Moderator: Rhiannon
ho stop....helemaal nietsmaar wat je met bidden wilt bereiken is ...
Bidden is (in de westerse traditie van Jodendom/Christendom/Islam) simpelweg een symbolische handeling. Er is niet één speciaal doel, het heeft meerdere mogelijke functies al dan niet gecombineerd.maar wat je met bidden wilt bereiken is (denk ik) altijd iets verbeteren (maakt niet uit wat
en uit welk onderzoek is dat dan gebleken? hoe is dat onderzoek gedaan? door wie? op welke variabelen is gelet??Hoe zit het dan met wetenschappelijk!!!! onderzoek waaruit is gebleken dat zieke mensen sneller genezen als ze bidden. En nog sterker dat ze ook sneller genezen als er voor hen wordt gebeden.
Je vergist je niet.Dit is toch het wetenschapsforum of vergis ik me.
Ja Wisedominion, hoe zit het daarmee?Wisedominion schreef:Hoe zit het dan met wetenschappelijk!!!! onderzoek waaruit is gebleken dat zieke mensen sneller genezen als ze bidden. En nog sterker dat ze ook sneller genezen als er voor hen wordt gebeden.
We hebben het dan over wetenschappelijk onderzoek met vergelijkbare groepen.
ik meen mij toch een onderzoek aan herstel van hartpatienten te herinneren dat patienten die wisten dat er voor hun werd gebeden er langer over deden om te herstellen.Je vergist je niet.Wisedominion schreef:Dit is toch het wetenschapsforum of vergis ik me.
Ja Wisedominion, hoe zit het daarmee?Wisedominion schreef:Hoe zit het dan met wetenschappelijk!!!! onderzoek waaruit is gebleken dat zieke mensen sneller genezen als ze bidden. En nog sterker dat ze ook sneller genezen als er voor hen wordt gebeden.
We hebben het dan over wetenschappelijk onderzoek met vergelijkbare groepen.
Prayer 'no aid to heart patients'
Praying for patients undergoing heart operations does not improve their outcomes, a US study suggests.