Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
peterA
Artikelen: 0
Berichten: 672
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 15:53

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Nog even toevoegen dat uit een onderzoek bleek dat strikte hetero's heviger reakties vertoonden op stimulerende beelden van leden van het eigen geslacht dan gematigder hetero's,omgevings en sociale faktoren spelen wel degelijk een rol.
huh?

ads

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

albert davinci
Artikelen: 0
Berichten: 3.165
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 17:25

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

albert davinci schreef:De essentie is dat het uiteindelijk om een combinatie van het fysieke, het gedrag en de emoties gaat die bepalen hoe je je voelt. Sommige depressieve mensen zijn depressief doordat ze zichzelf depressief maken, anderen hebben legitieme redenen om depressief te zijn, weer anderen hebben pech dat er bij hun biochemisch iets niet klopt.
Ik ken mensen die een legitieme reden hebben om depressief te zijn en enkelen er van zijn nu nog steeds depressief. Anderen zijn het geweest maar hebben het los gelaten en kunnen nu weer van het leven genieten hoewel hun legitieme reden niet veranderd is.
Helemaal akkoord.

Jij weet echter niet ofdat het bij sommigen van hun biochemisch onmogelijk is om uit de depressie te komen.

Dat, de houding waar jij hier duidelijk op doelt, een belangrijke bepalende factor is ofdat je kan herstellen van de depressie dat staat als een paal boven water en is inmiddels ook wetenschappelijk bewezen door de medische pscyhologen (of hoe je ze ook wilt noemen).

Vergeet niet dat het wel maar één van de bepalende factoren is. We moeten evengoed veel onderzoek blijven doen naar die stofjes. Als je een depressie kan oplossen door, bij iemand die een stofje tekort komt door een natuurlijk defect, wat extra van dat stofje toe te dienen dan kan dat een mooie oplossing zijn of het makkelijker maken om de gedragsverandering te verkrijgen.

Ik vind het wel goed dat je belicht dat die houding o zo belangrijk is aangezien veel mensen (zie het rokerstopic) dat maar wat graag niet willen inzien en we die factor wel volledig zelf in de hand hebben.
Nog even toevoegen dat uit een onderzoek bleek dat strikte hetero's heviger reakties vertoonden op stimulerende beelden van leden van het eigen geslacht dan gematigder hetero's,omgevings en sociale faktoren spelen wel degelijk een rol.
Hoe heviger? Wat hebben ze precies gemeten? Als ik, als hetero man, beelden zie van een naakte man dan zal ik een zeer hevige reactie hebben met een hoge hartslag en een hoge bloeddruk maar dan toch wel van de schrik en niet door het opgewonden zijn.
Dat wordt niks vanavond Albert!   :)  
:)

Tja, het is niet romantisch maar wel waar. Een mens kan, wanneer hij zijn verstand en moraal uitschakelt, makkelijk sex hebben met een bloedheet meisje waar hij niets of weinig voor voelt.

Daarentegen kan de sex soms moeilijk zijn met iemand van wie we veel houden.
Sex is ook een sociaal bindmiddel hoor,en dat niet alleen bij de mens,ook bij andere primaten, en sociale dieren.  
Ik betwijfel het. :)

Ik denk dat sex een product kan zijn van een liefdesrelatie en de liefdesrelatie zelf het bindmiddel is met als teleologisch doel (we zijn een product van biologische evolutie met een beetje intelligentie) de voortplanting.

Ik geef toe, het is wat minder romantisch maar so be it.
... En sommigen als ze een paar rijlaarzen zien...aangeboren?  :wink:
Dat durf ik niet te zeggen.

Bij mij werken de laarzen wat minder.

Ik val op lange benen met een goed figuur. :)

Maar hoe mooi het figuur ook is, als het kopje mij niet aanstaat dan ben ik niet geïnteresseerd in een relatie, hooguit een onenightstand :) . De ogen zijn belangrijk, de spiegels van de ziel.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

gmlk schreef:Dit is echter een keuze die niet veel mensen durven te maken.
Zelfs als er zo'n keuze was te maken bij homoseksuele gevoelens, waarom en gebaseerd waarop zouden mensen die keuze dan maken?
Natuurlijk gaat mijn betoog alleen over de optie van verandering, niet over de noodzaak van verandering.

