Puzzel Puzzels
Puta Madre
Artikelen: 0

Re: D

Ik heb meerdere malen per maand een deja vu en niet even van een klein momentje maar van meer dan 10 seconden. Krijg eerst een zoort flits (echt heel kort) en dan kan ik alles zeggen wat er gebeurd. Ik weet dat dit erg overdreven klinkt en veel op films enzo lijkt maar dit gebeurd echt. Ik weet dan pcies wat er gaat gebeuren ook al ken ik die mensen niet. Gister avond toen ik bij iemand thuis was had ik het weer. Iedereen zat precies zo en ze zeiden hetzelfde, even later kwam de vader van hem binnen (nooit eerder gezien of met hem gesproken) en ik zei iets in mijn hoofd en fractie daarnaa zei hij precies hetzelfde en ging weer weg. Dat wist ik allemaal toen het begon. Ik had geen drank op, gebruik geen drugs, of heb ergens een afwijking of whatever. Ik weet alles wat er gaat gebeuren als ik een deja vu heb.

Ik hoop dat hier mensen zijn die mij dit kunnen uitleggen. En niet raar aankijken ofzo.

En sorry dat ik de zoveelste ben die hier binnen komt vallen :)

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

QSane

Meestal duurt het geheel zo'n 10 minuten (10 heel RARE minuten moet ik zeggen) Achteraf ben ik soms een deel vergeten van wat er was gebeurd.  

Ik heb dit ook gehad. Meestal probeerde ik het te negeren, dat hoeft dus helemaal niet! Het is enkel een andere manier van beleven. Het heeft te maken met een combinatie van zuurstof en suiker in je systeem. Bijvoorbeeld. Of met een belangrijk gevoel dat je hebt, je ziet de wereld op een andere manier.

Je moet niet vergeten dat alles wat je meemaakt echt is. Alles wat je voelde was echt, niets engs of gevaarlijk want dromen zijn dat ook niet uiteindelijk. Soms droom je zeg maar overdag, als je moe bent helemaal.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Djinni

Puta Madre schreef:Ik heb meerdere malen per maand een deja vu en niet even van een klein momentje maar van meer dan 10 seconden. Krijg eerst een zoort flits (echt heel kort) en dan kan ik alles zeggen wat er gebeurd. Ik weet dat dit erg overdreven klinkt en veel op films enzo lijkt maar dit gebeurd echt. Ik weet dan pcies wat er gaat gebeuren ook al ken ik die mensen niet. Gister avond toen ik bij iemand thuis was had ik het weer. Iedereen zat precies zo en ze zeiden hetzelfde, even later kwam de vader van hem binnen (nooit eerder gezien of met hem gesproken) en ik zei iets in mijn hoofd en fractie daarnaa zei hij precies hetzelfde en ging weer weg. Dat wist ik allemaal toen het begon. Ik had geen drank op, gebruik geen drugs, of heb ergens een afwijking of whatever. Ik weet alles wat er gaat gebeuren als ik een deja vu heb.

Ik hoop dat hier mensen zijn die mij dit kunnen uitleggen. En niet raar aankijken ofzo.

En sorry dat ik de zoveelste ben die hier binnen komt vallen :)
Je hersens doen je laten geloven dat de waarnemingen tijdens een deja-vu al gebeurt zijn.

Het is dus normaal dat je denkt en voelt alsof je het al kent, terwijl het werkelijk niet zo is, zoals al eerder is uitgelegd is, is het een foutje in verwerking in de hersenen.

Maar er is een manier om de deja-vu te doorbreken of te beeindigen, maar dan moet je je erg goed concentreren en afstemmen.

Mij lukt dit meestal wel en heb eigenlijk nooit meer een deja-vu.

Wat je daarvoor moet doen is je gedachtengang veranderen door je te orienteren op een andere gevoel en intentie.

Dus je moet je eerst orienteren op je huidige bewuste staat (je slaat die status op) en dan via verbeelding jezelf bewust laten worden van een andere intentie van je gedachtes en gevoelens in die situatie (alternatieve status).

