albert davinci schreef:De essentie is dat het uiteindelijk om een combinatie van het fysieke, het gedrag en de emoties gaat die bepalen hoe je je voelt. Sommige depressieve mensen zijn depressief doordat ze zichzelf depressief maken, anderen hebben legitieme redenen om depressief te zijn, weer anderen hebben pech dat er bij hun biochemisch iets niet klopt.
Ik ken mensen die een legitieme reden hebben om depressief te zijn en enkelen er van zijn nu nog steeds depressief. Anderen zijn het geweest maar hebben het los gelaten en kunnen nu weer van het leven genieten hoewel hun legitieme reden niet veranderd is.
Helemaal akkoord.
Jij weet echter niet ofdat het bij sommigen van hun biochemisch onmogelijk is om uit de depressie te komen.
Dat, de houding waar jij hier duidelijk op doelt, een belangrijke bepalende factor is ofdat je kan herstellen van de depressie dat staat als een paal boven water en is inmiddels ook wetenschappelijk bewezen door de medische pscyhologen (of hoe je ze ook wilt noemen).
Vergeet niet dat het wel maar één van de bepalende factoren is. We moeten evengoed veel onderzoek blijven doen naar die stofjes. Als je een depressie kan oplossen door, bij iemand die een stofje tekort komt door een natuurlijk defect, wat extra van dat stofje toe te dienen dan kan dat een mooie oplossing zijn of het makkelijker maken om de gedragsverandering te verkrijgen.
Ik vind het wel goed dat je belicht dat die houding o zo belangrijk is aangezien veel mensen (zie het rokerstopic) dat maar wat graag niet willen inzien en we die factor wel volledig zelf in de hand hebben.
Nog even toevoegen dat uit een onderzoek bleek dat strikte hetero's heviger reakties vertoonden op stimulerende beelden van leden van het eigen geslacht dan gematigder hetero's,omgevings en sociale faktoren spelen wel degelijk een rol.
Hoe heviger? Wat hebben ze precies gemeten? Als ik, als hetero man, beelden zie van een naakte man dan zal ik een zeer hevige reactie hebben met een hoge hartslag en een hoge bloeddruk maar dan toch wel van de schrik en niet door het opgewonden zijn.
Dat wordt niks vanavond Albert!
Tja, het is niet romantisch maar wel waar. Een mens kan, wanneer hij zijn verstand en moraal uitschakelt, makkelijk sex hebben met een bloedheet meisje waar hij niets of weinig voor voelt.
Daarentegen kan de sex soms moeilijk zijn met iemand van wie we veel houden.
Sex is ook een sociaal bindmiddel hoor,en dat niet alleen bij de mens,ook bij andere primaten, en sociale dieren.
Ik betwijfel het.
Ik denk dat sex een product kan zijn van een liefdesrelatie en de liefdesrelatie zelf het bindmiddel is met als teleologisch doel (we zijn een product van biologische evolutie met een beetje intelligentie) de voortplanting.
Ik geef toe, het is wat minder romantisch maar so be it.
... En sommigen als ze een paar rijlaarzen zien...aangeboren?

Dat durf ik niet te zeggen.
Bij mij werken de laarzen wat minder.
Ik val op lange benen met een goed figuur.
Maar hoe mooi het figuur ook is, als het kopje mij niet aanstaat dan ben ik niet geïnteresseerd in een relatie, hooguit een onenightstand

. De ogen zijn belangrijk, de spiegels van de ziel.