Merk ook op dat iemand die nog geen echt seksuele identiteit heeft ook niet hoeft te veranderen om er een te krijgen. Afhankelijk van de culturele achtergrond, voorbeelden, ervaringen, omgevingsdruk en eigen de wil ontwikkeld er vanzelf wel iets.

De reden dat de gedachte dat het aangeboren is zo populair lijkt te zijn kan ik volgens mij wel verklaren. Voor iemand die homoseksuele sex heeft in een volk waarin de cultuur het niet echt toestaat is het 'veiliger' om te zeggen dat hij/zij nu eenmaal zo gebouwd is. Voor de rest van de samenleving, die cultureel licht tot sterk homofoob is, is het ook 'veilig' om te denken dat het in de genen zit: Het zal hun niet overkomen dus ze hoeven zich niet druk te maken over hun eigen identiteit.

Dit werpt echter een interesante vraag op: Wat als men tzt een homo/hetero-gen vinden? Als men er op getest kan worden? Ik denk dat de huidige vaagheid veel mensen voordelen bied.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
peterA
Artikelen: 0
Berichten: 672
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 15:53

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

PeterA schreef:Sex is ook een sociaal bindmiddel hoor,en dat niet alleen bij de mens,ook bij andere primaten, en sociale dieren.  
Ik betwijfel het. :)

Ik denk dat sex een product kan zijn van een liefdesrelatie en de liefdesrelatie zelf het bindmiddel is met als teleologisch doel (we zijn een product van biologische evolutie met een beetje intelligentie) de voortplanting.

Ik geef toe, het is wat minder romantisch maar so be it.


Er bestaat echt geen twijfel meer hoor over de functie van seksualiteit als sociaal "glijmiddel"

Het recente onderzoek naar homoseksueel gedrag bij dieren heeft die visie nog versterkt. Misschien toch ff bijspijkeren :wink:
huh?
Laurentius
Artikelen: 0
Berichten: 93
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 17:10

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Homosexualiteit is niet aangeboren maar eerder een kwestie van beschikbaarheid van vrouwen. Mannen die een langere periode in de gevangenis zitten gaan ook homosexuele contacten onderhouden, omdat ze geen andere keuze hebben om hun behoefte aan sex en lichamelijk contact te bevredigen. Inderdaad zijn er natuurlijk zeer veel mannen die niet in de gevangenis zitten en die toch sex met mannen hebben, hoe zit dat dan met die niet-beschikbaarheid van vrouwen, die zijn er dan toch genoeg ? In deze situatie zijn vrouwen ook niet beschikbaar, niet omdat ze er niet zijn, maar omdat de man geen toenadering durft te zoeken, hij is als het ware te verlegen. De meeste mannen zetten zich hier uiteindelijk overheen, maar een aantal doet dat niet en legt contact met het eigen geslacht ( veel makkelijker en veel minder eng ) en vindt hierin de bevrediging van de behoefte aan liefde en sex ( niks mis mee hoor, beter dan een verkrachter te worden ). Uiteraard zijn er een hoop extroverte en brutale homosexuelen, maar als je er goed over nadenkt verandert dat niets aan de stelling inzake extreme verlegenheid richting vrouwen/meisjes. Ook homosexuele mannen die zeer veel met vrouwen omgaan komen niet onder de stelling uit: ze hoeven niks te proberen omdat ze toch niet op vrouwen vallen, dus kunnen ze makkelijker met vrouwen omgaan.
De laatste Christen stierf aan het kruis (Friedrich Nietzsche )
peterA
Artikelen: 0
Berichten: 672
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 15:53

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Homosexualiteit is niet aangeboren maar eerder een kwestie van beschikbaarheid van vrouwen...


Er zijn duidelijke fysische eigenschappen aangetoond die wijzen op aangeboren/genetische factoren,als er te weinig leden van de andere sekse zijnkan dit een omgevingsfactor zijn die bijdraagt.

