Moderator: Rhiannon
Je bent erg vaag. Wat is de doelstelling van dit topic? Heb je er zelf al over nagedacht? Wat noem je goed en wat noem je slecht? Vanuit welk moment noem je "nature"? als zijnde aap, als zijnde moderne mens, anders?Neve schreef:Is de mens van nature goed of slecht? Wat denken jullie?
![]()
Als de mens = mens, waarom zou men dan andere mensen het recht op mens-zijn belemmeren door bijv. oorlog te voeren of hun religie achterlijk te noemen?anyway: de mens is niet goed, de mens is ook niet slecht. de mens is mens![]()
Sorry, zal even wat verduidelijking geven.Ger schreef:Je bent erg vaag. Wat is de doelstelling van dit topic? Heb je er zelf al over nagedacht? Wat noem je goed en wat noem je slecht? Vanuit welk moment noem je "nature"? als zijnde aap, als zijnde moderne mens, anders?
Als je dit niet aangeeft, is dit net zo'n zinnig topic als vragen of de lezers het op dit moment warm of koud hebben.
Er bestaan anders al heel wat discussies over het absoluut goede/kwade.van nature bestaat goed en slecht niet![]()
En daarom is er dus geen absoluut goed of slechtEr bestaan anders al heel wat discussies over het absoluut goede/kwade.