Zucht...
Ten eerste voel ik me enigzins beledigd door de zin: "Maar goed, je wijst mij er nu op dat het niet gepast is om iemands handicap (lees: jouw handicap) te gebruiken".
Ten tweede denk ik dat het beter is als je niet zo snel je conclussies trekt en eens wat meer respect toont voor wat een ander heeft te zeggen. Ik zie je als iemand die graag de waarheid wil weten en als deze niet voor de hand ligt er zelf maar een gemaakt moet worden.
Ten derde klopt mijn verhaal over 'de twijfelende dominee' helemaal. Zoals ik zei heeft een dominee al zijn twijfels vernietigd omdat hij er studie naar heeft gedaan. Twijfel je dus als dominee, heb je nog niet genoeg verdiept in wat je gelooft. Dat is niet per definitie slecht, maar als jij de twijfels van anderen wil wegnemen (wat volgens mij dominee behoord te doen), moet je niet zelf nog twijfelen aan van alles en nog wat. Dát lijkt míj nou een logische conclussie.
Ten laatste ben ik het volledig met je eens over je laatste zin: "veel wint degene die bij het verliezen leert." Een wijze, geheel juiste uitspraak. Ik hoop dan ook dat je iets meer inzicht krijgt. Dat je iets beter nadenkt voordat je je conclussies trekt. Dat je de ander iets meer in zijn waarde laat.
Succes...
Puzzels