Ger
Artikelen: 0

Re: houdt AIVD ook wetenschapsforum in de gaten?

De kerels die hier verkondigen dat ze pedofiel zijn mogen dat. Ze vertellen er namelijk ook bij dat ze niet handelen naar hun pedofiele aard. Stichting Martijn bestaat ook, moet elk lid daarvan ook maar meteen gearresteerd worden?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
albert davinci

De AIVD zal voor zover ze de capaciteit daarvoor hebben met zo'n klein aantal IT-ers slim zoeken op het Internet naar de meest radicale sites en computers van verdachte mensen bespioneren.

Dat ze niet alle foute sites oprollen vind ik wat kortzichtige kritiek. In de eerste plaats is ook de AIVD gebonden aan de wet, ze zijn geen CIA hé.

In de 2de plaats zou de AIVD niet goed kunnen functioneren als ze meteen alle foute sites oprollen.

Het is niet de ambitie en de taak van de AIVD om foute sites en mensen aan te pakken, daar zijn justitie en politie voor.

Het doel van de AIVD is om 'inlichtingen' te verzamelen en er zodoende van op de hoogte te zijn als 'terroristen' een verschrikkelijke aanslag willen plegen op mensen of gebouwen. De AIVD heeft dus hoofdzakelijk een preventieve taak. Als je bepaalde groepen tot op zeker hoogt hun gang laten gaan en die groepen niet de hete adem van de overheid voelen dan zullen ze zich vrijer gedragen en uiten en dan komt de AIVD veel meer te weten.

Ik heb zo'n vermoeden dat het wetenschapsforum bijlange na niet belangrijk genoeg is om ook maar een blik van de AIVD-ers waardig te zijn. :roll:

Nog even wat opmerkingen over pedofilie.

1% van de mensen is pedofiel!

Dat is voor zover ze het nu weten aangeboren, niet strafbaar en veel van die mensen doen niets verkeerds en leiden een normaal en productief leven. De meeste mannen verkrachten toch ook geen vrouwen.

Slechts een heel klein deel van de pedofielen is pedosexueel en het zijn hen die in de media komen.

Helaas valt de NOS veel te verwijten doordat ze daar blijkbaar niet het verschil begrijpen tussen pedofilie en pedosexualiteit en daardoor mee hebben gewerkt aan de hetze tegen pedofielen.

Dat iemand pedofiel is daar kan hij niets aan doen, daar heeft hij ook niet voor gekozen. Je moet respect hebben voor hen die dat zijn maar zich weten te beheersen.

Mocht iemand het zich afvragen, ik ben zelf gewoon heterosexueel maar ik zal nooit iemand veroordelen omdat er iets anders is aan zijn geaardheid. Het is niet aan mij om daarover te oordelen.
gewoon

Nog even wat opmerkingen over pedofilie.

1% van de mensen is pedofiel!

Dat is voor zover ze het nu weten aangeboren, niet strafbaar en veel van die mensen doen niets verkeerds en leiden een normaal en productief leven.
Veel van hen misshien niet maar...moeten we steeds wachten tot één van hen de controle verliest?één van hen iemand misbruikt of nog erger nog eens vermoord?moet de andere 99% maar rekening houden met die 1% en zijn kinderen angstvallig in het oog houden?

Sorry,maar in de democratie geld de meerderheid...dus weg met die 1%, ze gewoon de kans ontnemen...

Ik pleit voor :

- daders van sexueel geweld : levenslange(effectief ) opsluiting of chemische,nog beter chirurgische castratie

- daders van sexueel geweld met moord erbij : levenslange effectieve opsluiting of de doodstraf(ja, voor zulke gevallen net als moord met voorbedachte rade terug de doodstraf invoeren)

Als je dit extreem vind moet je maar eens een volksstemming organiseren...ben benieuwd naar de resultaten...

Misschien dit onderdeel verplaatsen naar : naastenliefde...
Gray

Zo kan je ook redeneren voor vrouwenverkrachters :wink: en voor je het weet zijn we allemaal gecastreerd :roll:
gewoon

Zo kan je ook redeneren voor vrouwenverkrachters :wink: en voor je het weet zijn we allemaal gecastreerd :roll:
Wie zichzelf niet onder controle kan houden moet eruit...hoe zou jij je voelen als je kinderen of vrouw verkracht wordt...om nog maar niet te sprken over de slachtoffers zelf...die krijgen ook levenslang...

