[Verder is het met wapenstokken op straat lopen geen oplossing voor het probleem. Je wilt toch niet in een politiestaat leven, of wel soms?
Ik zie het probleem niet. Het gros van de mensen waar de politie zou tegen moeten optreden( en dan heb ik het over criminaliteit, niet over parkeerbonnen/snelheidsboetes), lachen ze gewoon uit, hebben totaal nul respect voor onze "sterke" arm der wet. Das toch eigenlijk belachelijk? Kennelijk zijn die mensen niet gevoelig voor praten over je problemen uit je jeugd en een taakstraf van 120 uur. Nu, dan doen we het toch zodat ze WEL respect op kunnen brengen. Anders gezegd: beeing one badass ******
.
Onze economie draait op het transport van goederen. Nederland is de ingangspoort voor Europa. Je kunt niet zomaar even het transport verminderen. Verder is het zo dat in de afgelopen twintig jaar de uitstoot van schadelijke gassen drastisch is verminderd. Verder zijn auto's stukken zuiniger geworden en lopen er op dit moment onderzoekprojecten voor schone auto's (hybride, waterstofcel, electro).
Ben ik met je eens, maar ik vind dat er toch meer moet worden gedaan aan schoon vervoer van goederen. Binnenvaartschepen zijn bijvoorbeeld veel bter voor het milieu dan vrachtwagen (obvious, maar ik meld het toch)
- Irak: onmiddelijk beëindigen die onzin, of anders verplaatsen naar regio's waar het een stuk harder nodig is (zoals Darfur)
En die mensen daar in de stront laten zitten?
Nee, maar het is wel verdomd toevallig dat deze wereld nog veel meer probleemgebieden heeft waar niks aan gebeurd omdat het economisch niet interessant is....beetje hypocriet, als je het mij vraagt, alleen de mensen helpen waar je aan kan verdienen.
- Sociale fraude: de administraties van al die uitkeringsinstanties zijn hopeloos inefficient. Zoiets zou voor heel Nederland in 1 grote server passen, maar ze hebben nu miljoenen papieren dossiers verspreid over allerlei regio's. Over het gefraudeer met subsidies voor bedrijven hoor je trouwens niet veel, maar dat is nog veel erger. Als ze dan toch moeten bezuinigen... Maar ja, in plaats daarvan schuiven ze liever zo'n Kroes de EU in, en een waslijst aan kritiek van Paul van Buitenen wordt domweg genegeerd.
Paul van Buitenen wordt zeker niet genegeerd. Hij heeft er wat voor moeten doen, maar een volledig Europees kabinet heeft wel moeten aftreden. De uitkeringsinstanties zelf zijn nu ook begonnen met reorganizeren. Inmiddels zijn er ook commissies die bedrijfsfraude en kartelvorming aan het uitzoeken zijn (recent zijn de straatstenen en de bouwfraude).
Toch merk ik er nog weinig, maar ik heb me er ook niet zo in verdiept. Ik hoop dat de europolitici rechtvaardig zijn, en niet meer zo gruwelijk uit de pot snoepen.
- Landbouwbeleid: waarom in godsnaam in een stampvol land als Nederland zoveel grond verspillen aan landbouw... Afgezien van de bakken subsidie die erin moeten om het rendabel te houden, we hebben tegenwoordig toch zat industrieën die minder vierkante meter kost per euro die het oplevert?
Ik neem aan dat je nog wel wilt eten?
eerste puntje wat ik NIET met rogier eens ben, eigenlijk....maar ook niet met Bart. Het idd zo dat er veel teveel geld in de landbouw wordt gepompd, ik denk dat de mens gewoon bewust gemaakt moet worden van het feit dat het gewoon niet zo goedkoop KAN, dat een lapje vlees meer moet kosten dan wat het nu kost, datzelfde geldt voor de landbouwproducten. Dat hoeft ook niet veel te zijn, maar het is nu gewoon TE goedkoop.Dat kan je de overheid moeilijk aanrekenen, dat ligt aan ons eigen egoisme.
- Privatiseren van de verkeerde instanties: NS, energiebedrijven... het kán 't algemeen belang toch bijna niet ten goede komen om bedrijven aan dat soort algemene voorzieningen geld te laten verdienen?
Het kan wel goed gaan. TPG is hiervan het voorbeeld.
Ja, maar het is dus wel vaker fout dan goed gegaan, hebben we gemerkt.