Moderator: jkien
Hangt er van af wat je onder vergelijkbaar beschouwt. Er zijn wel meer plaatsen bekend inmiddels waar de "rogue waves" die Veertje aanhaalde vaker voorkomen dan gemiddeld. Wat ik me van zo'n docu nog weet te herinneren is dat er voor de Zuid-Afrikaanse oostkust óók zo'n gebied ligt.Ik wil de speculeerpret natuurlijk niet verstoren, maar het is, hoop ik, toch bij iedereen hier wel bekend dat er niet meer schepen/vliegtuigen vergaan dan op vergelijkbaar drukke routes?
Okee, het mysterie is dan dus waarom er niet meer schepen vergaan? (aangezien statistisch gezien de bermuda driehoek niet gevaarlijker is).Hangt er van af wat je onder vergelijkbaar beschouwt. Er zijn wel meer plaatsen bekend inmiddels waar de "rogue waves" die Veertje aanhaalde vaker voorkomen dan gemiddeld.
Lijkt me verstandig gezien de statistieken.Ik denk niet de verklaring gezocht moet worden in meer of minder vergane schepen.
Okee, het mysterie wordt nu dus "in de bermuda driehoek verdwijnen schepen vaker zonder 'distress-call' dan elders". Zijn hier cijfers van bekend?Waarom verdwijnen op sommige plaatsen schepen zonder maydays of eender welk distress-signaal, terwijl dat elders zelden voorkomt?
Geen idee. [rr]Zijn hier cijfers van bekend?
Stel dat rogue waves inderdaad vaker voor komen in de driehoek. Dan verwacht je dat hierdoor meer schepen vergaan dan gemiddeld. Toch is de driehoek net zo gevaarlijk als andere stukjes zee. Dat zou betekenen dat ondanks dat er meer schepen vergaan door rogue waves (die daardoor geen distress-call kunnen plaatsen), er op alle andere vlakken minder schepen vergaan. Dus het mysterie is "waarom is de driehoek, afgezien van de rogue waves, veiliger?"Een verband tussen rogue waves en zg. onverklaarbaar verdwenen schepen is dan geen onmogelijkheid.
En dat is een statistische uitspraak waaraan dan toch wel meer voorwaarden verbonden moeten worden.Dan verwacht je dat hierdoor meer schepen vergaan dan gemiddeld.
Ik heb gelezen dat,en bewijs dat maar eens,dat valt niet te bewijzen,maar ik probeer het aannemlijk te maken:solarplanet schreef:
Naast 98% natuurlijke oorzaken was er ook sprake van kosmische straling,die op periodieke tijden een demensie poort schiepen in de aardatmosfeer,waardoor er kontakt gemaakt werd met een andere aarde eentje die anders gedimensioneerd is en die je normaal nooit ziet,omdat de tijdruimte anders is.
Vliegtuigen vlogen dan zo,n gat of dimensiepoort in en vlogen door naar een andere planeet waar ze dan ook gewoon in de ander atmosfeer verder vlogen en voor altijd van de aarde geschijden werden.
Ik weet dat dit erg fantastisch klinkt maar het is een antwoord.
------------------
Het is hiet geen Stargate SG-1. Kan je dat hard maken met natuurkundige bewijzen? Hoe gaat het in zijn werk, welke krachten spelen een rol, hoe ontstaat die "verbinding"? Zonder stevige argumenten verwijs ik dit verhaaltje naar mijn ronde archief naast mijn bureau.
------------------
solarplanet schreef:
Daarnaast is te vermelden dat ene hutschison met stralingseffecten een verschijnende nevel heeft nageboortst die ook door piloten daar werd gemeld,het hutchison effect resulteert in het laten zweven van zware metalen voorwerpen dmv waarschijnlijk elektrische golven van een bepaalde frequentie.?
----------------
Wederom: bewijzen, een bron, een artikel waarin het experiment uitgelegd wordt?
Dit is te vaag om voor waar aan te nemen. Klinkt leuk, maar WAT gebeurt er? Is het na te bootsen?
Ik haal je bronnen even onderuit, als je het niet erg vindt...
I rest my case.Die "Freie Interessengemeinschaft
für Grenz- und Geisteswissenschaften
und Ufologiestudien"
Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”