Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
skyguy
Artikelen: 0
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 21 sep 2005, 12:58

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Mooie foto sky! :) You lucky bastard :wink:

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Gebruikersavatar
skywatcher
Artikelen: 0
Berichten: 1.010
Lid geworden op: di 11 nov 2003, 12:53

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Thanks . :)

Hier nog een tweede .

Afbeelding
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
skywatcher
Artikelen: 0
Berichten: 1.010
Lid geworden op: di 11 nov 2003, 12:53

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Deze is gisteren gemaakt , het is een compositie van 2 foto's met verschillende belichting .

Afbeelding
Gebruikersavatar
skywatcher
Artikelen: 0
Berichten: 1.010
Lid geworden op: di 11 nov 2003, 12:53

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Deze nacht nog eens een poging gedaan om iets op de gevoelige chip te krijgen .

Deze is een stack van 10 x 30sec op asa 800 .

Gestacked in registax en gevropped en bewerkt in PS .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Demelza
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 16:36

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Jee Skywatcher. Wat een mooie foto's weer zeg!
Assassinator
Artikelen: 0
Berichten: 4.546
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 21:42

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

omfg wtf (om ff in gametaal te blijven :) ) dat is een gruwelijk mooie foto Skywatcher, blijft alleen mooier om het met je eigen ogen te zien :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -
Gebruikersavatar
skywatcher
Artikelen: 0
Berichten: 1.010
Lid geworden op: di 11 nov 2003, 12:53

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Thanks Demelza en Assasinator . :)

Assainator , dat sterrenhoopje was nochtans amper te zien in de kijker .

Deze avond was het iets beter en heb ik de montering ook iets beter afgesteld .

Voolgende foto is een 5x 60 seconden op asa 800 .

Gestacked in registax en bewerkt in PS .

Afbeelding
Don'tThinker
Artikelen: 0
Berichten: 43
Lid geworden op: za 19 aug 2006, 19:25

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Mooie Foto's!!!

Dat groepje sterren. Zit dat erg dicht op elkaar of lijkt dat zo, maar zijn ze gewoon heel ver weg en groot waardoor ze op elkaar lijken te zitten?

Wat is eht gevolg als 2 sterren op elkaar komen.. Gewoon veel ""geweld""?
WouterL
Artikelen: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 19:32

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

kan je ook zonder fotoadaptor foto's trekken?

en kan je ook met een analoge camera trekken?

groetjes,

wouter
Gebruikersavatar
skywatcher
Artikelen: 0
Berichten: 1.010
Lid geworden op: di 11 nov 2003, 12:53

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

WouterL schreef:kan je ook zonder fotoadaptor foto's trekken?

en kan je ook met een analoge camera trekken?

groetjes,

wouter
Een fotoadapter is echt wel nodig als je met langere belichtingen werkt .

Als je met analoge reflex bedoeld dan kan je er wel mee schieten , met compactjes heb ik het 1x keer eens geprobeerd , maar het beeld was niet scherp .

Waarschijnlijk komt dat doordat de focus met camera verschillend was dan zonder camera en met een analoog compactje is dat alleen na te gaan als je de resultaten bekijkt .
Gebruikersavatar
skywatcher
Artikelen: 0
Berichten: 1.010
Lid geworden op: di 11 nov 2003, 12:53

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Deze foto van M17 is alweer een week geleden gemaakt .

Het is een stack van 15x60 sec op ASA 800 , getrokken door een orion 80ED en een skyglow filter.

Foto's zijn in registax gestacked en bewerkt in PS .

Afbeelding
Banaan
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 01 feb 2006, 15:04

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

ff een leuk onorgineel fototje:P

gemaakt met me telefoon en me 203mm dobson, zoals je ziet een de schaduw is deze foto al een paar dagen oud. kan iemand me trouwens vertellen waarom ik betere resultaten krijg met me telefoon dan met mijn 500euro canon?

Afbeelding
Gebruikersavatar
skyguy
Artikelen: 0
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 21 sep 2005, 12:58

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

En hierbij danmaar mijn allereerste astrofoto met mijn nieuwe telescoop. Is ook mijn eerste 'serieuze' (ahum) foto van een dso. Het is niet veel maar ik ben er wel blij mee :) . Ik heb wel nog veel te leren qua bewerken!

Gemaakt met een 200mm f5 newton op een aangepaste heq-5. Heb 12 subs gebruikt van 30 seconde per.

Afbeelding
Banaan
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 01 feb 2006, 15:04

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

tis een mooie foto, maarre wat is et ? :)

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Gebruikersavatar
skyguy
Artikelen: 0
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 21 sep 2005, 12:58

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Het is m31. Het Andromeda-stelsel.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Sterrenkijken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!