Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

Re: asteroide 2029??

Misschien erg cru om dit te zeggen, maar misschien is het goed voor onze planeet als de mensheid verdwijnt, door een asteroïde-inslag of iets anders. De mens heeft al veel te veel ellende veroorzaakt op deze planeet. De vervuiling, al die dieren en planten die door ons zijn uitgestorven...
Aan al die mensen die zeggen dat het goed is dat we zouden uitsterven zou ik toch eens ff wat willen zeggen! Jullie zien de mens altijd als iets dat naast de natuur staat, alsof we buiten de regels vallen. Met alle respect maar dat is een hele verkeerde manier van denken. Ook wij, de mens maken deel uit van de natuur en alles wat wij met deze aarde doen maakt deel uit van de natuur. Elk levend wezen op deze aarde heeft invloed op 1 of meerdere andere levende wezens. In ons geval is dat wat meer als een ander, maar in het verleden (oertijd bvb) was dat wel even anders en moesten we alles doen om te overleven. Of wij het nu zijn of een andere soort het maakt allemaal deel uit van de natuur.

Ik wil daarmee niet zeggen dat we moeten voort doen zoals we nu bezig zijn, wat we moeten doen is onze omgeving beschermen om ook zelf te overleven. Hoe vreemd het ook mag klinken, als wij de vervuiling willen stoppen, diersoorten willen redden van uitsterven,... is dat onrechtstreeks altijd omdat we er zelf voordeel uit halen.

Als jullie dan toch willen boeten en iets willen terug doen voor de natuur(waar wij zelf deel van uitmaken). Is het dan geen mooie zaak EN onze plicht als slimste soort op Aarde om het leven op onze aarde te beschermen van een enorme natuur ramp? Of willen jullie dat de mens dood gaat samen met alle het ander leven op Aarde? Ik zie dat niet als een oplossing maar als iets hel laf!

Als die meteoriet echt richting Aarde vliegt dan moeten we alles kansen nemen om hem tegen te houden... ook dat maakt deel uit van de natuur > proberen te overleven!(thats what its all about)
richel_richel

ja. het is net astroid. Maar mooi dat wij niet van die lasers hebben op vliegtuigen enzo.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.
Souldja

Ik zou me er niet zo druk om maken. De kans dat hij ons raakt is bijzonder klein en met een een grote van 320 m is hij niet groot genoeg om het leven totaal uit te roeien. Hooguit een werelddeel :shock: .
richel_richel

ooooow, maar een werelddeel. dat zijn maar een half miljard mensen.
kyandio

wat is de stand van zaken nu ?

Wat zal er sneller zijn ? de derde wereldoorlog of da steentje ?
sjaakstar

Luka

kyandio schreef:wat is de stand van zaken nu ?  

Wat zal er sneller zijn ? de derde wereldoorlog of da steentje ?
Een beetje een rare vraag volgens mij: niemand kan (accuraat) voorspellen of er een "derde wereldoorlog" zal uitbreken en wanneer. Dat steentje zal tegen 2029 de aarde voorbijsjeezen (hopelijk!) en zou misschien rond 2034 kunnen terugkomen. Een derde wereldoorlog is volgens mij niet echt dichtbij: Amerika is enkel keet aan het schoppen in het Midden-Oosten, dat geen gecentraliseerde macht heeft, en waarschijnlijk enkel de VS zal proberen te treffen via de alombekende guerilla-techniek.

Ik vertrouw op de metingen dat de asteroïde langs ons heen zal schieten, en vermoed dat als ze een gevaar zou vormen (in 2029 of later) "de mensheid" wel een actie zou doen om ze van haar baan te doen afwijken, uiteen te doen spatten of dergelijke.
Programming today is a struggle between software engineers trying to build bigger and better idiot-proof programs, and the universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the universe is winning.
gemertp

http://www.esa.int/esaCP/SEML9B8X9DE_index_0.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Asteroid_defl...tion_strategies

Kans van vrijwel nul voor een botsing in 2029 en een kans van 1 op 43000 van een botsing in 2036. Maar ESA heeft een missie in ontwikkeling die mogelijke inslag van een astroide zou kunnen voorkomen. NASA heeft ongetwijfeld een zelfde soort missie in ontwikkeling. Tijd genoeg in ieder geval om er iets aan te doen. En een astroide van 320 meter is niet genoeg om de mensheid uit te roeien.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft
Rammelslakje

Een beetje oud topic maar dit liet me er wel even bij stil staan. Nu (een jaar later) dan het topic is gemaakt kloppen de volgende feiten nog?

* De komeet/meteoriet/astroide (ik ken deze verschillen niet zo goed) heeft een 320 meter doorsnee.

* Kans is 1 op de 26000 dat hij de aarde raakt.

De komeet die de dino's heeft uitgemoord en een hele ijstijd veroorzaakte was dus ongeveer 50 meter doorsnee. Dus bij inslag betekend dit wel een eind voor de mensheid en misschien wel voor de planeet aarde zelf.

Dus is er nog nieuwe informatie sinds 2005 ?
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.
melocco

zou het niet zo kunnen zijn, dat als ie zo dichtbij passeert dat ie dan door de krachten van de aarde gwoon rondjes om de aarde blijft draaien en dat we dan gewoon een soort van een maantje bij krijgen? 8)
I LoVe YoU HaGi !

Her Zaman, Her Yerde, En Büyük Cimbom
Gurdebeke

laten we toch de feynman lectores on physics in een heeel dikke goeden plaat graveren voor het geval dat de mensheid uitsterft en het weer geheel van nul moet beginnen 8)
tijd is een truc van de Natuur om te voorkomen dat alles op het zelfde moment gebeurt - John A. Wheeler
Phaesimbrotos

laten we toch de feynman lectores on physics in een heeel dikke goeden plaat graveren voor het geval dat de mensheid uitsterft en het weer geheel van nul moet beginnen 8)
Hmm, dat is de basis van een hoop sci-fi films/spellen. Alleen dat pakt bij de meeste verhalen niet goed uit omdat de volken die het vinden dan gebruik maken van die technologieën om de andere volken te verwoesten/overheersen. Maar dat goed of slecht uitpakken is natuurlijk subjectief. Als technologie voor gaat, zoals bij mijn gedachtengang, is het juist goed dat een beschaving een hoop technologie krijgt en kan toepassen. :wink:

Maar ja, even een hoop off-topic bullshit. [rr]
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.
OneStepForward

Ik weet niet over welk stuk ruimte puin dit topic over gaat.

Maar op 'spaceflightnow' stond het volgende:

Astronomers confirm asteroid 'KW4' is not a threat to Earth

bron
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
w_oute_r

In NG (toch?) stond ook dat er de komende eeuw geen bekende mogelijke gevaren zijn..
richel_richel

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”