Homoseksualiteit is te complex om aan één bepaalde omstandigheid te worden geweten.
huh?
Gebruikersavatar
Henriette
Artikelen: 0
Berichten: 579
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 11:23

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Windsurfer:
ik heb het maar in biologie gegooid, het hoort niet zozeer in psychologie thuis namelijk


Da's een bijzondere uitspraak over dit onderwerp voor een psycholoog :)
Bonum vinum laetificat cor hominis
Gebruikersavatar
Henriette
Artikelen: 0
Berichten: 579
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 11:23

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Laurentius:
hoe zit dat dan met die niet-beschikbaarheid van vrouwen, die zijn er dan toch genoeg ? In deze situatie zijn vrouwen ook niet beschikbaar, niet omdat ze er niet zijn, maar omdat de man geen toenadering durft te zoeken, hij is als het ware te verlegen. De meeste mannen zetten zich hier uiteindelijk overheen, maar een aantal doet dat niet en legt contact met het eigen geslacht ( veel makkelijker en veel minder eng ) en vindt hierin de bevrediging van de behoefte aan liefde en sex ( niks mis mee hoor, beter dan een verkrachter te worden ). Uiteraard zijn er een hoop extroverte en brutale homosexuelen, maar als je er goed over nadenkt verandert dat niets aan de stelling inzake extreme verlegenheid richting vrouwen/meisjes. Ook homosexuele mannen die zeer veel met vrouwen omgaan komen niet onder de stelling uit: ze hoeven niks te proberen omdat ze toch niet op vrouwen vallen, dus kunnen ze makkelijker met vrouwen omgaan.
Dit is je reinste huis-tuin-en-keuken-psychologie! En ook nogal ouderwets gesimplificeerd idee geloof ik.

De ontwikkeling van seksuele geaardheid wordt vanuit verschillende psychologische invalshoeken getheoretiseerd. Voor aanduiden via de gangbare onderzoeksmethodieken is echter nogal complex.

De meest plausibelen nemen de verschillende factoren die bij sex spelen mee, namelijk het biologische component (aanlegfactoren/hormonale huishouding/lichamelijke aspecten), het sociale component (mens onder mensen/cultureel maatschappelijke aspecten)én het psychologische component (welke persoonlijke gedachten/ervaringen/etc. spelen er mee in gedachten over sex).

Er is bijv. 1 cultuur waar het seksleven van elk jongetje met homoseksuele activiteiten begint. Daarna stapt het leeuwendeel over op hetero-activiteiten... blijvende homoseksualiteit is daar een uitzondering. Heeft geen fluit te maken met een al dan niet beschikbaarheid.

In het oude Griekenland was het vrij normaal te variëren, af en toe een 'jongeling'. Naast mensen die echt alleen homoseksuele activiteiten kenden of alleen hetero.
Bonum vinum laetificat cor hominis
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

De Grieken en Romeinen verdeelde seksueel gedrag niet in homo/hetero categorieën. Hun categorieën waren actief/passief, degene (m) die penetreerde en degene (m/v) die gepenetreerd werd.

Merk ook op dat alleen mannen onderwijs kregen. Dit beperkte in vergaande mate de interactie tussen man/vrouw relaties. Voor een diepere intellectueel bevredigende relatie waren mannen aangewezen op elkaar.

De relevante culturele normen en waarden zijn moeilijk te vergelijken met de onze.

Algemene vraag: Kun je de mens onafhankelijk zien van zijn/haar gedrag? Waarschijnlijk is hier geen absoluut antwoord op te geven, meer een geleidende schaal.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Gebruikersavatar
WendyTje
Artikelen: 0
Berichten: 773
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 11:27

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Of het echt in de genen zit kan ik niet zeggen, maar ik weet wel dat het er bij de overgrote meerderheid vanaf heel jong er echt al "in" zit, bij ons op de basisschool waren we er al van overtuigd bij een jochie van 5 dat ie homo was, en dat op een leeftijd dat je echt nog niet met sexualiteit bezig bent, hij bleek er zelf op zn 19 trouwens ook achter te komen dat ie homo was..

Ik denk ook zeker niet dat het een keuze is, je kan echt niet kiezen waar je opgewonden van wordt, of waar je echte sexuele aard ligt, Waarom zouden zoveel mensen dan voor homosexualiteit "kiezen" als dat in zoveel culturen zoveel problemen oplevert? lijkt me niet slim, er zijn er tallozen die veel liever hetro waren geweest (gezien de cultuur waarin ze leven), maar er is nou eenmaal niets aan te doen.

En dat "beschikbaarheid van vrouwen" verhaal vind ik helemaal nonsens, je durft geen vrouwen te benaderen, maar wel een man voor sexueel contact? nou die drempel lijkt me nogal hoger te liggen hoor!

