WendyTje schreef:Phaesimbrotos schreef:
Wat ik zou bewerkstelligen? Daar vraag je me wat, ik zie high-tech steden voor me, waar alles steriel schoon is, de gebouwen wit, de straten wit. De glazen schoon. Wolkenkrabbers vullen de hemel. Alle arbeidsintensieve arbeid is overgenomen door apparaten. Technologie is het belangrijkst, alle banen zijn strikt technologisch van aard. De mensen zijn ontwikkeld tot hun volle potentieel. De mens heeft de evolutie in de hand genomen. Ruimtevaart is een belangrijk aspect van het leven. Alles is digitaal. Baby's worden geboren en er worden gelijk chips in het lichaam geïmplementeert. Die chips hebben een draadloze verbinding met van alles en nog wat en functioneert als paspoort/identiteitsbewijs en is geregistreerd en heeft een zendertje zodat iedereen op te sporen is.
Neuronen worden verbonden met wat chips zodat van alles ook door gedachten bestuurbaar is. Privé vervoer bestaat niet meer, al het openbaar vervoer is gratis. Concreet geld bestaat niet meer. Praktische opleidingen bestaan niet meer. De hele wereld wordt bij elkaar gevoegd als één land. Eén taal. Eén geheel. Eén algemeen belang. Er wordt zoiets als vijfjaren plannen ingevoerd. Zodat we niet maar beetje rondkloten met de industrie. Ruimtevaart is commercieel. Subsidies voor ruimtevaart bedrijven die verder gaan, nieuwe kolonies stichten. Subsidies voor nieuwe technologieën. Patenten na vijf jaar laten verlopen.
Een nieuwe vorm van democratie waarbij er geen ruimte is voor meerdere partijen. Een eenpartijstaat dus. Zo kan die partij diens macht ten volle benutten. Wat wel mogelijk zal zijn is om die partij weg te stemmen, wanneer het volk het maar wil. De partij zal niet meer dan 2 jaar aan de macht kunnen zijn zonder nieuwe verkiezingen.
Zendertjes in de slokdarm voor wat de persoon consumeert, er wordt geregistreerd wat de persoon koopt aangezien alles toch digitaal is. Als een persoon bijvoorbeeld teveel alcohol heeft genuttigd, is die persoon niet meer in staat om ook maar iets met alcohol aan te schaffen. Sancties op overtreding van de paternalistische wetten. Alle rijtjeshuizen platgooien en alleen maar wolkenkrabbers bouwen. Mensen worden gekweekt, niet meer gebaard. Technologieën die de hele kweek bijhouden. Zo worden er geen gehandicapten meer geboren. Beter voor iedereen. Stukken land zo groot als een continent worden als landbouw grond gebruikt voor de bio-industrie.
Ik vraag me toch even serieus af: zie jij dit werkelijk als iets positiefs? Je maakt van de mens en de hele wereld robotten. Waar blijft de creativiteit, de diversiteit van individuen die het leven interessant maakt? Wat is er nog spannend, stimulerend en prikkelend in het leven zoals jij het beschrijft? Alles wit, alles steriel, alles computergestuurd en -gecontroleerd. Ik zou er depressief van worden. Waar blijft kleur, enthousiasme en spontaniteit?
Ja, ik ervaar het als positief.
Nee, de mens wordt geen robot.
Nee, de creativiteit wordt juist hoger.
Ja, de diversiteit neemt af.
Alles wit. <3
Kleur? Hmm, ik heb nooit iets gezegd over het weghalen van kleuren.
Enthousiasme blijft bestaan en wat versta jij onder spontaniteit?
En ik weet dat het allemaal fictie is. Het is allemaal mijn fantasie. <3
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.