Echter zie ik het meer als een onderdeel van de hetze tegen moslims en omgekeerd.
Niks hetze, gewoon lange tenen, dat heeft Rudi Carell in 1987 al meegemaakt. Voor een cartoon of een historische kritiek liggen christenen allang niet meer wakker.
Moderator: Rhiannon
Echter zie ik het meer als een onderdeel van de hetze tegen moslims en omgekeerd.
Laat ik het dan anders zeggen:collegavanerik schreef:Niks hetze, gewoon lange tenen, dat heeft Rudi Carell in 1987 al meegemaakt. Voor een cartoon of een historische kritiek liggen christenen allang niet meer wakker.PNCO schreef:
Ik zie dit heel anders, maar goed. Jij hebt met de geschiedenisboeken in de hand zeker gelijk. Er is en zal altijd geweld zijn, zeker als elk stukje optimisme genadeloos door de scepticus de grond in wordt geboord. Maar wees niet bang, ik zal blijven doorgaan - totdat jij of ik gelijk krijgt..Vanaf het begin van de geschiedenis slaan mensen elkaar de hersens in: homo homini lupus. Die drang hebben religies van vrede niet kunnen keren en ook de wereldverbeteraars van het eerste uur bijten al tienduizenden jaren in het stof. Elke psychiater kan je vertellen dat er geen medicijn bestaat tegen de mens zelf. Ja, in theorie en wat blijkt: die werkt niet. Ook Bhagwan en zijn commune van vrede viel ten prooi aan hebzucht en interne verdachtmakingen.
Wij zijn hier op aarde om te leren. Of je dat op de normale of de harde manier wilt doen is aan ieder van ons. Ik heb gekozen voor zelfonderzoek. Ik heb geweld afgezworen, omdat ik de 'fouten' bij een ander als fouten van mezelf heb leren zien. Alles is slechts een spiegel en nou kun jij misschien helemaal niets met dit soort 'gezweef' en dat is misschien wel aan mijn beredenatie te danken.En nu kom jij aan met: jongens, we moet praten en niet vechten. Echt, dan hebben we een betere wereld. Ja, PNCO, als de miljonairs in het Gooi hun bankrekening plunderen en met een kruiwagen naar achterstandswijken rijden, gaat het wellicht ook beter in Nederland als het men het heeft over de verschillen tussen rijk en arm.
Jij vraagt van mij in principe het op te zoeken. Ooit bij de mogelijkheid stil gestaan dat je er ook boven kunt staan? Dat ik vanaf mijn roze wolkje heus wel kan nadenken over de wereld en waarom deze niet perfect is? Dat ik heus wel snap dat ik niet perfect ben en ook niet hoef te menen de wereld te kunnen veranderen. Ik kan echter wel mijzelf veranderen en dat noem ik realiteitszin. Ik groei door naar mijzelf te kijken; ik heb de buitenwereld daar niet bij nodig.Heb jij nog meer goede adviezen die van enige realiteit getuigen of blijf jij op een roze wolk hangen tot het moment dat jijzelf van je mobieltje wordt beroofd? Vraag je dan om een dialoog met je overvallers, zet je het op een lopen of raak je hevig teleurgesteld in de maatschappij? Dat laatste was je kennelijk al, nu de oplossing nog. Die oplossing is heel simpel. Wapen je met realiteitszin. Dat scheelt in ieder geval een hoop postings waar werkelijk niemand iets voor koopt.
Waarmee die moslims zelf het bewijs leveren dat de paus gelijk had.DePurpereWolf schreef:oorzaak:
Paus 'indirect' beticht de islam van geweld.
....................
Gevolg:
Kerken worden door moslims in brand gestoken. Geweld tegen christenen laait op.
get real