ik vroeg me af..
waarom slaan mensen soms door.
waardoor komen ze tot een punt dat ze niet meer helder kunnen functioneren en de draad kwijtraken.
zit dit in ieder mens of is dit een zwakte van een bepaald persoon.
Moderator: Rhiannon
uw vraagstelling is te algemeen, terwijl het fenomeen op zich heel specifiek is en afhankelijk van vele factorensuus schreef:ik vroeg me af..
waarom slaan mensen soms door.
waardoor komen ze tot een punt dat ze niet meer helder kunnen functioneren en de draad kwijtraken.
zit dit in ieder mens of is dit een zwakte van een bepaald persoon.
Assertiviteit is juist om doorslaan te voorkomen. Doorslaan is NIET gezond. Voordat iemand doorslaat gaat er heel wat stress aan vooraf. Wat bedoel je met: "soms moet het wel"? Doorslaan moet niet.dewanand schreef:doorslaan is juist een heel gezonde manier om te overleven. Ik heb veel vechtpartijen meegemaakt doordat ik doordraaide. Soms moet het wel. is assertief gedrag om mee te tellen in een wereld vol lange witte barbaren. Lange mensen discrimineren korte mensen en daarom moet je als korte man soms een wapen pakken of hun flink op hun kop geven. Is allemaal overlevingsstrategie in de barbaarse wereld.
dewanand