Nee, het zit in je natuur, je kunt er niets aan doen, en t zal me niet verbazen als t echt in de genen zit. waarom het dan nog bestaat? omdat homosexuelen zich ook gewoon voortplanten (denk maar aan de generatie die nu van middebare leeftijd is, hoeveel homos zijn er wel niet getrouwd met kinderen, om er tijdens hun midlife eindelijk voor uit te komen homo te zijn?!)
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one
Gebruikersavatar
Dino
Artikelen: 0
Berichten: 740
Lid geworden op: za 01 feb 2003, 22:59

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Ik heb dit als eens in dit forum geschreven maar ik vind het niet terug.

Ja er is al op geëxperimenteerd en ze zijn tot de conclusie gekomen dat er 2 windows bestaan.

Als er tijdens window 1 testosteron toegediend wordt krijg je een mannelijk geslacht. Als er tijdens window 2 testosteron toegediend wordt dan krijg je mannelijke hersenen.

Het experiment dat men hier mee gedaan heeft is jonge kanarie vrouwtjes testosteron gegeven tijdens window 2 waardoor ze mannelijke hersenen kregen en dan zongen (enkel mannetjes doen dit)

Er zijn ook een experiment met ratten geweest maar ik ben vergeten wat er gebeurde.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
Gebruikersavatar
JanMeut
Artikelen: 0
Berichten: 2.116
Lid geworden op: vr 26 mar 2004, 12:56

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Er was ooit al een topic met dit onderwerp:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...?showtopic=5516
β-Damascenon en maneschijn
Laurentius
Artikelen: 0
Berichten: 93
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 17:10

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Dit is je reinste huis-tuin-en-keuken-psychologie! En ook nogal ouderwets gesimplificeerd idee geloof ik.
Tsja, ik heb toch wel enige universitaire achtergrond.... als mijn visie niet overeenkomt met de jouwe geeft dat jou nog geen recht om agressief te worden.
Er is bijv. 1 cultuur waar het seksleven van elk jongetje met homoseksuele activiteiten begint. Daarna stapt het leeuwendeel over op hetero-activiteiten... blijvende homoseksualiteit is daar een uitzondering. Heeft geen fluit te maken met een al dan niet beschikbaarheid.

In het oude Griekenland was het vrij normaal te variëren, af en toe een 'jongeling'. Naast mensen die echt alleen homoseksuele activiteiten kenden of alleen hetero.
[/quote]

Uiteraard speelt cultuur een belangrijke rol bij dergelijke zaken. Mijn visie op homosexualiteit is ook gebaseerd op de huidige westerse cultuur.
De laatste Christen stierf aan het kruis (Friedrich Nietzsche )
H2O
Artikelen: 0
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 14:14

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Het is gewoon heel gemakkelijk allemaal! Er is bij je geboorte al vastgesteld of jij homosexueel of heterosexueel wordt! Het komt een door een fout in de hormonen. Bij een homosexuele man is het namelijk zo dat er teveel oestrogeen in zijn lichaam wordt aangemaakt, net te weinig om borstvorming te krijgen, maar net genoeg om op andere mannen te vallen. De hormonen van de lesbische vrouw daarentegen maken teveel testosteron aan, net te weinig om baardgroei te krijgen, maar net genoeg om op vrouwen te vallen. Het is niet bekend of dit te maken heeft met de genen.

ads

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: wordt je homo/lesbisch of ben je dat

Het is gewoon heel gemakkelijk allemaal! Er is bij je geboorte al vastgesteld of jij homosexueel of heterosexueel wordt! Het komt een door een fout in de hormonen. Bij een homosexuele man is het namelijk zo dat er teveel oestrogeen in zijn lichaam wordt aangemaakt, net te weinig om borstvorming te krijgen, maar net genoeg om op andere mannen te vallen. De hormonen van de lesbische vrouw daarentegen maken teveel testosteron aan, net te weinig om baardgroei te krijgen, maar net genoeg om op vrouwen te vallen. Het is niet bekend of dit te maken heeft met de genen.


Dus dan zou het bij een-eiige tweelingen zo moeten zijn dat wanneer de een homosexueel is, dat de ander dit dan ook is? Dat is namelijk niet het geval.
"Meep meep meep." Beaker

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!