http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...ederland+belgie
Nederland en België hebben we hier eens qua onderwijs zitten vergelijken....
Yahoo! Niet echt iets om trots op te zijn, maar ik sta eindelijk ergens bovenaan. [rr]Jan van de Velde schreef:Nieuwe tussenstand:
Isaac Newton....1.... 1 G
Rammelslakje ..2.... 3vmbo-T
Ascension.........3.... 4vmbo-T
![]()
Foutje. VMBO = voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs, je zet namelijk niets voort maar bereid je voor op het mbo (middelbaar beroepsonderwijs).Ruben Kwast schreef:Ik wel! Maar als je ooit ergens niet uitkomt is er altijd wel iemand die je binnen een uur het fijntjes heeft uitgelegt. (das natuurlijk voor sir Newton)
WO = Wetenschappelijk Onderwijs
HBO = Hoger Beroeps Onderwijs
VWO = Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs
HAVO = ???
VMBO = Voortgezet Middelbaar Beroeps Onderwijs
Volgens mij heet het allemaal zo... Het is in ieder geval de goede volgorde. WO en HBO volg je dus niet meer op de middelbare school.
1 Gymnasium is hoger dan 3 VMBO als je het op een realistische manier bekijktIsaac Newton schreef:Yahoo! Niet echt iets om trots op te zijn, maar ik sta eindelijk ergens bovenaan. [rr]Jan van de Velde schreef:Nieuwe tussenstand:
Isaac Newton....1.... 1 G
Rammelslakje ..2.... 3vmbo-T
Ascension.........3.... 4vmbo-T
![]()
Dit klinkt idd zo neerkijkend op mensen zonder een diploma dieLaagt ongediplomeerde lid. De titel van dit topic is tegenstrijdig, tenslotte ben je gediplomeerd of je bent het niet. Laag ongediplomeerd bijt elkaar![]()