Puzzel Puzzels
Rammelslakje
Artikelen: 0

Re: de mens in de toekomst

aliens zijn tijdreizigers ?
Interessante kwestie, zeker niet uitgesloten :)

By the way, ik vind de archumenten van de topicstarter goed. Maar waarom bronnen? Hij of zij heeft toch overal genoeg informatie gegeven? Niet alles heeft bronnen nodig als er duidelijke archumenten bij staan :)

Ik zie wel wat in deze theorie :)

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

KriKKe

iedereen kent wellicht de evolutietheorie van Darwin. Hij ontdekte dat dieren zich aanpassen aan hun omgeving waarin ze leven en dat daardoor variatie ontstond in de verschillende diersoorten... dit vermeld ik even omdat dit de aanleiding was voor mijn evolutietheorie m.b.t. de MENS. Ik was namelijk aan het breindenken over hoe de mens er in de toekomst uit zou zien. Ik kwam op het volgende besluit: de mens gaat evolueren tot een ALIEN.
Ik merk wel een belangrijke fout op hier... de evolutietheorie zegt zeker niet in dat dieren zich aanpassen aan hun omgeving!

Het is door een "fout" in de genen bij de voortplanting van de soort dat er dieren ontstaan met iets andere kenmerken, stel nu ... het klimaat wijzigt en de temperatuur van de oceanen stijgt. We veronderstellen dat er door een "fout" in de genen een vissoort is ontstaan die beter bestand is tegen warmer water. Deze zal dan een grotere overlevingskans hebben dan de vis waaruit deze soort is ontstaan en zo zal deze soort kunnen verderleven. Natuurlijk lijkt het wel alsof deze soort is aangepast aan de omgeving, maar uiteindelijk zal dit niet automatisch gebeuren maar door een "fout" in de genen. Er zullen dan ook diersoorten ontstaan door die fouten die minder bestand zijn tegen de klimaatomstandigheden, maar deze zullen dan waarschijnlijk uitsterve.

Echter een belangrijke opmerking is dat dit volledig anders ligt als bij de mens. Het lijkt cru maar wij houden wel de slechte genen in onze soort, wat bij andere diersoorten niet het geval is. Nu heb ik zelf ook wel nog een vraag eigenlijk... Het is inderdaad zo dat het voorhoofd groter wordt van de mens, dit was ook de reden dat zeer veel kinderen tegenwoordig een beugel moeten dragen, ik heb eens een documentaire gezien waar ze dan ook nagaan hoe de homo "futuris" ( opvolger van homo sapiens sapiens ) eruit zal zien. Nu vraag ik mij wel af hoe dit past in de evolutietheorie als aanpassingen enkel gebeuren op fouten in de genen ... het kan toch niet dat deze fout bij iedereen voorkomt?[/quote]
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rammelslakje

Ik wou nog even terug komen op de evolutie van het oog. Ik denk dat de ogen dezelfde grootte behouden. Het gaat ook om de lichtinval, we zien niet meer d.m.v. grotere ogen naar mijn idee.
Spitfire28

Echter een belangrijke opmerking is dat dit volledig anders ligt als bij de mens. Het lijkt cru maar wij houden wel de slechte genen in onze soort, wat bij andere diersoorten niet het geval is. Nu heb ik zelf ook wel nog een vraag eigenlijk... ?

zie mijn post ...
(sandra)

het lijkt mij veel logischer dat de mens langer zal worden, want het is gewoon een feit dat we steeds langer worden ( kijk naar karel de grote, dat was in die tijd een lange man maar zal nu waarschijnlijk niet meer opvallen) en we zullen langer leven. maar dit zijn denk ik dingen voor op korte termijn, maar wat hierboven word beschreven ( grote ogen lange armen enzovoorts) is natuurlijk mogelijk... maar het langer en ouder worden lijkt mij op korte termijn realistischer
denken is een hobby... en leuke hobby
Kjell

sterker nog zodra we met genetica enzo experimenteren hoeven we niet dood te gaan, voedingsstoffen die celdeling tegenhouden, lichaamsreinigingen rechtstreeks door de aders, perfect gebalanceerde stof opname, nicotine curen om de hersenen te herstellen endergelijke :)

de mogelijkheden zijn oneindig zolang er tijd is.
MoTaSyKi

Maarruh, als we eruit gaan zien als aliens. Dan ga ik er ook vanuit dat de manier van geboren worden ook veranderd is. Daar de bekken dan smaller worden, maar toch de hoofden groter....

Krijg je dan niet een soort termietenheuvel vol met larven (alienbaby's)?

Trouwens, zijn er dan wel mannen en vrouwen, of zijn die alien sapiens geslachtloos..

Op zich wel een interessante theorie om op voort te borduren als je tijd teveel hebt..
popin

ooh toch iemand die in deze theorie enige waarheid kan ontdekken dankjewel rammelslakje. Je hebt mss wel gelijk met die ogen dat ze dezelfde grootte gaan behouden.

