Waarom kan alleen maar een HB ertegen aan lopen. Dat kan toch ook minder intelligente mensen overkomen. Heeft dat niet juist met minder meetbare factoren te maken, zoals: jezelf kunnen inleven in anderen, begrijpen wat de ander bedoelt, niet te confronterend optreden, noem maar op. Al deze 'zachte factoren' die er zijn.
Ik vind je wel grappig het is alsof je het antwoord wel weet maar het leuk vind me op elke letter te pakken...
Nu er staat toch nergens dat 'alleen' HB ertegen aan lopen het is een mogelijkheid het kan steeds opnieuw gebeuren... Iedere mens die anders is (iedereen is anders) in een bepaalde groep ervaart weinig begrip... Mensen met Dyslexie starten hun eigen groep, mensen met autisme, ADHD, homo's, reliegies, landen,... Mannen/vrouwen ;p... Iedereen heeft nood aan herkenning...
Ooit een keer van het "Peter-Principe" gehoord? Dit is een theorie, die stelt dat elke medewerker (bijv. in een bedrijf) in de hiërarchie gewoonlijk zal opklimmen tot het niveau van incompetentie is bereikt. Dat impliceert, dat intelligente mensen net een stapje boven het eigen competentieniveau (intelligentieniveau ?) ageren. Het eigenlijke werk wordt door anderen (lager geplaatsten) gedaan. Hypothetisch zou je kunnen stellen, dat de eerder genoemde personen even intelligent zijn als hun "knechten", maar een plaatsje hoger in de 'organisatie' hebben weten te bemachtigen.
hmm voor mij is het logisch dat je klimt tot op de grens. Wel degelijk 'erop'. (erop is net een stapje verder dan ertegen) En dan gaat het niet meer... (sommige zullen hier dan ook wel de verliezer zijn)
Dit is concurentie niet iedereen kan de leider zijn... + ook al heb je dezelfde intelligentie daarom bezit je niet de eigenschappen om leiding te geven... Karakter en nog zoveel andere factoren spelen ook een rol... (motivatie, doorzettingsvermogen, ervaring, talent, voorkomen, networking, ... )
'Niet alles wat telt kan geteld worden en niet alles wat geteld kan worden, 'telt.'