Komt eigenlijk een beetje neer op de huidige situatie te wantrouwen, immers de deja-vu is een soort illussie, en jezelf doen laten geloven dat je de macht hebt om je wil te sturen en je eigen keuzes kan maken en zo de perceptie van de situatie te beinvloeden. Je herschikt je hersenactiviteit op die manier zegmaar.
John Nash

Misschien weet Rupert Sheldrake er wel meer van.... misschien ook niet...

:)
Kjell

Anonymous schreef:een deja vu is een foutje in je hersenen.

De informatie wat via je linker oog binnen komt, wordt een fractie eerder verwerkt dan de informatie wat je rechter ook binnen komt. Daardoor lijkt het alsof je het eerder gezien hebt. Om dat dan logisch te laten lijken, krijg je het gevoel erbij dat je het een week geleden gezien hebt.

Dit foutje gaat gepaard met erg veel chemische stoffen en dat geeft het vreemde gevoel erbij.
nope dit wordt ook geweten aan een overslaging van hartslag.

ik heb dit soms ook met dingen die ik hoor of geluid dus.......
Kjell

peterA schreef:Als herinneringen opgeslagen worden gebeurd dat via een soort "memory-tracks" die van de hippocampus naar geheugengebieden in de neocortex lopen,als deze herinneringen niet vaak opgeroepen of gebruikt worden kunnen bepaalde delen van de "track" gebruikt worden voor andere herinneringen zodat het spoor niet meer compleet is.Als een restant van zo'n memory track geprikkeld wordt kan de gebeurtenis opgeroepen worden zonder dat de hypocampus er aan te pas komt,dat zou het "vreemde" gevoel geven bij een deja vue.

Ik kan me voorstellen (en dit is zuiver speculatief) dat iemand bij wie memory tracks langzaam vervagen meer deja-vues ervaart.

VG Peter
dit lijkt me heel aannemelijk, opgebouwde gedachten die je net hetzelfde later terug voelt door prikkeling.

een terugval in een eerdere gedachte, dit kan de overslaande hartslag verklaren.

beetje zoals vallen in een droom.

maar dan in je gedachten vallen van vroeger.
Kjell

Kjell schreef:
peterA schreef:Als herinneringen opgeslagen worden gebeurd dat via een soort "memory-tracks" die van de hippocampus naar geheugengebieden in de neocortex lopen,als deze herinneringen niet vaak opgeroepen of gebruikt worden kunnen bepaalde delen van de "track" gebruikt worden voor andere herinneringen zodat het spoor niet meer compleet is.Als een restant van zo'n memory track geprikkeld wordt kan de gebeurtenis opgeroepen worden zonder dat de hypocampus er aan te pas komt,dat zou het "vreemde" gevoel geven bij een deja vue.

Ik kan me voorstellen (en dit is zuiver speculatief) dat iemand bij wie memory tracks langzaam vervagen meer deja-vues ervaart.

VG Peter
dit lijkt me heel aannemelijk, opgebouwde gedachten die je net hetzelfde later terug voelt door prikkeling.

een terugval in een eerdere gedachte, dit kan de overslaande hartslag verklaren.

beetje zoals vallen in een droom.

maar dan in je gedachten vallen van vroeger.
is mn quote kapot ?
Shirley^

Ik zit nog op school,

En onze meester heeft ons over Deja Vu vertelt,

Ik wou er gelijk weer over weten omdat ik erg met geesten besig ben.

Ons werd vertelt: Een Deja Vu kan zijn dat je even op een andere wereld bent of dat je dit beeld in een ander leven hebt gezien. Wat is nou waar? Zou het gewoon toeval zijn of iets anders ??
peterA

Shirley^ schreef:Ik zit nog op school,

En onze meester heeft ons over Deja Vu vertelt,

Ik wou er gelijk weer over weten omdat ik erg met geesten besig ben.

Ons werd vertelt: Een Deja Vu kan zijn dat je even op een andere wereld bent of dat je dit beeld in een ander leven hebt gezien. Wat is nou waar? Zou het gewoon toeval zijn of iets anders ??
een theorie,

Visuele prikkels bereiken hun doel via meerdere routes,als een van die routes 'vertraging' oploopt komen de prikkels met een miniem tijdsverschil in de visuele cortex aan.

