iedereen kent wellicht de evolutietheorie van Darwin. Hij ontdekte dat dieren zich aanpassen aan hun omgeving waarin ze leven en dat daardoor variatie ontstond in de verschillende diersoorten... dit vermeld ik even omdat dit de aanleiding was voor mijn evolutietheorie m.b.t. de MENS. Ik was namelijk aan het breindenken over hoe de mens er in de toekomst uit zou zien. Ik kwam op het volgende besluit: de mens gaat evolueren tot een ALIEN.
Ik merk wel een belangrijke fout op hier... de evolutietheorie zegt zeker niet in dat dieren zich aanpassen aan hun omgeving!
Het is door een "fout" in de genen bij de voortplanting van de soort dat er dieren ontstaan met iets andere kenmerken, stel nu ... het klimaat wijzigt en de temperatuur van de oceanen stijgt. We veronderstellen dat er door een "fout" in de genen een vissoort is ontstaan die beter bestand is tegen warmer water. Deze zal dan een grotere overlevingskans hebben dan de vis waaruit deze soort is ontstaan en zo zal deze soort kunnen verderleven. Natuurlijk lijkt het wel alsof deze soort is aangepast aan de omgeving, maar uiteindelijk zal dit niet automatisch gebeuren maar door een "fout" in de genen. Er zullen dan ook diersoorten ontstaan door die fouten die minder bestand zijn tegen de klimaatomstandigheden, maar deze zullen dan waarschijnlijk uitsterve.
Echter een belangrijke opmerking is dat dit volledig anders ligt als bij de mens. Het lijkt cru maar wij houden wel de slechte genen in onze soort, wat bij andere diersoorten niet het geval is. Nu heb ik zelf ook wel nog een vraag eigenlijk... Het is inderdaad zo dat het voorhoofd groter wordt van de mens, dit was ook de reden dat zeer veel kinderen tegenwoordig een beugel moeten dragen, ik heb eens een documentaire gezien waar ze dan ook nagaan hoe de homo "futuris" ( opvolger van homo sapiens sapiens ) eruit zal zien. Nu vraag ik mij wel af hoe dit past in de evolutietheorie als aanpassingen enkel gebeuren op fouten in de genen ... het kan toch niet dat deze fout bij iedereen voorkomt?[/quote]