Wie zichzelf niet onder controle kan houden moet eruit...Gray toont, vind ik, goed aan hoe absurd het is om alle pedofielen verdacht te maken.
Van alle heterosexuele mannen pleegt maar een zeer klein percentage van hun een verkrachting.
Van alle pedofiele mannen pleegt maar een zeer klein percentage van hun een verkrachting.
Toch neem jij, gewoon, een heel ander standpunt in bij pedofielen dan bij heterosexuele mannen. Is dat niet wat inconsequent?
geef je toe dat je sex wilt met minderjarigen
Even nuanceren. Lang niet alle pedofielen willen sex omdat ze beseffen dat het niet kan en hoort. Ze hebben wel allemaal behoefte aan sex met kinderen. De behoefte hebben aan iets is totaal verschillend van het ook daadwerkelijk willen doen.
Veel van hen misshien niet maar...moeten we steeds wachten tot één van hen de controle verliest?één van hen iemand misbruikt of nog erger nog eens vermoord?moet de andere 99% maar rekening houden met die 1% en zijn kinderen angstvallig in het oog houden?
Houdt jij alle heterosexuele mannen in de gaten omdat 1% van hun in staat is om een verkrachting te plegen? (met dank aan Gray)?
Nee toch, waarom dan wel bij pedofielen?
Overtuig mij eens dat daar een goede reden voor is.
Ik pleit voor :
- daders van sexueel geweld : levenslange(effectief ) opsluiting of chemische,nog beter chirurgische castratie
- daders van sexueel geweld met moord erbij : levenslange effectieve opsluiting of de doodstraf(ja, voor zulke gevallen net als moord met voorbedachte rade terug de doodstraf invoeren)
Ik pleit er sterk voor dat iedereen altijd een 2de kans krijgt ongeacht wat hij heeft gedaan. Dat is mijns inziens ook één van de essentiële kenmerken van beschaving.
Waar jij voor pleit doet me sterk denken aan het Americaanse systeem. Kijk eens naar het verschil in mentaliteit bij zowel de politie als de criminelen (veel gewelddadiger dan hier), het grote verschil in de hoeveelheid criminaliteit en de ernst van de criminaliteit (in het voordeel van ons) en het aantal gevangenen (in de USA veel hoger).
Conclusie: keihard straffen werkt contraproductief.
Gray: Wil je daarmee zeggen dat elke pedofiel een verkrachter is?
gewoon: In principe wel...
Dit vind ik echt een zeer domme en kortzichtige uitspraak en dat nadat ik jou heb uitgelegd dat de meeste pedofielen niet pedosexueel zijn.
1% van de mensen is pedofiel. Minder dan 10% van hun is pedosexueel. Waar hebben we het nu over?
Wat jij nu doet ten opzicht van de pedofielen is zeer oneerlijk.