Zou je aub je persoonlijke frustraties niet kunnen uitten op dit forum?
Persoonlijke
ergernissen, Don. Jij, als moderator, moet toch weten dat het toedichten van frustraties onder denigrerend en beledigend taalgebruik gerangschikt kan worden.
Foei!
dat ik van mening ben dat hun sterke overtuiging niet gebaseerd is op persoonlijke overtuigingen maar gebaseerd is op overtuigingen van anderen
Sic. Het zijn
juist persoonlijke overtuigingen. Waarom denk je anders dat men niet gevoelig is voor natuurwetenschappelijke argumenten? (En dat van die anderen, zoals dominee, leraar, vrienden of ouders, geldt natuurlijk voor iedereen, ongeacht zijn of haar overtuiging).
Als je niet weet wat evolutie is hoe kun je er dan tegen zijn? En uit die notie heb ik geroepen dat "religie (in de zin van blind geloven) alleen kan functioneren in personen en groepen met beperkte kennis tav natuurwetenschap en daaraan verwante onderwerpen"
De natuurwetenschappelijke kennis bij creationisten (want daar heb je het over bij evolutie-ontkenners), en zeker bij die van die genesis-site, is niet minder dan de jouwe. Ze zijn er alleen niet gevoelig voor. Dat mag je, net als ik, onbegrijpelijk vinden, maar zo ligt dat nu eenmaal (
persoonlijke overtuigingen, al dan niet met de paplepel ingegoten).
Omdat je hiervoor echter in veel algemener zin hebt gezegd dat gelovigen (dus ook de 90% die geen creationisten zijn) te weinig kennis hebben, denk ik nog steeds dat je een heel beperkt beeld hebt van wat geloof voor de meeste mensen inhoudt.
Waar het superioriteitsgevoel van Johan2 vandaan komt is mij een raadsel, het blijft moeilijk discussieren met iemand zonder eigen mening.
Geen mening? Bedoel je niet een mening waar je geen grip op krijgt? Sorry, maar ik doe niet mee aan die zwart-wit cliché's.