Deze vertraging zou zich voordoen in de temporale lob en het minieme tijdsverschil tussen de aankomst van prikkels vanuit verschillende routes zou de sensatie van déja vu geven.Onze hersenen hebben niet door dat het tijdsverschil miniem is.

een andere theorie gaat er van uit dat déja vu voorkomt als je iets bekends in een onbekende omgeving ziet waar je het niet verwacht. Onbewust van het bekende object heb je dan een gevoel van 'eerder meegemaakt'
huh?
Henriette

Vaak ook getriggerd door minieme signalen. Geuren schijnen nogal grote invloed te hebben.
Bonum vinum laetificat cor hominis
chakie

Als iets vele antwoorden kent is het wel dit onderwerp. Een ervan is dat onze geest als we slapen door de tijd reist........

Tijd is dan relatief omdat een menselijke vinding zou zijn.

Daarmee zou je een deja vu kunnen verklaren.

Wie weet over deze variant meer?

gr

chakie
qrnlk
Lorentziaan

Het kan ook dat hersenen verschillende toekomsten simuleren/voorspellen en dat deze simulaties soms beter zijn dan anders?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Schwartz

De hersenen simuleren niet...

Als ik in een droom naar een film op een tv zit te kijken dan zit ik niet zelf die film te maken.

Die film is gemaakt door de mensen die in die droomwereld aktief zijn.

Onze hersenen kunnen in droom-toestand wel de keuze maken wat ze zien.

In de Quantum-mechanica, visie Cramer en Many-worlds interpretation, gaan ze ervan uit dat er reeele andere werelden bestaan met andere tijden.

Alle tijden vormt het multiversum.

De hersenen zitten in het multiversum waardoor het logisch is dat ze ook de fysische quantiteiten van het systeem omvatten.

Ook je lichaam zit in het multiversum...

Jouw spirit, 'ziel', maakt uit in welke 'tijd en lichaam' je zit.

Het grondgebied van jouw spirit maakt tot wat je bent en wat je nu denkt en observeert.

Dit grondgebied past zich aan zodat je een verloop ondergaat in 'time'.

Het grondgebied wordt groter naarmate je geestelijk groeit maar wordt minder bij ouderdom en ziekten.

Uiteindelijk wordt je grondgebied miniem en ben je terug gekeert in het multiversum zonder bewuste spirit.

(het grondgebied moet men meer zien als een bol vol uitschietende kluwen van draden; je observatie-bewustzijn zit in de kern van de bol)

Als je droomt dan verkeer je op een 'andere plaats' in de bol dan in het 'centrum'.

(centrum en andere plaats zijn tussen ' geplaatst omdat dit metaforisch is)

Je kunt dromen dat je wakker wordt en gewoon gaat leven om uiteindelijk nog eens wakker te worden.

Na een tijd kun je gaan vliegen, vreemd, en hoor je een wekker afgaan....

Moeders roept: opstaan, je moet naar school.

Back in space.

Het bovenstaande, wat werkelijk kan, is geheel vanuit de visie die ik heb verklaarbaar en ook uit het scenario van het geheel eruit te halen.

Het zou kunnen met de quantum-mechanica maar dan is het geheel onleesbaar voor niet quantum fysici.

Voor meer informatie moet men de stukjes van Cramer bekijken en zoeken op internet met Quantum mechanica en Wolf.

Of Fred Alan Wolf, Sarfatti, Everett etc.

(je moet soms wel door moeilijke stukjes heen lezen)
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.
Assassinator

De hersenen simuleren niet...
maar maken wel fouten, en best makkelijk ook.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Schwartz

Ze maken fouten, klopt, maar quantum-mechanisch bezien is het wel logisch met al die neutrino's en waves.

Bij de event, een gebeurtenis op quantum nivo, zal er wel eens een event zodanig verlopen dat de logica van de schakeling ver te zoeken is.

Deze events wekken dan subpatterns op die verwerkt worden.

Gelukkig werken de hersenen niet met Microsoft want dan hadden we om de haverklap een vastloper gehad.

Reset brain. (grapje: misschien lukt dat wel met VEEL alcohol.....)

