Elke school in Nederland is verplicht om zich aan de onderwijstijdenwet te houden. Dit is al jaren het geval, maar... bijna geen enkele school in Nederland houdt zich hieraan. Sindskort heeft de minister naar elke middelbare school in Nederland een brief gestuurd met de opdracht om aan de onderwijstijdenwet te voldoen. Die bepaald dat een onderbouwklas (VMBO, HAVO, VWO) 1040 klokuren per schooljaar les moet krijgen, een bovenbouwklas 1000 klokuren en een examenklas (T4, H5, V6) 700 klokuren.
Onze minister wil nu dat er per direct genoeg les wordt gegeven (waarschijnlijk omdat er verkiezingen aankomen). De onderwijsinspectie is sindsdien willekeurig scholen in Nederland binnen aan het vallen om te controleren of de onderwijstijdenwet wordt nageleefd.
Nu is mijn vraag: wat gebeurt er op jouw school?
Ik zou graag hebben dat jullie stemmen in de poll en ook in dit topic vertellen wat er op jullie school gebeurd om aan deze norm te voldoen.
[edit door Miels: ik heb "zeer belangrijk" uit de topictitel verwijderd: iedereen vindt nl zijn/haar eigen vraag erg belangrijk, dus als we daaraan gaan beginnen...]
Puzzels