Jij zegt : voor je het weet zijn we allemaal gecastreerd : wil je nu zeggen dat iedereen een verkrachter is?
Gray

Wil je daarmee zeggen dat elke pedofiel een verkrachter is?
gewoon

Wil je daarmee zeggen dat elke pedofiel een verkrachter is?
In principe wel...sex met een minderjarige is verkrachting volgens de wet...geef je toe dat je sex wilt met minderjarigen dan geef je toe dat je iemand wilt verkrachten...dat is misschien niet strafbaar maar wel ziek...de kans dat zo iemand ook daadwerkelijk sex zal hebben met een minderjarige is groot...gebeurd waarschijnlijk meer dan we denken maar het komt niet vaak uit...een recente studie toonde aan dat 1 op 10 kinderen wel eens psychisch of fysisch sexueel benadert wordt...

Dat vind ik toch wel harde cijfers...
albert davinci

Wie zichzelf niet onder controle kan houden moet eruit...Gray toont, vind ik, goed aan hoe absurd het is om alle pedofielen verdacht te maken.

Van alle heterosexuele mannen pleegt maar een zeer klein percentage van hun een verkrachting.

Van alle pedofiele mannen pleegt maar een zeer klein percentage van hun een verkrachting.

Toch neem jij, gewoon, een heel ander standpunt in bij pedofielen dan bij heterosexuele mannen. Is dat niet wat inconsequent?
geef je toe dat je sex wilt met minderjarigen
Even nuanceren. Lang niet alle pedofielen willen sex omdat ze beseffen dat het niet kan en hoort. Ze hebben wel allemaal behoefte aan sex met kinderen. De behoefte hebben aan iets is totaal verschillend van het ook daadwerkelijk willen doen.
Veel van hen misshien niet maar...moeten we steeds wachten tot één van hen de controle verliest?één van hen iemand misbruikt of nog erger nog eens vermoord?moet de andere 99% maar rekening houden met die 1% en zijn kinderen angstvallig in het oog houden?  
Houdt jij alle heterosexuele mannen in de gaten omdat 1% van hun in staat is om een verkrachting te plegen? (met dank aan Gray)?

Nee toch, waarom dan wel bij pedofielen?

Overtuig mij eens dat daar een goede reden voor is.
Ik pleit voor :  

- daders van sexueel geweld : levenslange(effectief ) opsluiting of chemische,nog beter chirurgische castratie  

- daders van sexueel geweld met moord erbij : levenslange effectieve opsluiting of de doodstraf(ja, voor zulke gevallen net als moord met voorbedachte rade terug de doodstraf invoeren)  
Ik pleit er sterk voor dat iedereen altijd een 2de kans krijgt ongeacht wat hij heeft gedaan. Dat is mijns inziens ook één van de essentiële kenmerken van beschaving.

Waar jij voor pleit doet me sterk denken aan het Americaanse systeem. Kijk eens naar het verschil in mentaliteit bij zowel de politie als de criminelen (veel gewelddadiger dan hier), het grote verschil in de hoeveelheid criminaliteit en de ernst van de criminaliteit (in het voordeel van ons) en het aantal gevangenen (in de USA veel hoger).

Conclusie: keihard straffen werkt contraproductief.
Gray: Wil je daarmee zeggen dat elke pedofiel een verkrachter is?  

gewoon: In principe wel...
Dit vind ik echt een zeer domme en kortzichtige uitspraak en dat nadat ik jou heb uitgelegd dat de meeste pedofielen niet pedosexueel zijn.

1% van de mensen is pedofiel. Minder dan 10% van hun is pedosexueel. Waar hebben we het nu over?

Wat jij nu doet ten opzicht van de pedofielen is zeer oneerlijk.
Alfatrion

Gray schreef:Wil je daarmee zeggen dat elke pedofiel een verkrachter is?

In principe wel...sex met een minderjarige is verkrachting volgens de wet.

Sex met iemand onder de 16 jaar is strafbaar maar daarom nog geen verkrachting.

Terug naar “Rechtswetenschappen”