Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Alvast bedankt, Stekelzak.
Moderator: physicalattraction
Heb me er niet in verdiept, maar lijkt me in tegenstrijd met waargenomen feiten.wat denken jullie forumganger eigenlijk van VSL?
Dat is dit.Wat is VSL?
Klopt niet geheel.
Zelf had ik altijd begrepen dat de constante snelheid van licht 300.000 kilometer/s was. Dat word even in de war gegooit wat ik nu hier gelezen heb.Ik zat gisteren naarn een documentaire te kijken van de BBC, waarin ze zeiden dat licht je altijd even snel voorbij komt, ongeacht je eigen snelheid. Dus als je zelf met de halve snelheid van het licht gaat, je het licht toch op volle snelheid voorbij ziet komen.
Wanneer je zegt dat je 150.000 km/s gaat dat is dat ten opzichte van iets, bijvoorbeeld de aarde. Iemand op aarde ziet jou snelheid als 150.00 km, en die van het licht als 300.000 km/s. Jij ziet de aarde met 150.000 km/s van je verwijderen, en meet als lichtsnelheid 300.000 km/s.Het eerste wat ik me voorstel wat er hier boven geschreven is (dat van de BBC) dus als je met 150.000 kilometer/s in 1 richting zou verplaatsen dat licht je alsnog met 300.000 kilometer/s inhaalt. Dus dat licht opdat moment 450.000 kilometer/s reist.
Of haalt licht je opdat moment in met 150.000 km/s?
Dat is niet zo vreemd. Dit komt omdat je hier geen enkele ervaring mee hebt in je dagelijks leven. Waarschijnlijk kun je je de volgende twee dingen wel voorstellen:Ik probeer dit voortestellen maar lukt niet echt.