Mmm moet wel eerlijk toegeven dat niemand eigenlijk er echt achter kan komen hoe het verder zou gaan met de menselijke evolutie. Maar ik ben er zeker van dat we wel een verandering zullen meemaken en dat we binnen een aantal honderden eeuwen er toch anders zullen zien.

:)
fer

Het kan natuurlijk ook gaan als in "de tijdmachine" van H.G. Wells
Assassinator

dat de mens zich afsplitst? dit vind ik niet onmogelijk aangezien verschillende groepen mensen in gebieden wonen met grote verschillen. homo sapiens sapiens bestaat ook pas ongeveer 30.000 jaar, dat is niks op de evolutionaire schaal. ik kan met wel voorstellen dat het europese ras over nog eens 30.000 jaar niet meer kan voortplanten met het negroïde of aziatische ras. dit zie je wel vaker in de natuur (de vissoort die werd gescheiden zodat er 2 populaties ontstonden en toen ze weer bij elkaar kwamen konden ze niet meeronder elkaar voortplanten)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
WendyTje

ik kan met wel voorstellen dat het europese ras over nog eens 30.000 jaar niet meer kan voortplanten met het negroïde of aziatische ras.  
Lijkt me niet zo heel waarschijnlijk. De hele wereld word overal steeds multicultureler, er is juist steeds meer inmenging van "rassen" (als je dat zo mag noemen) dus volgens mij krijg je uiteindelijk 1 grote mengelmoes, in plaats van echt afgescheiden takken. En verlies je juist de verschillen tussen blonde europeanen/aziaten/afrikanen etc etc. Misschien alleen met een stam die al 10.000 jaar en over 10.000 jaar nog steeds alleen en ver weg in de rimboes leeft (als die er dan nog zijn) misschien leven die wellicht afgesloten genoeg om dat te laten gebeuren, maar anders denk ik toch niet.
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one
Spitfire28

Assassinator schreef: ik kan met wel voorstellen dat het europese ras over nog eens 30.000 jaar niet meer kan voortplanten met het negroïde of aziatische ras.  
Lijkt me niet zo heel waarschijnlijk. De hele wereld word overal steeds multicultureler, er is juist steeds meer inmenging van "rassen" (als je dat zo mag noemen) dus volgens mij krijg je uiteindelijk 1 grote mengelmoes, in plaats van echt afgescheiden takken. En verlies je juist de verschillen tussen blonde europeanen/aziaten/afrikanen etc etc. Misschien alleen met een stam die al 10.000 jaar en over 10.000 jaar nog steeds alleen en ver weg in de rimboes leeft (als die er dan nog zijn) misschien leven die wellicht afgesloten genoeg om dat te laten gebeuren, maar anders denk ik toch niet.

inderdaad, een hypothese is dat er binnen duizenden jaren geen verschillen in huidskleur (+ andere typische lichamelijke kenmerken) meer zal zijn
fer

De mensheid zal dan wel op een wat donkerder getinte aziaat lijken want de meerderheid van de wereldbevolking is chinees of indier.
Assassinator

hmm, ja dat is natuurlijk ook zo Wendytje. als die inmenging er juist niet zou zijn dan zou die verdere afsplitsing wel zijn door gegaan, ik ben benieuw hoe de verschillende soorten er dan uit zouden zien :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

MacHans

Ik denk dat we de evolutie in eigen hand gaan nemen, we zijn nu al in staat dieren en planten genetisch te modificeren. Het is gewoon nog even afwachten voordat we écht goed worden in genetische manipulatie, en we ook onszelf kunnen/durven aan te passen.

Ik zeg niet dat iedereen zichzelf ineens gaat manipuleren, maar ik denk dat (tegen de tijd dat het mogelijk is) als mensen de keuze krijgen hun kind net iets slimmer te maken, of alle erfelijke aandoeningen uit te sluiten, sommigen het wel zullen doen. En zodra je een generatie hebt met genetisch gemanipuleerde mensen, zal men er ook meer open voor staan, helemaal als je bedenkt dat sommige mensen zélf genetisch gemanipuleerd zijn, zij zullen er geen bezwaar tegen hebben om hun kinderen ook genetisch te verbeteren.

Uiteindelijk hoor je er als 'puur' mens niet meer bij, omdat iedereen de mogelijkheid krijgt zijn IQ te verhogen, zijn lichaam te verbeteren. Die perfecte mensen zullen zich het meest voortplanten en het succesvolst zijn.

Vooral het IQ vind ik het belangrijkst, als mensen zichzelf slimmer kunnen maken, kunnen die slimmere mensen zichzelf nóg slimmer maken (omdat ze zo slim zijn), een soort kettingreactie.

En wie weet waar mensen met een IQ van 100.000? Toe instaat zijn.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!