Het probleem van het geheel is dat de foutieve events een deel zijn van de reeds gedane events.

Ze wekken dus subworlds op waarin de geest gaat/kan verkeren.

Bij de som 1+1 is de toekomst bekend.

Bij (1+toeval1)+(1+toeval2)=2+toeval1+toeval2.

Als toeval1 omgekeerd is aan toeval2 dan is de toekomst niet verandert.

Indien er een afwijking is in toeval1 tegenover2 (de error) dan verandert de uitkomst en zal er een nieuwe toekomst gegenereerd worden.

Feitelijk kun je het volgende probleem voorstellen:

Je rijdt met een auto langs een reeks stoplichten.

Die stoplichten staan afgesteld op de 10 seconden tegelijkertijd.

(dus ze gaan allemaal tegelijkertijd op rood en groen)

Nu rijdt je normaal weg en moet stoppen voor rood.

Bij de volgende ga je iets later weg en je moet weer stoppen voor rood.

Bij een slakkengang kom je ook voor rood.

Deze manier betekent dat je syncroniseert met de tijd van de stoplichten.

De events: rood/groen interactie met jouw als bestuurder, zorgen ervoor dat het verkeer syncroon verloopt met de andere bestuurders die op de kruispunten staan.

Als je door een error je poot uitschiet op het gaspedaal bij groen en je gaat als een speer vooruit en je haalt daardoor het volgende stoplicht dat dan net op groen staat, dan is het event verloop anders geworden.

Alle andere bestuurders zien plots een hele snelle auto door groen voorbijschieten.

Door dat je snelheid blijft maken , door de wegvallende syncroniteit, kom je bij het volgende kruispunt aan met een noodgang.

Dit stoplicht springt op rood en je raast er doorgeen.

De bestuurder die braaf syncroon de stoplichten op zat te volgen rijdt aan en er ontstaat een collision.

De wereld verandert door deze nieuwe collision en ook door het feit dat jouw syncroniteit met de reeds bestane wereld verliest.

Dromen komen uit door die syncroniteit.

Door fouten in events vanuit het geheel, en bij een verstoring in de syncroniteit, ontstaat er een nieuwe wereld (dat wil zeggen voor jouw een nieuwe toekomst)

De kopieen van jouw die de fout niet ervaarde blijft gewoon lekker syncroon meelopen.

(de nieuwe events zenden golven uit naar het verleden en toekomst)

Deze events zijn subs in het geheel.

De bestuurder van de betreffende auto kan pas iets dromen indien de event ook echt is gebeurt.

De bestuurder in het verleden kan door het meebeleven van het event, het ongeluk, in een droom tot een besef komen bij het echte rijden.

Omdat hij herkend heeft dat hij gebeten is door een wesp in de droom zal hij bij het rijden in de syncroniteit een deja-vu ervaring kunnen opdoen.

****, wesp, ongeluk, omgeving.... De gedachte 'zoek wesp in auto' lijdt tot een reaktie van de bestuurder om de auto aan de kant te zetten.

Hij stapt uit en ziet een wesp door de deur wegvliegen.

Je moet nu snappen dat deze event de syncroniteit verstoort voor de bestuurder waardoor hij een andere wereld betreedt.

Hij bekomt nu geen ongeluk....

Dus bij twee bestuurders hebben we vele ontwikkelingen in het geheel.

De andere bestuurder vervolgt nu zijn weg, zonder het ongeluk, en komt om het leven door een vallende meteoriet precies op zijn vooruit.

Wat voor de een goed is kan voor de ander slecht zijn en andersom.

Als dromen uit komen dan heb je geleeft met syncroniteit.

Dromen die niet uitkomen stammen af van andere syncroniteiten of subwerelden.

In de syncroniteit kunnen dromen ingebakken zijn waardoor deze de syncroniteit niet beinvloeden.

Hoe kan ik als mens de syncroniteit beinvloeden?

Bepaalde gedachten?

Van een hoge toren springen?

Dromen serieus nemen?

Dromen niet serieus nemen en met een dobbelsteen gooien omtrent we wat gaan doen.

Ik laat het gewoon over me heen komen....ik zie wel waar het schip strandt.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!