Puzzel Puzzels
de grijze muis
Artikelen: 0

Re: De paus en de moslims

Het waren de Fransen.  
[rr]

Mooi speurwerk, Veertje! Hun wijn vind ik jaarlijks minder lekker en nou dit.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Monnik

Oke, de grijze muis, als ik het artikel er bij pak op

Il Papa: «La guerra santa è contro Dio», dan verdwijnt mijn eerste indruk van alleen de eerste zinnen dat het een sensatiebelust artikel is. Het is wel opvallend vind ik dat men hier over de fundamentalistische Islam begint, terwijl ik in de voordracht van de Paus alleen over de Islam heb gelezen. Ze geven er wat dat betreft wel een hele eigen draai aan waarbij ze als het ware voor gematigde Moslims de angel zelf uit de voordracht halen. Het wordt steeds boeiender.
Je hebt waarschijnlijk een ander referentiekader dan deze schrijver: onfeilbare feilbaarheid
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Monnik

Het lijkt toch niet het artikel van AFP geweest te zijn, als je dit beginstukje ziet:

Pope criticises Islamic extremism in Germany visit

Zelfde toonzetting richting extremistische Islam trouwens, maar dat heeft ook te maken met zijn toespraak eerder die dag denk ik:

Pope urges faithful to stand up for beliefs against 'fanaticism'

Maar welk Frans persbureau zouden ze nu wel bedoeld hebben, die de boel verdraaid hebben?
Je hebt waarschijnlijk een ander referentiekader dan deze schrijver: onfeilbare feilbaarheid
collegavanerik

het wordt eng [rr]

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_u...p/artnr/116456/
donderdag 21 september 2006 21:00  

Geestelijken uit Pakistan eisen aftreden paus  

(Novum/AP) - Ongeveer duizend moslimgeestelijken en -geleerden hebben donderdag in het Pakistaanse Lahore het aftreden geëist van paus Benedictus XVI vanwege diens 'beledigende opmerkingen' over de islam. De geestelijken waarschuwen het Westen voor ernstige gevolgen als het zijn houding tegenover de islam niet verandert.

Benedictus dient onmiddellijk uit zijn ambt te worden gezet voor het 'aanzetten tot oorlog en vijandigheid tussen verschillende godsdiensten', aldus de aanwezigen aan het slot van een eendaagse bijeenkomst. Ze verklaarden dat de paus en alle ongelovigen zich dienen te realiseren dat geen enkele moslim een belediging van de profeet kan toestaan.  

De geestelijken zeggen dat de paus weliswaar tegemoet is gekomen aan critici, maar weigert de geëiste persoonlijke excuses te maken. 'De paus heeft noch zijn fout erkend, noch zijn excuses voor zijn woorden aangeboden.'  

De paus heeft gezegd dat de door hem geciteerde tekst niet zijn persoonlijke mening is. Ook zegt hij het te betreuren dat zoveel commotie over zijn woorden is ontstaan en heeft hij daarover 'diepe spijt' betuigd.  

De ontmoeting was georganiseerd door de radicale islamitische Jamaat al-Dawat.  

Publicatiedatum: 21 september 2006  

Bron: Novum

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Johan2

Het waren de Fransen.  
[rr]

Mooi speurwerk, Veertje! Hun wijn vind ik jaarlijks minder lekker en nou dit.
Inderdaad (tenminste, dat eerste; voor een oordeel over het 2de drink ik te weinig). Bedankt, dat wilde ik weten.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!