anyway, mn opa en oma waren verstandiger dan dat
Moderator: Rhiannon
Als Curious blijft weigeren om de gehele rede te begrijpen en zinnen in de context niet te willen plaatsen, begint hij te lijken op Omar al- Bakri,
Ja, dat had je inderdaad verkeerd gelezen.Immers uit de hele rede blijkt dat het Christendom voortdurend de fout is ingegaan, of lees ik het verkeerd?
Anders zijn we kwaadwillend.Als men de link tussen de toespraak van de vorige paus en de rede door de huidige paus uitgesproken voor RK theologen niet wil zien, lijkt mij dat enigszins oneerlijk, zo niet kwaadwillend.
Ohja? Wat leuk! En ik ben niet eens theoloog!Dat is nou theologische logica
Ik denk toch aan een heel groot misverstand, Monnik. Allereerst heb je kunnen lezen dat ik mij verbaasde over mijzelf ooit nog eens een paus te zullen verdedigen als Anti papist en het Rooms Katholicisme verdedigen dat heb ik nooit gedaan, ik heb daar itt C. die zegt katholiek te zijn helemaal niets mee, behalve dan, dat mijn voorouders Bonifatius hebben vermoord....kan me de cynische houding van Curious in dat opzicht levendig voorstellen. Het zou je tot eer strekken De grijze muis als je zijn opmerkingen in je zak zou steken als verdediger in dit topic van de handelingen van de Paus en het Rooms-Katholicisme en de vredelievendheid zou betonen in woordelijke daden die je ook betoont in woordelijke woorden. Curious is teleurgesteld, en daar heeft hij het recht op.
Waar heb ik al die dingen gezegd? Nergens! Ik heb slechts verwezen naar een befaamde toespraak uit maart 2000 waarin JP2 excuses voor allerhande misdaden aanbood en een van 1998, waarin hij zich verontschuldigde over het slappe gedrag van geloofsgeoten ten tijde van de Shoa, beide toespraken waren uiteraard bij zijn toehoorders bekend.Oh we moeten niet alleen deze toespraak doorgronden, nee niet alleen alle eerdere toespraken van deze paus. Ook de toespraken van de vorige pausen
Zucht..., de paus refereerde niet aan de tekst van zijn voorganger, ik stelde ergens dat hij deze beter in zijn rede had kunnen noemen en ben het geheel met Menheffrin eens dat hij enkele woorden had kunnen weglaten uit het citaat, omdat deze niet nodig waren voor het geheel, ook dat schreef ik. Maar kennelijk zocht hij de confrontatie, een andere manier van doen dan zijn diplomatieke voorganger. In Regensburg kende men de inhoud van de JP2 speech neem ik toch aan. Ook de diverse moslim leiders kenden die speech van JP2 uit maart 2000, dat durf ik toch echt wel te beweren, de bewuste speech, die veel opzien baarde en waarin hij namens Rome excuses aanbiedt voor allerhande misdaden en wandaden, waarvan ik er enkele noemde door de RKkerk begaan. Dit niet meewegen of zeggen dat men het niet weet zou men zelfs kwaadwillig kunnen noemen, dat bedoelde ik. We weten toch allemaal wat er gebeurd is, schreef ik, dat is hetzelfde als zeggen dat Rome boter op het hoofd heeft, maar nogmaals daar heeft JP2 excuus voor aangeboden, een hele stap voor zo'n logge organisatie en de gedoodden hebben er natuurlijk niets meer aan. Het is een gebaar, maar wel van groot belang. Overigens mag de paus het RK het beste geloof vinden, hij is immers paus van die club. Iets uit de context rukken van een speech van een ander , terwijl bovendien duidelijk blijkt dat alleen op een stukje van NU.nl is afgegaan en tevens een belangrijke uitspraak van Jezus volledig uit zijn verband rukken, en zo er een geheel andere betekenis aan geven daar kan ik weinig begrip voor opbrengen, van een schoffering van mijn kant is geen sprake.Adpruys schreef:Aangezien de paus niet verwees naar die toespraak van JP2 kan niemand weten dat hij daaraan refereert. En waarom alleen die toespraak? dan kunnen het ook andere toespraken zijn. Er dan ook nog bijzetten dat degenen die de woorden van JP2 niet meewegen kwaadwillig zijn. Dat is toch drogredeneren (oftewel theologische logica).
Nee, jouw posts, zeker die tot ik en Meheffrin samenvattingen plaatsten van de redevoering, getuigen niet van veel begrip van de onderhavige tekst. Daarom irriteerde jouw schoffering van Curious mij. Zijn/haar punt dat de paus boter op zijn hoofd heeft mag gemaakt worden al doet Currious het opdringerig door drie maal dezelfde tekst te plaatsen.
En terecht!(*) B. was een bekrompen pennenlikker en ******, die briefjes naar de paus schreef of een doop wel geldig was als de priester een woord fout had uitgesproken. Vreselijke man. Jammer van die bijbel; zou nu miljoenen waard zijn geweest.Allereerst heb je kunnen lezen dat ik mij verbaasde over mijzelf ooit nog eens een paus te zullen verdedigen als Anti papist en het Rooms Katholicisme verdedigen dat heb ik nooit gedaan, ik heb daar itt C. die zegt katholiek te zijn helemaal niets mee, behalve dan, dat mijn voorouders Bonifatius hebben vermoord.
bronVraag: Als der Pontifex vor genau einer Woche seine Vorlesung an der Universität Regensburg gehalten hat - hätten Sie da schon mit solch empörten Reaktionen gerechnet?
Suliman: Überhaupt nicht. Angekündigt war ja ein Vortrag zum Thema "Glaube und Vernunft". Das stieß bei den meisten Medien nur auf mäßiges Interesse. Leider hat eine französische Nachrichtenagentur nach dem Vortrag eine missverständliche Meldung herausgegeben, aus der nicht klar hervorging, was die Worte des Papstes waren und welche Sätze er lediglich zitiert hat. Diese Meldung wurde auch ins Arabische übersetzt und hat dann natürlich schnell die Runde gemacht.
Waarom zo wantrouwend tegenover juist die krant?.....de Corriere della sera Deze Italiaanse krant heeft mogelijk wel wat op zijn kerfstok.