijdmachine in elkaar geknutseld hebben.

De wetenschappers moeten bij hun geboorte alleen er voor zorgen dat ze geen boekhouder worden of vuilnisman maar de betreffende wetenschapper die aan de tijdmachine gaat werken.

Hoeveel tijdmachinen heeft het multiversum in elkaar gezet die nooit zullen werken en volledig nonsens zijn.

Het geloof van wetenschappers om met zo'n nonsens machine toch proberen het einddoel te halen is 'gekkenwerk'.

Het bovenstaande verhaaltje is eigenlijk best wel vreemd maar heeft toch een paar waarheden:

Het hebben van energie voor het maken van de juiste keuze die tot je doel lijden.

Het team heeft een doel en moet met de benodigde middelen (de zaken geschapen door het multiversum) het doel halen.

Ruimte voor toverstaven is er niet bij.

Het beeld die ik nu heb is: het multiversum heeft wetenschappers ter beschikking voor het 'domzinnig' creeeren van doelen ook al is dat een tijdmachine.

Als je als 'wetenschapper' aan een tijdmachine project wilt werken moet het multiversum jouw reeds hebben ingenesteld in het web van het geheel.

Aan hem de keuze om dat pad in spacetime te bewandelen.
dazz

Ik denk dat ik sceptisch ben tav "tijdmachine."

Hierbij denk ik dat het goed zou zijn om zorgvuldig om te gaan met het verleden, met geschiedenis en het lijkt me onwaarschijnlijk dat het mogelijk kan zijn om te "reizen in de tijd," en zeker niet naar de toekomst, behalve in fantasie en prognoses.

Ook denk ik hierbij dat het goed zou zijn om zorgvuldig om te gaan met archieven en Internet biedt vele mogelijkheden om geschiedenis te op het beeldscherm te krijgen.

Er is via Internet veel geschiedenis te zien, en ik hoop dat dat beter wordt.

Wat dit betreft denk ik dat er verbeteringen nodig zijn betreffende iets als informatieverzameling en opslag daarvan, terwijl ik ook denk dat iets als "verborgen camera" iets is waar beter over nagedacht zou moeten worden.

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Phillip

het lijkt me onwaarschijnlijk dat het mogelijk kan zijn om te "reizen in de tijd,"
hmmm ;)

tenzij men er in slaagt om dat fameuze zero-point energy !

wat bedoel ik daar mee :) :?:

wat is een "Schrödingers kat"???

hiermee wordt de qauntummechanica op z'n Shröndinger uitgelegd.

of je daar iets zult van snappen, euh... :-?

en wat is het verband met deze "vrije energie", wel men zal toch iets nodig hebben om de singulariteit te doen veranderen.

"...Deze singulariteit is genoemd naar analogie met het astronomisch punt in de ruimte-tijd waar de natuurwetten hun geldigheid verliezen (zoals volgens de huidige meest aanvaarde theorie betreffende de oorsprong van het universum: de big bang of het centrum van een zwart gat)...."

techn. singul.

----

wat mij het meeste zorgen baat is niet de technologie, maar de moraliteit achter zo'n machine. maar dit off-topic bespreek je liever elders ;-)
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!