Puzzel Puzzels
Spuit11
Artikelen: 0

Re: lengte foton

Antoon schreef:dat lijkt me ook een sterk verhaal.  

want het heeft potenciële energie die hij afgeeft als hij terug gaat naar zijn oudere staat door middel van een foton.  als hij eerst een foton uitzend en dan pas terug valt dan zou dat tegen het Borhmodel in gaan .  

in het 0 seconde verhaal heb ik nog minder vertrouwen, bronnen?
Als voor een foton t=0 geldt,bezit deze foton geen enkele lengte totdat de meting volgt,volgens mij.Maar ja als wederom de natuur onze 0 niet accepteerd is alles mogelijk.En kan een foton als nog dimensies hebben.Je kan ook zien dat de mens steeds in staat is laagjes energie af te schraapen,van een foton.Vreemde toestand.... :roll:

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Frankieboy

Een late reactie maar toch.... wat betreft de t = 0, er zit volgens mij wel degelijk een kloppende waarheid achter.... Tuurlijk kost het tijd om naar een andere energiewaarde te gaan.... (van de K- naar de L- schil of andersom als v.b.). De tijd die hiervoor nodig is, is zo klein, dat dit meestal als t = 0 word aangegeven. In theorie, is dit niet helemaal waar. De afstand tussen de schillen is ontzettend klein. De snelheid waarmee de elektron die afstand overbrugt is erg hoog (ik weet het niet zeker, maar volgens mij lag de snelheid redelijk dicht bij de snelheid van het licht (= 3*10 tm 8 meter per seconde)).

Mijn idee hierachter is, dat een foton dus vast een lengte heeft..... (ik ben er niet zeker van!!)

Wat betreft de trilling van een foton waar 'solar planet' het over had, hoe hoger de energie, des te hoger is de trilling van een foton. De energie-waarde, hangt vooral af of het naar de kern 'toegaat', of juist 'wegtrekt'
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Germen

Rude schreef:
solarplanet schreef:Is alle straling van elektromagnetische aard?

Kun je alle straling als verschillende golflengte uitzenden?

Zou je licht of fotonen als een elektromagnetische frequentie uit kunnen zenden,of krijg je dan te maken met zichtbaar en onzichtbaar licht? :)

Ja en nee :)

in principe heb je drie soorten straling:

alfa-straling (dat zijn radioactieve alfadeeltjes, vergelijkbaar met He4 deeltjes)

beta-straling (dat zijn ook radioactieve deeltjes, vergelijkbaar met elektronen)

Maar aangezien dit een bewegend quantumdeeltje met een lading is, kun je het wel elektromagnetisch beschrijven :)

gamma-straling (dit is een onderdeel van het electromagnetische spectrum waartoe licht ook behoort)

Licht is dus altijd een elektromagnetische frequentie.
Bij radioactief verval, verder nog (zeldzamer): neutronen, neutrino's (bij uiteenvallen van instabiele deeltjes als pionen), positronen.

En voor de gelovigen (waartoe ik niet behoor):zwaartekrachtstraling.

ps:alfadeeltjes ZIJN volledig geïoniseerde
\(^4 He\)
-kernen,bètadeeltjes ZIJN elektronen.
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”-- Steven Weinberg
Elmo

En voor de gelovigen (waartoe ik niet behoor):zwaartekrachtstraling.

Euhhh... er zijn al metingen van zwaartekrachtstraling gedaan hoor, zoek de nobelprijs natuurkunde 1993 maar eens op, of lees eens over PSR B1913+16. Al geef ik direct toe dat het wel indirect bewijs is, het is toch duidelijk in directe overeenstemming met zwaartekrachtstraling.
Never underestimate the predictability of stupidity...
Antoon

elmo, een leuk stukje, maar het roept wel vragen bij me op.

Hoe komt het nou precies dat de straling niet op de verwachtte tijd binnen komt?

ik neem aan door de zwaartekrachts straling dus, maar hoe beinvloed die de tijd van de electromagnetische straling?

is het misschien zo dat de zwaartekracht straling de ruimte waardoor de electromagnetische straling heen loopt kromt , en dat het zo langer duurt voor de electromagnetische straling om hier te komen omdat de weg "langer" is geworden.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Germen

Germen schreef:En voor de gelovigen (waartoe ik niet behoor):zwaartekrachtstraling.

Euhhh... er zijn al metingen van zwaartekrachtstraling gedaan hoor, zoek de nobelprijs natuurkunde 1993 maar eens op, of lees eens over PSR B1913+16. Al geef ik direct toe dat het wel indirect bewijs is, het is toch duidelijk in directe overeenstemming met zwaartekrachtstraling.
Sorry. Er is sprake van continu energieverlies. Er is nog steeds geen sprake van waargenomen gravitons.
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”-- Steven Weinberg

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Kwantummechanica en vastestoffysica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!