de laatste post gingen duidelijk over resultaten behaald met een telescoop en niet over de aanschaf.Het zou ontopic zijn als we alleen over bressers en bynolts zouden praten .
gelieve dus ontopic te blijven!!
Moderators: jkien, Michel Uphoff
de laatste post gingen duidelijk over resultaten behaald met een telescoop en niet over de aanschaf.Het zou ontopic zijn als we alleen over bressers en bynolts zouden praten .
Hij ziet er naar mijn mening wel degelijk uit, ook het merk lijkt me wel ok (Op de site van Meade kon ik deze telescoop trouwens niet vinden(?)). Kan iemand mij vertellen wat ik van de kwaliteit van deze telescoop kan verwachten? Kan ik bijvoorbeeld de maan en andere planeten er goed mee bekijken? Of heeft iemand ervaring met deze telescoop?MEADE VISOMAR TELESCOOP 60-700 (prijs 65 euro)
De Visiomar telescoop is ideaal voor beginners, volledig uitgerust met talloze accessoires. Met een max. 262-voudige vergroting kunt u ook maankraters gedetailleerd bekijken. De telescoop beschikt over een aluminium statief, een lenzendoos en een zoektelescoop. Het boek "Einführung in die Astronomie" (Duitstalig) verklaart op heldere wijze het interessante thema astronomie. Dit alles wordt geleverd in een solide transportkoffer.
Technische spec.: Lenstelescoop met objectief van 60 mm Ø en brandpuntsafstand van 700 mm. Azimutale montage en fijne hoogte-afstelling. Max. vergroting 262-voudig.
Omvang levering: 3 oculairs - H-20 / H-12,5 en SR-4 mm -, een Zenit-prisma voor aardse observaties, een maanfilter, een kompas en een 1½-voudige omkeerlens.