Hallo,
Ik wil een kooi van faraday maken. Hoe doe ik dat? Ik wil er eigelijk ook een maken die doorzichtig is... kan dat???
---
Dat is allemaal te zien van welke grootte je de kooi wilt maken - mensengrootte vergt massa's energie. Wat ik ooit heb gedaan is een oud vogelkootje gebruikt, en het werkte : Ik legde een walky talky in de kooi, en gebruikte de andere om te communiceren: de electrische signalen geraakten niet door de kooi.Ik wil een kooi van faraday maken. Hoe doe ik dat?
Op de spaken na is een kooi toch altijd doorzichtig?Ik wil er eigelijk ook een maken die doorzichtig is... kan dat???
klazon schreef:
Zo'n kooi is dus niet doorzichtig.
Heb je het geprobeerd met een gsm? volgens mij zijn de golflengtes van een gsm veel kleiner dan die van een walkie talkie (verklaart wss ook waarom de walkie talkie zo ver niet kan?)Roel37 schreef:een vogelkooitje.. ik heb geprobeert een mobiele telefoon in een vogelkooi te doen(vogelkooi stond op nat gras), maar het bereik van de telefoon leek niet af te nemen.. heeft een gsm dan te veel straling om tegen te worden gehouden door een vogelkooitje? en moet ik voor een gsm dan iets anders gebruiken?
bedankt
De werking berust op geleiding in de kooi, wel of niet aarden maakt voor de demping geen enkel verschil.Ook moet je het aarden dus het gaas moet je op de aarde aansluiten.
Magnetron device weggooien en andere magnetronoven kopen. Als je PC last van je magnetron begint te krijgen is dat hoog tijd.Hoe maak je een kooi voor een pc die bestookt wordt met korte golven van een magnetron device?