Puzzel Puzzels
KriKKe
Artikelen: 0

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

jep ik heb dit boek ('Waren de goden kosmonauten?' van Von Däniken) ook gelezen , fantastisch boek . Het boek haalt wel enkele sterke argumenten aan , en volgens mij zit er wel wat waarheid in.
Von Däniken en waarheid in één zin ( gruwelt :) :) )

Ik denk in ieder geval dat er meer over meerdere universums zal ontdekt worden met de nieuwe telescoop die wordt gebouwd waar men mee zou kunnen terugzien tot dichtbij de Big Bang ...

</a]" target="_blank">http://www.cnn.com/2006/TECH/space/08/22/a...html[url="http://]://http://www.cnn.com/2006/TECH/space/...t="_blank">[/url][/url]

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Ruben Kwast

Het zou heel goed kunnen dat ons universum een bol is in een ander universum. Dat universum is denk ik in een dimensie die ons verstand te boven gaat. Er is een leuk boekje over een 2 dimensionaal land, flatland. Er word beschreven hoe het is als er in die wereld een 3d beeld verschijnt. Ook al zou er nog universum zijn, we zullen het nooit kunnen bevatten.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

qrnlk
Lorentziaan

We zouden het hooguit mathematisch kunnen 'bevatten'.

Ik neem tenminste aan dat wiskunde universum onafhankelijk is.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Ruben Kwast

gmlk schreef:We zouden het hooguit mathematisch kunnen 'bevatten'.

Ik neem tenminste aan dat wiskunde universum onafhankelijk is.
Lijkt me niet, als ik jou zou vragen om een 5d figuur te maken, zou je niet weten wat te doen.

Ik ga er wel vanuit dat er meer is dan het universum dan waar wij in leven. Ons universum zet namelijk uit, maar het moet toch ergens in uitzetten lijkt me. Zie het als een 2d cirkel die uitzet in een 3d bol.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
qrnlk
Lorentziaan

Dat is dus wat ik bedoel met mathematisch bevatten: Hoewel we nooit een 5d figuur kunnen waarnemen kunnen we ons er een abstracte voorstelling van maken en wetmatigheden hiervan afleiden. Waarschijnlijk is wiskunde dus universum onafhankelijk. Dezelfde wetmatigheden zijn overal geldig, behoudenden wellicht een passende transformatie en toepassing.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

solarplanet

In het boek: EXISTENTES LEBEN IM UNIVERSUM.wassermannzeit verlag.van het FIGU. www.figu.org heb ik enige info gelezen die mischien ook interessant zijn voor je vraag. :)

Bv

Het universum moet 7 expansie of oerknal tijden doormaken om van primitief tot volmaakt leven te evolueren.

Het materiele stoffelijk lichaam zal na een bepaalde ouderdom vd mensheid op een planeet langzaam onstoffelijk worden omdat de Geest en psyche vd mens in vibratie snelheid verhoogd is.

Er zijn net als vele galaxies in ons universum ook vele universa.

God is niet de schepping,maar een ruimtevaarder of buitenaardse astronaut die de aarde in het verre verleden bezocht.

Vraag:

Wat is nou het oudeste beroep in het universum?

eD ruetnomortkele,tnaw doG ijz sla etsree -ijzrE thcil- ne re mawk thcil [rr]
Stop de overbevolking

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!